• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    Jinak, super diskuze, nas 2,5 lety syn pred mesicem zacal chodit do montessori skolky, ...
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    SEAMON: me spousta montessori principu neprijde jako "cizi system" ale naopak jako spousta logickych a vlastne prirozenych veci. a vlastne kdyz jsme se s muzem bavili o tom, jak jsme byli vychovani a co nam vadilo, tak dneska zjistuju, ze spoustu veci bych si prala mit ve svem detstvi montessori nejak prirozene... ted nemlivim o pomuckach, ale o respektu, vyvoji, praci doma, chvaleni...
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    Montessori: Naše děti ‚dys‘ nemají | Kondice
    http://www.kondice.cz/2013/11/montessori-nase-deti-dys-nemaji/
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    No když jsme u toho, jak donutíte své dítě čistit si zuby?
    Ten náš opičák má 22 měsíců, všecko opakuje/napodobuje, ale čistit zuby ani omylem.
    Nelze mu je vyčistit ani násilím, a to i náš zubař říkal, že svým malým dětem čistí ty zuby násilím.
    Ale jak mám děcku roztáhnout pusu?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    Mna by vcelku zaujimalo preco mate zaujem o montessori system/filozofiu?
    Preco volite iny system/vzorec vychovy, nez ten ktory ste zazili v ramci svojej rodiny (teda aspon predpokladam)?

    Mam 2.5 rocneho syna a v ramci vychovy sme s polovickou tak nejako skor porovnavali strategie nasich rodin a vyberali to co sa nam zdalo dobre. Zatahovat do vychovy nejaky uplne cudzi system, mi nejako pride "proti srsti". Pricom uznavam, ze to je skor na nejakej podvedomej urovni, nez nieco racionalne.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN: pripada mi, ze jsem zatim nenarazila na nic o montessori stylu "vychovy", vzdy jen "vzdelavani", takze zrejme je na tobe jak svoje decko donutis nebo nedonutis aby se montessori principum podrizovalo nebo nepodrizovalo. Ale treba nekdo, kdo do toho vidi, upresni
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: Treba k obleceni-jednotlive supliky(kasliky)oznacis kartickou s jednoduchym obrazkem napr. tricka,ponozky,kalhoty...v koupelne znazornis,lze i zabavne ,obrazkem postup cisteni zoubku,v kuchyni oznacis nadobi,v lednici fochy s jidlem.
    Takhle to zni jako prekartickovano,ale myslim,ze par karticek nam neuskodi a male muzou v mnohem pomoci (take je mozne brat to i jako pomucku k rozsirovani slovni zasoby,ci hrani si.)
    Ale pocitam,ze to bude fuska,vzhledem k tomu,ze mam tendence mit vse pate pres devate na malem prostoru k tomu.
    Priklad karticek treba tady:

    http://www.montessoridoma.cz/?p=1504

    http://www.montessoridoma.cz/?p=167

    http://montebyjemi.blog.cz/1310/obleceni-vim-co-kam-patri-a-muzu-si-vzit-co-chci

    http://www.montessoridoma.cz/?p=8064



    OXIS
    OXIS --- ---
    Zní to všechno krásně, ale třeba můj muž je "z vesnice, vyhrál si s klacíkem a vychovali ho selským rozumem, takže ani jeho syn nepotřebuje tyhlecty vejmysy moderní doby". A normálně má strach, aby nekupovala jenom didaktické hračky, že prej tomu dítěti seberu dětství nebo co... no tak uvidíme, jak se ve výchově shodneme. Ale zatím spolu ti dva tráví asi tak pět procent času, takže si můžu dělat, co chci .)).

    K těm mobilům, dělala jsem origami jeřáby, teď nám to visí na velký stojací lampě a když si sedneme k nim a točím s nimi, tak se malej uklidní/zabaví :). Mají větší úspěch, než bych čekala a ještě to vypadá hezky vesele.

    ZEGA
    ZEGA --- ---
    a pro zacatek je dobra tahle kniha - aktivity pro prtata:
    Předškolní léta - Metoda Montessori a jak ji učit doma | Nakladatelství Portál
    http://obchod.portal.cz/predskolni-leta--metoda-montessori-a-jak-ji-ucit-doma/
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    velmi dlouho jsem shanela drevene tacky a jine drevene misticky a kosiky apod. za prijatelnou cenu.
    dnes jsem konecne nasla.
    http://www.decuart.cz/9|.k.117.predmety-k-dekorovani.str11.html
    budu tady objednavat, tak kdybyste nekdo neco, piste do posty
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Hlavní myšlenky Montessori pedagogiky

    Dítě je tvůrcem sebe sama: na vyvíjející se dítě sice působí lidé a okolní prostředí, ale je jen na něm samotném, co, kdy a jakým způsobem ho ovlivní

    Pomoz mi, abych to dokázal sám: dítě získává svým tempem a vlastními silami znalosti a dovednosti, úlohou dospělých je mu v tom pomáhat

    Ruka je nástrojem ducha: práce rukama s věcmi je, díky spojování fyzické a psychické aktivity ,základem pro pochopení věcí, jevů, rozvoj myšlení a řeči

    Respektování senzitivních období: cílené využití individuálních období, kdy je dítě zvýšeně citlivé a připravené pro získání určitého typu znalostí a dovedností

    Svobodná volba práce: jen dítě samo rozhoduje, co, s kým a jak dlouho bude dělat

    Připravené prostředí: pracovní místo a pomůcky jsou uspořádány tak, aby si dítě mohlo samo, bez vnější pomoci, osvojovat nové poznatky

    Polarizace pozornosti: využití schopnosti dítěte soustředěně, intenzivně a dlouho vykonávat činnost, která ho zaujala

    Celostní učení: zlepšení efektivity procesu učení díky propojení yzické a psychické aktivity
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    YMLADRIS: V podstatě jo. Předpokádám, že to nějak vyvážené je, ale nemůžu sloužit svojí zkušeností :-) Navíc ve spoustě školek/škol se snaží používat metody montessori spolu s metodama dalších směrů.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BERENIKEE: co je vytvoreni znacek k mistum?
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    LUCYA: nase dite je asi montessori od povahy.
    sebralo koberecek u vychodu na terasku, odtahlo si ho do pokoje a vsecko na nej sklada :-D
    beru to tak, ze je to jeho maly domecek a nijak nezasahuju...
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: Mame malou kuchyn,tak jeste stopro nevim,jestli schudky k sobe na linku a nebo stolecek ,zidlicku a k tomu pomucky k praci(kuchynske nadobi,pomucky k uklizeni apod.)
    Spis se priklanim k druhe variante,hlavne kvuli bezpecnosti,na male plose se mi samotne malokdy dari do neceho nevrazet .
    Mam v planu spodni regal linky prehodnotit,preskladat a ulozit v nem nadobi a jine veci,ktere bude mala sama potrebovat at si pro ne prijde kdykoli potrebuje.
    Celkove se mi libi myslenka ve vsech pouzivanych prostorech vytvorit misto i pro dcerku a vyplnit jejima vecma at se sama muze pekne zaclenit a byt samostatnejsi,navazuje na to i vytvoreni znacek k jednotlivym mistum at se s tim sama szije,ale to je zatim jen predstava,preci jen jeste nechodi a sama si to v hlave utriduju.
    LUCYA
    LUCYA --- ---
    KEIKIN: já moc neuklízím, protože mě to moc nebaví; ale negativní příklad taky příklad: syn se naučil velice rychle, že když si po sobě neuklidí, může mu na to někdo šlápnout nebo mu to sežere pes.)

    Jinak ten princip koberečku se mi velice líbí, někdo tip, kde seženu nějakou takovou podložku /asi velikosti koberečku/, že by si na ní mohl i malovat na zemi /tj omyvatelné/? Napadla mě leda karimatka nějak nastříhat a poslepovat, aby se dala poskládat a byla spíš čtvercová....
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    YMLADRIS: nj ve školce to funguje spolehlivě i bez Montessori. ale jde o to jak to udělat doma. Většina lidí co znám, tak to neřeší a uklízejí za děti.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN: pozor, jen si delam zavery, nevim jak to funguje v praxi, ale proste jako kdyz ja jsem byla ve skolce, tak jsme museli dojidat jidlo a lezet na postylkach po obede i kdyz jsme nechteli, tak si myslim ze v montessori skolce ucitelka holt na decka tlaci aby po sobe uklizeli. protoze proste se to dela a je to takovy system. (jestli se ptas jak je donuti tak to nevim, asi koho nedonuti ten tam nechodi - fakt nevim)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    YMLADRIS: jak to myslíš, že uklízí i když nechce ?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ALDEMIK: diky rozumim. Cili hlavni posun je od toho, ze dite se zabyva aktivitou co zvolil ucitel a zpusobem co diktuje ucitel, k tomu, ze dite je rizeno vnitrni motivaci ze ho neco zaujalo na regalu a interaguje s tim protoze samo chce. Jo zni to tak jako pro samotare/introverty, ktere az tak nestoji o soucinnost s jinymi detmi... jak jsi psala ze monte neresi ty socialni skilly atd

    ale predpokladam ze moderni montessori toto musi mit nejak poresene vyvazene, kdyz je to tak popularni vzdelavaci styl atd

    snazit se co nejvic nasledovat vnitrni zajem decka, to mi pripada zasadni a hodnotne. i v dospelosti asi vsichni vime, jaky je rozdil kdyz neco delame z nutnosti a kdyz to delame ze zajmu. Ale nevim prave jak je to v praxi dosazitelne, no uvidim :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam