XCHAOS: skolne u nekterych predmetu muze byt treba v pripade FIT CVUT klidne 50 tisic za semestr. K tomu si pripocti scripta, nejake to jidlo, bydleni... no, to ten tvuj ZP bude muset byt sakra vysoky, aby to vyresilo tento problem :D
XCHAOS: cece nez neco zacnes mumlat o nejake profesi, tak si o ni alespon neco zjisti ;-) Kdyby na stanovisti nebyl (
zkuseny) strojvedouci, byly by to mnohem, mnohem vetsi jatka... strojvedouci svou reakci dusledky zmirnil (
a vlak holt neni auto, ze nezastavi na fleku; v danem miste byly rozhledove pomery ovlivneny jizdou z oblouku).
Strojvedouci je typicka profese, kde celozivotni vzdelavani probiha - predpisy se meni, technika se meni a kvalifikacni predpoklady jsou prisne (
pravidelne prezkouseni, zpusobilost ridit dane vozidlo, nutnost seznani trate, po ktere jezdis apod). A ne, funkce strojvedouciho neni jen o mackani tlacitek - i kdyz ty, coby vseobecne-pomateny laik si to nejspis myslis.
A i kdyz se na zeleznici houfne zavadi dalkove rizeni, personal ve stanicich zustava - ona je to technika, co se muze porouchat (
a obcas poroucha), dalkove spojeni muze selhat - a asi bys jako cestujici nadaval, kdyby se kvuli ztrate spojeni doprava zcela zastavila :) Ve skutecnosti ty archaicke zpusoby "zabezpeceni" provozu (
napr. telefonicke dorozumivani mezi stanicemi) slouzi jako fallback pro podobne situace - dopravu to sice znacne zpomali, ale aspon neco jede...
Meles nesmysly - nebo chces-li, hovna - jako obvykle :D Jen ukazujes, ze o vetsine profesi nic nevis.