• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: stejne tak tve ciste osobni hodnoceni vyplyva z nedostatku informaci o danem segmentu trhu...
    Sice argumentujes Londynem, ale stejne bys mohl argumentovat Berlinem - kde naopak dochazi ke konsolidaci poctu letist. Podle tve teorie je zjevne spatne, ze Berlin likviduje "konkurencni" prostredi :D Jenze z pohledu cestujiciho to dava smysl - jednoduse proto, ze je nerealne docilit stavu, kdy z kazdeho letiste se primo dostanes na libovolne vybrane letiste a logicky je tak treba utvaret nejake prestupni vazby. Pak je samozrejme logicke mit v jednom miste onen "geograficky monopol" - presneji konsolidovat v ramci jedne konkretni lokality provoz do jednoho mista a cestovani naopak usnadnit. A jednotlive tyto geograficke huby - prestupni terminaly - si vzajemne konkuruji.
    Dle tebe "dokonala" konkurence byvala drive i na zeleznici - kdy dokonce jednotlive zeleznicni spolecnosti budovaly sve vlastni nadrazi, nekdy i kousek vedle sebe. Pozdeji se ukazalo, ze v pripade uzlovych prepravnich terminalu to proste neni cesta mit tech terminalu N vzajemne si konkurujicich a postupne dochazi ke konsolidaci... viz napr. divejsi vyznam holesovickeho nadrazi pro mezinarodni dopravu, kde dnes doslo k presunu na hlavak...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: v Praze mas tri civilni (Ruzyne, Letnany, Tocna) letiste a jedno vojenske (Kbely) :) Ty nas monopole...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: sorry, já sice jako low-budget baťůžkář byl kdysi ochoten jet kvůli levnému spoji do Vídně, to je ale spíš vyjímka: v rámci jednoho města má mezinárodní letiště většinou tak slušnou aproximaci monopolu, jak je to jen v dnešním světě možné (vyjímkou jsou města typu Londýn, kde si letiště fakt konkurují cenou vs. dopravní obslužností, ale ve zbytku Evropy o tom mluvit nejde)

    souhlasím, že je to trochu pseudo-kauza (v praxi půjde fakt o brigádníka, který bude držet v ruce ceduli s nápisem Airport a šipkou), ale zase to napomohlo tomu, že lidi fakt byli schopní argumentovat, že "trh si žádá profesi portýra", což je zjevný nesmysl: cílová skupina pro tenhle typ služeb stejně jezdí na letiště z přímo z hotelů taxíkama, a pokud letí někdo jako já, tak kdyby měl možnost si vybrat (viz debata o skoro-monopolu), tak rozhodně uvítá spíš levnější letenku a efektivnější městskou dopravu (či její návaznosti), než aby letiště (z peněz co utratil za letenku) sponozorovalo nějakého pseuo-portýra.

    tzn. opravdu není potřeba hned obviňovat z komunismu někoho, kdo se na to kouká prostě z pozice zákazníka toho letiště (zde rozhodně jako zákazník vnímám regionální monopol) resp. z pozice občana/rezidenta daného města (platím zde daně, město z nich dostává lví podíl = mám právo se vyjadřovat k plánování a fungování MHD i k jiným výdajům města).

    rozhodně se vyjadřuju z občanských pozic a ne z nějakých pozic kolektivistického násilného převzetí moci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: tak jistě, že bude snaha Uber zdiskreditovat :) ani mě se nelíbí, že něco takového organizuje globální korporace (shromažďování dat o cestujících, odkud kam...) a že to není víc P2P (jako Couchsurfing)

    podstatné je, lobby cechovního typu (např. právě taxikáři) jsou zejména v Evropě hrozně silné. Samozřejmě, že smartphony jsou šíleně disruptive k celé nové škále sociálních vztahů ve městech, které se vytvářely min. od 19.století: nakonec si to nějak sedne a tyhle mediální přestřelky skončej, ale samozřejmě: počet lidí, kteří své dosavadní profese a neotřesitelnou jistotu, že právě jejich živnost/specializace je potřeba, v téhle době prostě stoupá.... a ta ekonomika sdílených služeb organizovaných pomocí smartphonů je zmiňována jako velký trend, a protože u tohoto typu profese nemá smysl se bavit o "minimální mzdě", tak lze předpokládat, že by se ty lidi místo stávajících "cechovních výsad", resp. instituce minimální mzdy, smířili s tím, že jsou sice vystaveni konkurenci - ale zato mají ZP.

    (celé to nakonec bude o tom, jestli se korporace rozhodnout, že vůbec nějaké spotřebitele potřebují, nebo jestli neviditelné ruce trhu bude stačit masturbovat formou high frequency tradingu :-)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS:

    Uber driver arrested for trying to burglarize passenger’s house | Ars Technica
    http://arstechnica.com/...cy/2015/04/uber-driver-arrested-for-trying-to-burglarize-passengers-house/

    a toto je zvlaste vypecene...
    Dark Web vendors offer up “thousands” of Uber logins starting at $1 each | Ars Technica
    http://arstechnica.com/.../03/dark-web-vendors-offer-up-thousands-of-uber-logins-starting-at-1-each/
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: letiste monopol nema.. konkuruji mu okolni letiste ;-) Cenu letenek urcuji predevsim letecke spolecnosti, coz jsou vesmes entity zcela oddelene od entity (provozujici) letiste.
    XCHAOS: a stado na to samozrejme skoci... :-) Osobne za tim vidim predevsim snahu mit nejakou "kauzu" a neco dulezitejsiho touhle blbosti prekryt... ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: tak humbuk v tom případě rozjelo právě Letiště se svými portýry, sorry :-) (oni tam budou postávat týden, pak se ukáže, že je to drahá blbost o ničem.. nebo prostě budou držet v ruce ceduli se šipkou, no...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: taxíkářská loby je mocná. Uber a Lyft na ně :-) (chápu, že by taxíkaře štvalo,že nemůžou "povozit" turisty oklikou a natočit si něco na taxametru, ale že se platí podle GPSky v mobilu :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    tak portýr v metru prý nebyl Apríl... no tě buch (zase když na to letiště má... no jo, holt monopol... já bych třeba uvítal levnější letenky, místo portýra, ale na vybranou nemám...)
    Absurdní novinka v metru. Místo eskalátorů portýr - Echo24.cz
    http://echo24.cz/a/iGgFi/absurdni-novinka-v-metru-misto-eskalatoru-portyr
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    DANYSEK: Tipl bych, že na to nemá letiště dost silné páky.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ZARREMGREGARROK: ...no, kdyby radsi resili predrazene taxiky - ktere delaji horsi vizitku, nez tahani kufru do 32 schodu :)
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    DANYSEK: Čili to hrotí hlavně letiště, aby lidi, kteří mají problém najít výtah, měli servis v tahání bagáže z podzemí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: tak portyr - potazmo cela kauza eskalatoru je umele vyhrocena. Na Veleslavine je vytah. Z nastupiste rovnou na povrch. Pro 20 lidi - tedy pomerne kapacitni. Sice nevede presne k zastavce autobusu, je potreba popojit - ale pokud se zmeri celkova vzdalenost... humbuk kvuli 50m na povrchu, kdyz jen cela souprava metra ma 90 metru... ehm... tuk tuk na hlavicku, ale tak je to v CR se vsim, humbuk o hovne :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: intelektuál v tomhle kontextu znamená základní znalost historie.

    poznámka k tomu, že portýr na nádraží Veleslavín není potřeba není "intelektuální", ale o tom, že já jako občan obyvatel města Prahy až pojedu s těžkým báglem na letiště (BTW, mě to cestu z Břevnova fakt neusnadní, to metro :-( ), tak bych asi dal přednost eskalátoru, než dávat spropitné portýrovi: měl bych z toho lepší pocit. spousta hraček industriální civilizace mi přijde přehnaná, ale zrovna z toho nechat za sebe někoho dělat takovýhle typ fyzické práce prostě dobrý pocit nemám a v metru jsou místa, kde jsou eskalátory potřeba míň...)

    jinak která práce bude zhruba potřebná a která ne musíš stejně odhadnout min. v momentě, kdy se dětem plánuje nějaké vzdělávání (ať už ho plánuje kdokoliv - rodina, nebo ministerstvo).
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: intelektual neni ten, kdo se snazi urcovat, ktera zamestnani jsou potreba a ktera ne.
    sluzby (portyri, holicky, cistici bot) jsou vzdy o lidech. to ze ty chodis ve spinavejch botach jeste neznamena, ze nekdo jinej chce.

    uprimne, ty tvoje uvahy me zacinaji cim dal tim vic srat. mam takovej divnej pocit, ze jsi zcela nepoliben realitou.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: to, taky na to dojeli, že to "věděli" ... podívej, ten příběh je dlouhý a smutný, ale demagogická argumentace mě nebaví. Marx měl možná špatnou ekonomickou teorii, ale sám stihl na konci života prohlásit, že není "marxista" a těžko mu hodíš na triko Lenina a Stalina, stejně jako Nietsche byl prostě jen znuděný a trochu osamělý introvertní bavič-filosof (mě se moc líbilo v Alpách cestou do Itálie tam, kde jemu) ale nemůžeš ho obvinit z holocaustu, přesto že raní fašisté se v něm shlíželi.

    komunismus a anarchismus v 19.století byla adekvátní reakce na neplnění příslibů liberalismu (mezi které patřil v širším smyslu i základní příjem Thomase Paineho, později přetavený v éře tovární velkovýroby na požadavek 8-hodinové pracovní mzdy, minimální mzdy, volební práva a dalších a dalších soc-dem ústupků - s tím, že soc-dem byli právě pokračovatelé liberálů a alternativa k radikální levici, která je za to nenáviděla v podstatě víc, než kapitalisty samotné...).

    požadavek ZP chronologicky spadá cca někam před revoluci roku 1848, kdy Windiškréc ostřeloval z ulic Na Bateriích ve Střešovicích tehdejší Czechtek pražských studentů raketami Grad: je to velmi tradiční liberální požadavek, jasně mířící na privilegia horního 1% (hlavně aristokracie, ale už i tehdy finanční elity, pravda převážně židovské) ale spadající časově před "objektivní zájem společnosti", prosazovaný socialisty, soc-dem apod. ve formě různých těch minimálních mezd, apod.

    obviňovat intelektuály je prostě oblíbený sport... ale většinou to nejsou oni, kdo vystřelí jako první, resp. zinscenuje nějakou záminku pro válku, kterou pak použije v médiích, apod. (u 1.sv. války Rakousko-Uhersko na Dunaji, u 2.světové války Hitler v Gliwicích, u vietnamské války USA v Tongkinském zálivu...)
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    XCHAOS: jo, komunisti, ti taky vedeli, ktery zamestnani jsou potreba a ktery ne.....
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no... a tady vyvstava problem - zatimco ty obsluhu nevyzadujes, spousta lidi si na ni potrpi a zaplati si ji ;-) Portyr, cisnik, uklizecka, hospodyne... v mensim ci vetsim ;-) A to, ze tebe by to nebavilo vubec neznamena, ze to nebavi druhe... i to na nich poznas ;-) Tak jim to neber...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: jsme hrozně offtopic... ale právě že vlaky z letiště by asi dávaly větší smysl na Hlaváku, než na Masaryčce (některé by jely tam a jiné tam). Cestou ti staví ještě na Béčku (Anděl), nevidím v tom problém - není potřeba nutně dělat jednu superrychlodráhu, ale právě spíš různými cestami dostat vlaky z letiště na všechna pražská nádraží.

    no, uvidíme. každopádně jestli portýr není vtip, je to téma pro NZ: já se totiž třeba nepotřebuju nutně nechat "nekvalifikovaně obsluhovat" - mám tyto rozpaky obecně, i k uklízečkám, apod. (chápu současně, že takový ten skautský přístup "střídaní služeb" většinou nefunguje...). nikomu to neupírám, když za to chce utrácet...ale ta argumentace, že každý přece vždycky může jít dělat nekvalifikované pomocné práce, mi sere.

    od NZ bych si sliboval, že lidi dostanou víc šanci vytvořit si identitu jako poskytovatelé nějakých kvalifikovaných služeb (i když by je na fulltime neuživili). takže ta cílová podoba společnosti, ve které bych se cítil doma, pro mě fakt není "aristokracie obklopená služebnictvem" (pozor: to pořád nemusí být žádný "komunismus" - nejsem pro žádné abslutní rovnostářství! je teda fakt, že spolubydlící poslední dobou podezřele často vaří, ale jen když se mu chce :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    VYHULENY_UFO: prosímtě, číňani nejsou "komunisté"... ze všech znepřátelených gangů meziválečné Číny zmítané občanskými válkami prostě Mao vzal v úvahu, že by třeba mohl spíš získat sympatie venkova, kdyby jim za zrekvírované jídlo zaplatil... no a stalo se: jinak třeba Čankajšek měl školení z Ruska (ještě z 20-tých let), fakt slovo "komunista" je dávno úplně prázdný, je to stejně obecná nadávka, jako "fašista" (tzn. lze jí naroubovat s trochou snahy na kohokoliv kdo se nehodí do krámu)

    no nic. každopádně: keltské kombajny, nebo římští otroci s motykami? rozhodne to fakt jen trh?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    COMODOR_FALKON: tak to je teda fakt tragický.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: Semmering alternativa moc neni - resp. to je chalupoida II (15 vs 23 km) a klasicke NIMBY - hlavne ze na Orechovce bude klid, na Cibulce se s tim nejak porovnaj :-) Navic funkcne zcela nelogicke... nehlede na to, ze ta trat tam je dele nez mnohe vilky ;-)
    Hlavak taky neni nafukovaci, na Masarycku se pres Semmering nedostanes (leda uvrati pres Liben, nebo objet celou Prahu pres Vrsovice, Malesice...), problem je uz kapacita trati mezi Smichovem a Hlavakem (vytizene provozem Praha-Plzen - o potrebe rozsireni mostu pod Vysehradem se take debatuje)... a buhvi, zda to projde :-)
    Navic po dejvicke vetvi mas luxusni navaznost na vsechny tri trasy metra (Veleslavin, Dejvice->Hradcanska, Bubny->Vltavska, Masarycka->Nam.Republiky), o navaznosti na dalsi povrchove dopravni prostredky nemluve.

    S eskalatory tam proste nepocital projekt - neni to az tak neobvykle, ze vystupy z horniho vestibulu na ulici se eskalatory neosazuji. To neni zadne specifikum jedne stanice :-) Akorat tady se z toho holt dela humbuk, "protoze letiste"... co na tom, ze nekde z toho metra taky musis vylezt :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam