• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    XCHAOS: zkratka [vytrvale] mluvis o necem uplne jinem nez je NZP.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DANYSEK: no, aspoň máš nějaká čísla, super. (chybí mi tam příspěvky na bydlení - to je úplně jiná kapitola, nebo se to jmenuje nějak jinak?) ("příspěvek na péči"? to asi ne...)

    tohle je trochu jinak: důchody by se neměly valorizovat, průběžně financovaná část zůstane jaká je, výše důchodu by se měla upravovat mj. podle odpracovaných let, kdy se platilo soc. pojištění, místo podle věku odchodu do důchodu (i když od nějaké věku a počtu odpracovaných let by to mohlo být stejné), celkově by se ti částka na důchody neměla zvyšovat. takže si to představ, že místo zvyšování pouze důchodů bude toto dorovnáváno základním příjmem (pro celou populaci) (i kdyby ten ZP měl začít na stokorunách).

    další poměrná reálná a průchozí možnost je nastarovat u důchodců tak, že se jim aspoň o část nově zavedeného ZP důchod sníží (tzn. budou pobírat ne o celý nově zavedený ZP více, než teď důchod - tím, že dostanou víc, než doteď, měli by to nějak snést, a že se jim to bude skládat ze dvou položek místo jedné, by měli snad ve většině případů rozdejchat). Důchodců je 2 353 691, tzn. průměrný důchod (určitě ne medián, ale že jo) je cca 13600 - pokud by - dejme tomu - zavedení hypotetického ZP ve výši 5000 bylo pojaté tak, že se průběžně financovaný důchod o 2500 sníží a důchodci tedy dostanou přidáno jen polovinu ZP, tak okamžitě ušetříš 70 miliard jen na téhle operaci (nejradikálnější krok, pravděpodobně politicky neprůchozí, by byl důchody o nově zavedený ZP snížit úplně, a tím s požadované částky získat hned 140 miliard).

    věc, kterou nediskutujeme, je to, zda ZP bude offsetovat daň z příjmy fyzických osob, nebo jestli se tahle daň úplně zruší (offsetování tím ZP by z ní udělalo silně progresivní daň, z čehož by se pravice jednak zbláznila už z principu, jednak by to skutečně bylo dost demotivující). pokud by ZP daň z příjmu offsetoval (toto je už téměř to samé, co koncept "záporné daně" - v podstatě se nebráním kombinaci ZP se zápornou daní, tzn. aby prokázané nízké příjmy byly dorovnávány, i když se tím potenciálně vytvoří trh s předstíranými příjmy, kdy se bude obchodovat s doklady, které je stát ochoten dorovnat.), tak musíš odečíst od ZP dnešní nezdanitelná minima (která se vlastně transforumují do toho ZP - budou vyplácena/dorovnávána těm, kdo si nevydělají ani tu nezdanitelnou částku)

    podstatná informace je, že dávky osobám se zdravotním postižením jsou 2 miliardy, a klidně se můžou tyhle dávky zachovat navíc k ZP (a ovšem i tyto se mohou o část ZP snížit, ale to jsou už drobné)

    samozřejmě možných schémat ZP je více, a je jasném, že některá schémata (typu "rozdáme každému 10 000 měsíčně) jsou neprůchozí a jiná schémata jsou více průchozí.

    Pokud sečteme Dávky nemocenského pojištění ~24 mld, Dávky v hmotné nouzi ~12 mld, Podpory v nezaměstnanosti 11 mld, "Aktivní politiku zaměstnanosti" ~7 mld (blbost, v rámci systému ZP chceme toto nechat na volném trhu v kombinaci se zrušením minimální mzdy) a odhadem celkem 3/4 "Ostatní výdaje organizačních složek" (předopkládám jsou v tom platy úředníků, kteří se stanou zbyteční - ale i to se mi zdá podhodnocené) asi 9 mld, tak získáš 61 mld. To není extrémně moc, ale nedůchodců nad 18 let je cca 6 milionů, tzn. se dostaneš na 10000 Kč ročně na jednoho občana (který by ovšem nepřiznával žádné příjmy - takže by si neoffsetoval tu daň z příjmu)

    Popravdě, když si vezmeš, jak se švindluje třeba s těmi nemocenskými, tak nahrazení jejich většiny tím ZP by nemusel být špatný start (např. do jednoho měsíce - to odpovídá tomu, že stát lidem řekne, že mají být průměrně nemocní 1 měsíc do roka za 10000 a řešil by jen dlouhodobě nemocné, kerých je zlomek a nevyžadovali by jistě nákladné kontroly, apod.). Některé věci ti nevyjdou - např. ZP ve výši, který by nahradil podporu v nezaměstnanosti - ale pořád si myslím, že jsme nezapočítali, pod jakým označením se skrývá např. ten přídavek na bydlení.

    Pořád se ale bavíme o situaci, kdy máš ZP dostávat navíc k dnešnímu nezdanitelnému minimu: pokud by se zohlednilo, že v ČR pracuje jen asi 5000000 lidí a z toho skoro 1000000 stejně zaměstnává veřejný sektor, tak ZP se jako změna týká zejména plnoletých "ekonomicky neaktivních" v předdůchodovém věku, což je překvapivě asi půl milionu lidí.

    neříkám, že chci rozdělovat 60 miliard paušálně mezi cca půl milionu ekonomicky neaktivních - tam sice vyjde těch 10000 měsíčně krásně, ale není to úplně fér a motivující vůči těm ekonomicky aktivním, takže je třeba se na to podívat jinak. chceme vesměs štíhlý stát a nízké daně, že: ale lze předpokládat, že všichni úředníci se okamžitě uplatní v soukromém sektoru? i kdyby se o to snažili, tak na zesílení konkurence mohou doplatit zavedené soukromé firmy a krachovat, apod. v případě, že ZP pojmeme tak, že ZP v nějaké podobě funguje jako vyplácení nezdanitelné částky daňového základu těm, kdo si nevydělají ani na ten základ - tzn. lidem s vyššími příjmy se o to sníží daň z příjmu, ale nedostanou to navíc - tak se budeme v množství lidí, kteří skutečně dosáhnou na ZP, pohybovat někde mezi tím cca půl milionem dnes ekonomicky neaktivních nedůchodců a tak jedním a dvěma miliony pracujících lidí s nejnižšími příjmy. Ve skutečnosti by šlo spíš o to, že dnešní skupina s nepřiznanými příjmy (většina těchto lidí něco dělá načerno) by se slila se skupinou s nízkými příjmy, kteří by nebyli chráněni minimální mzdou ale jejich příjmy by doplňoval ZP. šlo by i o to, přenést odpovědnost za vyplacení minimální mzdy se zaměstnavatele (který ji musí dorovnávat z jiných zdrojů, i pokud mu ten zaměstnanec tolik nevydělá).

    pointa je, že u těch úvah jsme se pořád pohybovali pouze v oblasti dnešních sociálních výdajů, a nepředpokládáme, že by se ZP dal vyplácet díky úsporám v jiných oblastech (což jsem už naznačoval dřív). A nediskutují se přínosy pro růst ekonomiky: tzn. že více lidí by si mohlo dovolit fungovat spíše podnikatelským, než zaměstnaneckým stylem života - drobnými řemeslníky a nádeníky počínaje.

    každopádně já na rozdíl od různých stoupenců NZP, kteří si diktují konkrétní částky pro "důstojný život" spíš razím to, aby sociální systém pokud možno nefungoval na bázi, kdy někdo je placený za to, že posuzuje, zda někdo má či nemá na něco nárok, a teď tam vznikají na různých levelech požadavky na kontrolu, apod. je fakt, že spousta lidí by dostala méně než dnes, a pro některé regiony by to krátkodobě mohl být problém (než by se tomu ekonomika přizpůsobila).
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: co tam chces presne resit? :-) Jenom se opakuju... Kdyz z 533 miliard odectes 384 na duchody (do kterych nechces rezat) a zbytek pro jednoduchost zkoumat nebudu, tak ti skutecne uz moc na prerozdeleni stejne nezbyde - zbyvajicich 12 miliard mesicne rozdelit mezi 8 milionu lidi... takze patnact stovek na hlavu mesicne, at nezeru? To je skutecne almuzna a ne prijem... :-)

    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: takže slevu zrušit a zavést "snížení výběru daně", které dělá totéž?
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: Ti nevím, jak chceš zneužít základní daňovou slevu na poplatníka, když je vázaná na toho poplatníka a maximálně jeho manželku/manžela.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: Počkej, to nedává smysl. Zrušit slevu na dani, protože "to nechceš nechat státu".
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    FIONOR: To je sporné. Ty aktuální konstrukce se od toho NZP (v minimální částce) moc neliší.

    VYHULENY_UFO: Rušil bys i základní daňovou slevu na poplatníka?
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    FIONOR: Proč by to nemohl racionální člověk brát vážně?

    Máme životní minimum
    a sociální dávky, které ho dorovnávají, když nemáš jiný příjem
    a základní daňovou slevu (těch 24 840,- na rok) která ho částečně pokrývá pokud příjem máš

    Mě to přijde zatraceně podobné tomu NZP, jen možná zbytečně komplikovanější.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    VYHULENY_UFO: Jo často lítá do naprostých haluzí.
    Občas jsou to velice zajímavé věci k zamyšlení, bohužel často nedotažené.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    FIONOR: Koukám, že bereš urážky jako pochvalu. Už to nehul.
    ZARREMGREGARROK
    ZARREMGREGARROK --- ---
    FIONOR: Tvé výrazivo vypovídá o tvé úrovni.
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    XCHAOS: to pak bude v zajmu dustojneho zivota potreba co nejvic uplacet?
    dobry, no :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: jinak vzhledem k tomu, že se přede mnou zatím skrýváš a odmítáš mi svoje obvinění říct do očí (proč si to nezajít vyříkat někam na pivo?), tak bohužel jsem ani nedostal příležitost tě pozdravit (abys mi to nevěřil). (nevím... máme min. jednoho společného známého, můžeš se klidně přeptat na reference... opravdu jsem kdysi jako zdroj svůj první milion nevydělal tak, jako dnešní squadra mocných... Babišové a Kellnerové tě nechávají chladným a do mě se budeš obouvat?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: chápu, všichni Kréťané jsou lháři, všechno co říká xChaos je lež :-)
    abychom se vrátili ontopic: pro začátek by šlo zdroje na ZP získat zdaněním úplatků:
    Bulletin advokacie, odborný právnický portál | Legalizace výnosů z trestné činnosti a zdanění zisků z neidentifikovatelných zdrojů
    http://www.bulletin-advokacie.cz/...-trestne-cinnosti-a-zdaneni-zisku-z-neidentifikovatelnych-zdroju
    (předposlední odstavec v textu - v Německu výnosy z trestné činnosti zdaněné jsou, v ČR je na to právní klička :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: fajn, Piráti požadují otevřenost, zpřístupnění informací z veřejné sféry všem. Jakou tím pro sebe přesně získám výhodu? jinak developery se snažíme oslovovat naprosto nezávisle na veřejné sféře... oni často s žádnými providery nespolupracují, UPC a O2 kvůli ždímání peněz a dlouhodobým závazkům zas tak moc lidí nechce, a hlavně... fakt myslíš, že dnes lidi slyší na nějaký "wifi hotspot"? všichni pokud možno chtějí optiku nebo vyhrazený mikrovlnný spoj... a celkově fakt nevím, jak by v té části Prahy, kde fungujeme, mohlo vyrůst "satelitní městečko"... a naopak, kdybychom chtěli expandovat... myslíš, že už dnes není základní územní plán veřejný? nebo že politici mají nadstandardní informace o tom, co se doopravdy v jakém časovém horizontu bude stavět? (nemyslíš, že soukromý sektor si tyhle informace celkem pečlivě tají - veřejný sektor je spíš protihráč a nestíhá držet krok). optická vlákna jsou každopádně vysoká hra, na kterou v metropolitním natož celostátním měřítku nedosáhne (zjisti si, jakou show teď Kellner předvádí s dělením O2...)

    fakticky by ti prospělo si nejdřív sehnat zásadnější informace, než se pustíš do polemik... mě do politiky ženou prosté existenční tlaky: to, jak budou nastaveny regulace pro telekomunikační trh, fakticky rozhodne o existence či neexistenci menších hráčů (kterých jsou stovky - nejen my)

    (a nejsme tu fakt offtopic? není to tu spíš o ZP?)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: podívej, pokud budu kandidovat do Senátu (což je nejpravděpodobnější možnost, šance jsou víšjaké) nebo případně i do EP (tam nemyslím, že budu nominován na volitelném místě kandidátky a navzdory populárnímu přesvědčení, eurodotace jsou kompetence vlády, ne EP) - tak jakou v těhle funkcích myslíš, že máš šanci "přihrát své firmě" nějaké veřejné zakázky? (to se případně dělá přes vládu nebo přes města/obce: zájem veřejnosti o volby, které nejsou v tomhle směru "silové", podle toho pak taky vypadá)

    případně: k jakým informacím bych se jako (opoziční) senátor asi tak dostal?

    jako chápu obecnou nedůvěru ke komukoliv (jakkoliv) veřejně činnému, ale fakticky si Piráty představuješ až příliš všemocně. neříkám, že je to recese, to ne... základní věci myslíme rozhdoně vážně... ale spíš než co jiného je to taková "mírná zatvrzelost v mezích zákona". jsme tu pro menšinu, která nemá ráda xichty na billboardech, to je celé.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: že bych chtěl prachy z korupce je ničím nepodložená urážka, kterou by sis měl zatraceně rozmyslet. (kromě toho u Pirátů ani v nejbližší době nehodlám kandidovat do funkce, ve které bych byl nějak korumpovatlený)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: každá další generace mezi 20 a 30 se chce vždy odlišit od té předchozí :-) tyhle detaily neřeším. jde o to, že nižší ZP místo dočasné vysoké podpory v nezaměstnaosti je u této věkové kategorie v podstatě snížení výdajů (nikdo stejně nevydrží trvale doma sedět na ZP, spousta lidí se zaměstná dříve, než teď na podpoře...)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: proč bys ty mě měl dávat nějaké domácí úkoly? ty chceš něco za každou cenu vyvrátit, já ne... já mluvím o nedostatečné informovanosti velké části kritiků ZP, zejména o současném stavu.

    sočasný stav je asi takovýhle:


    nelze to rozhodně chápat tak, že oprávněných je 8 milionů nových příjemců ZP, kteří dnes nedostávají nic. jestli ty si chceš za domácí úkol těch 533 miliard zkusit rozklíčovat, prosím.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    COMODOR_FALKON: takhle, někteří stoupenci ZP/NZP by tím chtěli nahradit _všechny_ dávky i starobní důchody, což pokládám skutečně už za hodně radikální. každý má trochu jiné představy, já bych zachoval nad rámec ZP zdravotní dávky a průběžně financované starobní důchody (v takové podobě, aby soc. pojištění nebylo pro drobné životnostníky taková zátěž, jako dnes). ale chápu, že můžou být i jiné modely.

    co se podpory týče, tak podle mě nepotřebuje až takovou okamžitou ochranu 25-tiletý yuppie, co se pohádal se šéfem (dnes se říká "hipster", hmm :-), ale spíš třeba padesátiletý chlap nebo ženská, kteří mají do důchodu daleko, jejich původní kvalifikované pracovní místo definitivně zaniklo a oni se fakticky rekvalifikovat nedokáží a seženou max. nekvalifikovanou práci... dnes jsou chráněni výší minimální mzdy - ale ta má svoje vlastní negativní ekonomické důsledky.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    XCHAOS: Pekne, akorat rusit podporu v nezamestnanosti nepovazuji za spravne - ten pad z platu na ZP by skutecne mohl byt prilis prudky...
    Obdobne s nemocenskou...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    XCHAOS: Tak u duchodu lze upravit vysi zakladni slozky a zaroven tuto castku promitnout do vypoctu procentni slozky - ale citlive, aby se duchody nesnizovaly.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FIONOR: To dost zalezi na tom, o kolik by byl unifikovany ZP vyssi, nez soucasny ZP...
    A spis nez na inflaci bych to videl prinejmensim zpocatku na deflaci...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: zakladni debaty nad tim, jak je nastaveny dnesni prerozdelujici system socialnich davek z pohledu celkovych vydaju a jak by se ty vydaje zmenily se zavedenim ZP (ktery by byl take jen prerozdelovanim) a zrusenim existujicich davek se tu vedly opakovane. A opakovane se tu doslo k tomu, ze i kdyz ZP bude smesnou almuznou, ktera ani neumozni preziti, tak cela ta legrace bude stat vyrazne vic, nez jsou dnesni vydaje na zacilene socialni davky.
    Neudrzitelne jsou predevsim duchody (ty klasicke, starobni) - ale to je naprosto odlisny pribeh, nez klasicke socialni davky.
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    XCHAOS: samozrejme nesouvisi
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FIONOR: můžeš prosímtě uvést poměr zdravotně podmíněných dávek k celkové výši sociálních dávek? (víš, já mam jen taková přibližná čísla, znáš mě.. rád se poučím o tvrdých faktech od těch, kdo s nimi umí pracovat lépe...)

    (+ předpokládám, že po zavedení ZP by se některé zdravotním stavem podmíněné dávky min. o část výše ZP asi snížily... představa, že všichni dostanou plošně něco navíc k tomu, co už dostávají, je hezká, ale já to nepokládám za zcela reálné, stejně jako takový ZP, aby plně nahradil i invalidní důchody, apod.)

    Jinak Piráti ohledně ZP říkají jenom, že je to směr, kterým by se liberálně-demokratické občanské společnosti měly obecně ubírat (tedy jednoduchá pravidla stejná pro všechny - ne bludiště složitých vyjímek a výhod jen pro někoho). Na konkrétních návrzích implementace zatím pracujeme.

    LUBOB: samozřejmě to s tím souvisí.
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    XCHAOS: no, aby to bylo v "pseudokorunách", před tím skutečně také příznivce ZP varuju
    no to je sice hezke, ale nepises proc. zbytek tveho prispevku s tim totiz vubec nesouvisi.
    socialni system mzeme nechat tak jak je, v korunach, ZP muze byt v pseudokorunach. nejhorsi co se muze stat je, ze to proste bude nefunkcni.
    proc, na to uz prijdes sam :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LUBOB: no, aby to bylo v "pseudokorunách", před tím skutečně také příznivce ZP varuju.

    nicméně: dnešní dávky v hmotné nouzi, přídavky na bydlení, podpora v nezaměstnanosti a nemocenská se také vyplácí v reálných korunách. opakuji svoji kritiku, že odpůrci ZP nemají většinou nastudovaný současný sociální systém a jeho náklady, a odmítají ZP vnímat spíš jako restrukturalizaci (a optimalizaci) současného stavu a zásadně ho popisují jako "něco navíc" k tomu, co už tak jako tak stát platí.

    na rovinu připoutím, že do svých cca 40 let věku jsem (jako bývalý "pravicový" volič ODA a US) absolutně netušil, jak sociální systém v ČR funguje. (max. jsem tušil, že existuje jakási podpora v nezaměstnanosti. narazil jsem na vysvětlení současných pravidel spíš epizodicky - většinou od známých, o kterých jsem zjistil, že najednou už nejsou všichni "mladí perspektivní úspěšní", ale mají s tímto systémem zkušenost buď osobní, nebo se znají s lidmi, co z toho žijí). jako živnostník jsem s tím až tolik nepřišel do styku: čím více o tom ale z různých zdrojů vím, tím víc mám pocit neudržitelnosti toho systému.

    moje představa je, že je situace dost zmatená - na jednu stranu, velká města typu Praha dostanou větší část ze "svých" daní nazpátek (a "protunelují" je nějak mezi širokou veřejnost), na druhou stranu se koukáme skrz prsty na regiony, ve kterých velké množství obyvatelstva je "na dávkách". Tato města se většinou různě usilovně slučují s okolními obcemi, aby dosáhli na velikost "více než 10 000 obyvatel", "více než 100 000 obyvatel"... Varianta, že by se ZP financoval i díky snížení přerozdělování do velkých měst, mi přijde docela rozumná: přistěhovalectví do měst je trend, takže ten ZP vyplacený přistěhovalcům tady stejně nakonec bude utracen.

    debatu o ZP nemá vůbec cenu vést bez toho, aniž by se řešilo, jaké různé jiné dnes existující přerozdělování tím bude nahrazeno.

    dále, ačkoliv část příznivců ZP skutečně věří, že ty peníze by stačilo "natisknout" a na hrozbu inflace kašlou (protože znehodnocení úspor a peněz není pro člověka bez úspor, ale naopak čast s dluhy, žádná hrozba - spíš naopak, zadlužení občané mají logicky na inflaci), tak jednou z možností je skutečně Tobinova daň - která, pokud se to nechápe jako nějaký poplatek z každého drobného převodu na účtu, ale spíš jako poplatek z každého jen částečně krytého úvěru poskytovaného bankou, skutečně makroekonomicky dává nějaký smysl: byl by to zajímavý kompromis mezi exterémními polohami, kdy na jedné straně toto právo mají jen banky nebo na druhé straně, kdy se různé totalitní systémy snažily, aby na toto měl monopol jen stát ("státovky" místo bankovek, apod.)
    LUBOB
    LUBOB --- ---
    XCHAOS: není korupce např. o získání výhody na úkor někoho jiného? jak by ZP mohl být korupcí v tomhle smyslu

    sam sis odpovedel v prvni vete.

    když je rovný?

    co prosim? rovny?
    ZP se da zavest okamzite, bez jakychkoliv problemu, s provoznimi naklady. kazdy clovek dostane od statu mesicne na ucet milion pseudokorun. at s nimi kazdy nalozi podle vlastniho uvazeni. za dvacet let muzeme nastrelit smenny kurs s opravdovou korunou. muj odhad je 0: 1000.

    nebo mas jiny nazor?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LUBOB: není korupce např. o získání výhody na úkor někoho jiného? jak by ZP mohl být korupcí v tomhle smyslu, když je rovný?

    jinak korupce je v současnosti skutečně zabudovaná do systému dost brutálně, nejsem první, kdo si toho všiml. kdyby se jí fakt podařilo eliminovat, nepochybuju, že by spousta lidí najednou byla bez práce - obchodníci s auty, stavební firmy, cestovky, ledaskdo.. zejména v oblasti služeb. to je asi hlavní důvod, proč to není lehké - lidem většinou nevadí peníze takto uvolněné do oběhu, pokud je někdo utratí přímo u nich.

    takže ZP není korupce, ale je to zajímavý trip, jak uvolnit do běhu zhruba stejné množství peněz, jaké se dnes uvolňuje v rámci korupce a udržet tak ekonomiku v chodu.. sice se samozřejmě trochu změní struktura poptávky, to jo, ale čistě restriktivní opatření by nakonec určitě vedla k ekonomickému propadu a k nenávisti občanů vůči skutečně efektivně protikorupční vládě (proč nemáme práci? oni určitě všechno rozkradli! přitom paradoxně: bylo by to způsobené právě tím, že by to nerozkradli, a poptávka by poklesla a ekonomika stagnovala...)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam