GORG: To není jízlivost, to jsou bohužel docela normální fakta. Logicky, bez uznání autority navigace a nějakého množství digitální demence by člověk mohl dojít k poznání, že zatáčet a následně havarovat v jednosmněrce, jakož i vjíždět s autem do rybníka není zcela obvyklé pro psychicky pohodové člověci. Takhle ta bytost svírající volant jen simulovala autopilota, tomu to taky nemyslí na základě logiky, ale programu, tudíž by to tam na základě údajů navigační jednotky taky švihnul s přehledem a grácií.
S autopiloty už se konečně problémy vyskytly, zatim teda u letadel, protože jinde se nevyužívaly.
Pokud si vzpomínám, tak už se vyskytl boj pilotů s autopilotem a případy, kdy letadlo dokázal rozbřinknout na šrot bez zápasu autopilot sám.
Jo pardon, vlastně lodě už autopiloti taky potápěj.
Občas s řídícím systémem bojujeme i v práci, naštěstí je to řešitelný (muj postup v minulém zaměstnání byl sekerou utít jeho chapadlo k armatuře a pak jí ovládat francouzákem, díky čemuž jsme zabránili explozi chemického provozu, šlo by to i spravit, ale "marák" a "ajťák" byli jaksi doma, by se šetřila pracovní síla).
Takže až tak úplnou důvěru bych v ně nevkládal.
Druhou otázkou je, kolik řidičů systém nahradí, protože i kdyby jsme se zcvokli, přirozenej-pardon-nepřirozenej úbytek obyvatelstva západního světa, zalepovanej momentálně zoufalejma pokusama nahradit chybějící lidi migrantama, stejně nevyrovnáme i kdybychom vyráběli roboty (teda oprava-nechlali si vyrábět v číně) jak na běžícím pásu. Konečně ne vždy musí vést zavedení řídícího systému do procesu k nižší potřebě zaměstnanců, akorát místo na intelekt nenáročného místa(házení lopatou) vzniká místo pro experta s intelektem nadprůměrným(servisák + programátor robotaa házejícího lopatou+ konstrukční+výrobní team)... (ten s nižším intelektem pak maximálně rozšíří řady internetového proletariátu).
Třetí otázkou je alespoň pro mne otázka svobody. Až totiž člověk svěří svůj život do rukou auta řízeného robotem Emilem, přijde o svobodu rozhodování se, Emil bude frčet po "správné" trase, dbát na dodržování vložených informací etc. a z automobilisty řidiče se rázem stane cestující mikroautobusu (v lepším případě s programovacími právy), ovšem bude zase stoprocentně sledovatelnej. Nakolik ještě bude svobodným člověkem a nakolik jen "náplní dopravního prostoru za účelem dopravy z bodu A do bodu B za podmínek určených kýmsi", je otázka.
DANYSEK: Obávám se že stahneš prd, jednak vyhodnotí Emil že vzduchu máš v kabině dost a tak je to zbytečný, jednak místo chodce tam bude jen jinej Emil venčící robopsa Emilku a ten na Tebe jen zabliká kukadlama :-)