• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    DANYSEK: To je ovšem poněkud nablblé.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: ten argument plati i u nas... elektrina prijde vsem strasne eko, ale Prazak proste ani nevidi tu tepelnou elektrarnu na severu Cech... a nevnima jeji dopady na bezprostredni okoli. Hlavne, ze jemu tramvaj pod cumakem nesmrdi :)

    Pointa je ze uhlikova stopa solarnich panelu neni nezanedbatelna. Vsichni vidi jen ten vystup - mam panel, slunicko sviti, elektrina proudi... a jsou skalopevne presvedceni o tom, jak je to ekologicky ciste. Ale zapomina se na to, ze panel je treba vyrobit, prepravit... atd :) Takove to ekologicke "TCO" spousta ekologickych fanatiku... vlastne neresi, resi jen vysledny produkt. A ciste na zaklade toho vysledneho produktu rikaji, jak je to ekologicke :D Tak trosku.. ehm, demagogicky.
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Z toho zdroje nevyplývá že by nebyly solární panely výhodné a jejich efektivita se nesžnižovala ale že: „V Číně to prostě stojí více, vydobýt a zpracovat křemík patřičné kvality, než ze zdrojů v Evropě" a nad tím také že:
    "Solární panely jako zdroj čistého a obnovitelného zdroje energie, nemusí být vždy vyráběny „ekologickou“ cestou."

    Tady argumentem je že: v Číně se na výrobu používá energie z uhelných elektráren..
    Na těch uhelných elektrárnách stojí dost celý průmysl v Číně co jsme slyšel. Takže při honbě za zisky jde ekologie stranou.
    Takže to není kritika ani tak panelů samotných jako spíš jejich výroby..
    Já Viděl Milana Smrže před pár dny. A já mu jako laik který se o problematiku až tak nezajímá vašimi slovy: "ty jeho ekologické žvásty žeru" :D
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    Video které bylo promítáno na akci PRALETS (pražský LETS systém).
    Video — Náš venkov: A kdo je tady flákač? — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/porady/1097944695-nas-venkov/314294340070007/video/
    LEON_CHAMEAU
    LEON_CHAMEAU --- ---
    Vy sa tu bavite o autopilotoch, zatialco roboti tam vonku uz pachaju realne zlociny!
    Robots are starting to break the law and nobody knows what to do about it -- Fusion
    http://fusion.net/...5883/robots-are-starting-to-break-the-law-and-nobody-knows-what-to-do-about-it/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: zdroj? treba http://www.ekobydleni.eu/solarni-energie/solarni-panely-z-ciny-nejsou-ekologicke (jsou toho mraky, takze jen pro nasmerovani)
    NIMBY nezna kdekdo, byt se tak chova kdekdo :)
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    DANYSEK: Pošli zdroje, pošlu to Milanu Smržovi :)
    NIMBY slovo jsem neznal. Pokud je tu ještě někdo takový tak tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/NIMBY
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: mimochodem je prokazane, ze solarni elektrarny zpusobi vice ekologickych skod v porovnani s ekologickymi skodami z konvencni zdroju. Jasne, je to klasicke NIMBY, ty si tu cmuchas cistej vzduch, zatimco v Cine se muzou klidne dusit :D Ale ono atmosfericke proudeni je... ehm... nevyzpytatelna svine ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NEKROMANT: tak osobni automobilova doprava nejsou jen ropu spalujici vozidla. Elektromobil je take osobni auto :) Alternativy (MHD, cyklo, pesi) maji jeden zasadni problem - nepokryji veskere vcelku legitimni potreby. MHD neni dokonalou siti, na kole se rozhodne neda vyjet za kazdeho pocasi a za vsech podminek... pesky je casove rozumna dochazkova vzdalenost omezena. Ano, muzeme zrusit dotace na MHD, prispevky na cyklostezky (ktere se jinak nezaplati - samy na sebe si nijak nevydelavaji) - pak mozna na NZP zbude ;)
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    Výrobci učí auta myslet. Už se obejdou i bez řidiče — Ekonomika — ČT24 — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/.../ekonomika/297334-vyrobci-uci-auta-myslet-uz-se-obejdou-i-bez-ridice/
    NEKROMANT
    NEKROMANT --- ---
    VYHULENY_UFO: Jak souvisí algoritmy do aut s případným čekáním na NZP?
    Já osobní automobilovou dopravu považuji za ekologickou katastrofu.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    GORG:

    to by si mozna zaslouzilo sve misto mezi 10000 perlami z nyxu

    Programátor může být jen software..Další mizicí zaměstnání

    a datovy model a procesni model udela kdo? zase roboty? myslim, ze tahle teorie ma jednu vadu... roboty casem zjisti, ze lidi jsou zbytecni a ze by se dalo usetrit na nzp... navic uz si slysel o hnuti "Svobodu robotum!" ?
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    GORG: ano, v aute vicevlaknovou aplikaci... oh... nemel by spis byt v aute skutecny realtime os ???? (qnx, rtlinux, , jak jsem jiz zde id junipetrus vysvetloval)
    GORG
    GORG --- ---
    DANYSEK: No je asi pravda, že SW za HW zaostava.. už co do využití paralelního programování, které je nutné pro využití vícejádrových CPU apod. zatím SW ten HW dostatečně efektivně nevyužívá. Objevuje se limit resp. náročnost na lidské myšlení umět tolik myslet analyticky - časem opravdu možná bude naopak počítač programovat sám sebe lépe než člověk, který má problém analyticky domyslet všechny situace. Obzvlášť u asynchronních procesů domyslet sled událostí je náročné.

    Na mojí židli pak možná zasedne nějakej kovovej robot resp. ani nebude potřebovat židli :-) Programátor může být jen software..Další mizicí zaměstnání

    Někdo asi programovat bude, ale to už asi nebudou davy. V některých oblastech už se to projevuje u návrhu počítačů (procesory navrhuje umělá inteligence, protože vymyslet, jak to v minimální velikosti vměstnant na ten chip všechny ty nano subjednotky, už je na lidi moc)

    - Také AI už v některých oblastech nahradila návrhy změny IT infrastruktury podniků resp. státu. ( ichnet.org, čímž to nahrazuje práci IT integračního analytika)

    - Ad právní rovina. No ale není podobně problém právně postihovat, že ani člověk nutně není vinen, pokud nezvládné reagovat na některé neřešitelné situace?
    SW se tady nemůže zřeknout úplně veškeré odpovědnosti. Software pro podobné systémy bude mít trochu jiná testovací a vývojová kritéria než spotřební telefon. I když ta storka z jaderný elektrárny, která měla mainframe z CZ, mě trochu znejistěla

    Námitkům, že můžou být problémy s bezpečností, ale imho neházejme AI do žita. Současné automatizovaná auta jsou hlavně zřejmě o těch algoritmech opravdu, ale pokud máš umělou formu nervové sítě lidského mozku, jdeš na to pak tím obecně - simulací člověka jako takového, resp. jeho mysli. Tady nás myslím čeká asi opravdu velký šok. A pokud je limitem jen výkon HW, pak je to doslova jen otázka času Moorova zákona.

    Rethinking artificial intelligence: Researchers hope to produce 'co-processors' for the human mind
    http://phys.org/news179400180.html
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: neco mi asi uniklo... android je linux a pritom telefony zadarmo nikdo nerozdava :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DANYSEK: nekteri by ti rekli, ze v aute urcite bude linux a tudiz auto bude zadarmo....

    kdybych chtel byt ironicky, tak bych rekl, ze xchaos v arachne labs k letadlu na slunecni pohon pridal i samoridici open source automobil....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    VYHULENY_UFO: to muzes doplnit i otazkou, za co si jej lidi koupi - auto prospikovane elektronikou asi nejlevnejsi... :)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    by me zajimalo, kdo bude ty algoritmy do samoridicich aut vymejslet, kdyz vsichni budou cekat na zakladni prijem...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GORG: ale volant tam porad zustava :) Protoze i tvurci jsou si vedomi faktu, ze ve vsech situacich to zareagovat nemusi a ani za pet let to nebude 100%... neni to zadna umela inteligence, ale system "podnet" -> "vystup", ktery jen krmis informacemi, jak zname situace resit. Jsou to porad spis asistenti rizeni (ktere WW cpe do seriovek uz dnes), jen se to porad dal vyviji. Nikdo se zatim netvari, ze ridic v aute je zbytecnost za vsech okolnosti.

    Btw to velky cerveny "emergency power off" tlacitko tam je pekny.... :) Bude zajimavy sledovat, co se stane, az do nej tatinek hrajici si v aute s ditetem omylem drcne ve 130km/h na dalnici :) Husty provoz s "myskujicimi" ridici bude take zajimavou vyzvou. Vybihajici male deti zpoza aut ve meste taky. Moznosti pocitacu jsou porad vyrazne za tim, co zvladne lidsky mozek. To je potreba mit na pameti :) Spolecnym jmenovatelem vsech videi je relativne ridky a klidny provoz v relativne pohodovych podminkach, vesmes navic za idealniho pocasi.

    Software reliability je problem, ktery se v testech projevit nemusi. Co bezpecnost ridicich systemu sama o sobe? Tedy napadeni systemu auta nezadoucim skodlivym SW? V momente vetsiho rozmachu se i tohle jiste stane tercem utoku. A neni tajemstvim, ze vnitrni bezpecnost systemu je casto podcenovana - spoleha se na "proprietarnost" a "uzavrenost".

    Celkovy problem bude jeste vetsi ztrata praktickych zkusenosti ridice s ovladanim vozidla (dokud bude zachovana moznost manualniho zasahu) - ridic bude vic a vic hloupnout :) Na jednu stranu jsou tyhle pocitacovi "asistenti rizeni" fajn, ale ono to ma i sva negativa. Ale v praxi to povede k tomu, ze ridici se rizeni budou venovat stale min. Coz je jiste prijemne v situaci, kdy se nic moc kolem nedeje... ale velmi neprijemne v meznich situacich.

    Nezapominej, ze to co vidis ve vsech tech videich je pozitivni marketing vyrobcu/prodejcu. Prodejce by byl blbej, kdyby upozornoval v reklamnim videu na problemy - to by nic neprodal :-) Kazdy prodejce vyzdvihne klady, ale zapory v maximalne mozne mire zamlci :) Logicky - jinak by nic neprodal... :)
    GORG
    GORG --- ---
    ZARREMGREGARROK: ad 1) Už jsem se k tomu teď vyjadřoval. Je to věc algoritmu. A jeho kvality. s AI můžeš časem dojít na úroveň okamžitého racionálního úsudku (názory se pak můžou lišit, jestli to opravdu bylo to nejlepší řešení)
    ad 2) Tady to může řešit zákon o obecným ohrožení. Je spousta zaměstnání, kde můžeš nějakým strojem apod. někoho ohrozit. Nebo při jeho výrobě. Soud by pak musel posoudit, jestli šlo o nekompetenci (a tedy obecné ohrožení) při vývoji toho SW. Pak by byla odpovědná ta firma. Podobně jako když se i v dnešní době prokázalo pochybení u výroby aut. Osobní odpovědnost ve firmě by šla řešit jen, pokud by se prostě prokázalo, že šlo o lajdáctví. (Zřejmě by stát mohl nutit výrobce testovat na celou řadu situací, které auto prostě musí zvládnout - hlavně ty nestandartní situace)
    ad 3) Njn. Tohle je podle mě ta věc času. Jednou ti ten počítač sám zhodnotí i všechny děje okolo, stav počasí, tornádo v dálce, do toho zapojí data z ostatních aut a okolních senzorů, které už teď vyrábí IBM, a chce jimi práškovat Zem).
    Poznat tedy nějakou nestabilitu skalní stěny je sice už složitější analýza, ale myslíš, že počítače resp. umělá inteligence časem nebude schopna všech kognitivních funkcí člověka? Je to jen práce neuronů. (Kognitivní poznání je, myslím, klasická práce umělých nervových sítí. Oproti emocím apod., které nevím, jestli se u počítačů někdy objeví, ale v tomhle směru to nepovažuju za až tak podstatné - i když v nějakém směru podstatné jsou spolu s intuicí, takže úplně ve všech situacích nemusí být počítačová úvaha lepší/stejná jako u člověka.. nemusí to být nutně dokonalé)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam