XCHAOS: Na cerno pracuji casto i ti, kteri zadne davky nepobiraji. Cerny trh prace je i pres rizika jeden z vin-vin scenaru - zamestnavatel usetri na odvodech, zamestnanec usetri na odvodech a zustane mu vic v kapse (
momentalne, ale to je spojene i se zivotnim stylem - kde mnozi dobrovolne ziji ze dne na den). Jsou segmenty, kde je "neoficialni" vyplata naprosto bezna. A kontrola ze strany statu samozrejme selhava ;-)
Obchudek v zapadle oblasti? :D Prosimte, kdy jsi naposledy vytahnul nohy z Prahy? ;-) Je obrovske mnozstvi vesnicek, kde zadny obchod proste
neni, neni a do tretice neni - ta cesta neni o tom, ze by nekdo chtel usetrit par korun. Takze tem
duchodkynim nezbyva, nez do toho autobusu nasednout a nekam chtenechte popojet - a samozrejme i kdyz je doprava pro zakladni obsluznost dotovana, neco je ta cesta stoji. A nejen kvuli nakupu - rec je i o poste, doktorovi ci lekarne ci na nektere urady (
neb na malem vesnickem obecnim urade opravdu vsechny agendy nevyridis). Analogicky ditka dojizdi do skol. Mas proste velmi pokrivene vnimani vykazujici jiste znamky neucty ke starsim a ignoranstvi, kdyz podle tebe jedinym duvodem existence zakladni dopravni obsluznosti jsou cesty duchodce ze zapadakova je levnejsi nakup...
Dopravni obsluznost v regionech je komplexni problem, kde ale dochazi k uspokojovani pozadavku od spodu - jednotlive male obce casto
bojuji o to, aby kvalitne obslouzeny byly. Ale OK - predvedl jsi tu dalsi myslenkovy veletoc, kdy dokonce popiras program
sve partaje :) Asi si u piratu budete muset vybrat, zda chcete ZP nebo dotovanou MHD (zdarma) - zatim jsi navrhnul to druhe seskrtat, abys na ZP mel... ;-)
Spolujizda neni zadna spasa. Porad jde o prostredky individualni automobilove dopravy - ktere ale zakonite povedou k tomu, ze auty se budou stahovat lide z periferii do center mest - kde se ale vytvari vselimozne prekazky provozu IAD. A opet - lide ze socialne slabsich si asi elektromobil porizovat nebudou (je to pomerne draha hracka, zvlast v pomeru k vysi ZP) - ale skonci u nejakeho letiteho lacineho ojeteho vozu, ktery svou ulohu (
prepravit) take plni - jen to bude mene
ekologicke... jejda, dalsi kolize :) S nizkoemisnimi zonami bude i ta spolujizda komplikovana.
Kvuli hmotne nouzi rozhodne nemusis vse rozprodat. Predstava, ze kvuli davce rozprodas veskery inventar bytu, potazmo byt ve kterem bydlis je... ehm... mimo, stejne jako jine tve predstavy. Jiste, jsou tam nejake omezujici podminky - ale kvuli davce te nikdo nenuti prodat televizi, kolo, pocitac, nadobi, postel a periny... Naklady na hmotnou nouzi v roce 2016 jsou predpokladane ve vysi 11,6 miliardy - schvalne si zpocitej, kolik korun mesicne by to dalo na ZP na hlavu, kdyby se to melo vyplacet vsem a ne jen tem skutecne potrebnym ;-) Ve skutecnosti to je tak, ze v ZP vidis "easy money" - ale v tom, kde na to vzit, aby ZP skutecne plnil svou ulohu mas ponekud gulas :-) Protoze tech piraty deklarovanych
pet tisic vazne stacit nebude, ucel to nenaplni... a kazda tisicovka navic ti hodi
pet miliard rocne :D A kdyz uz jsi tu nakousnul
makroekonomiku, muzes zacit badat nad tim, co takovahle "plosna socialni davka" provede s hodnotou penez ;-)