• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    “Pomoz mi, abych to dokázal sám – abych to dokázala sama.” "Tato prosba, s níž se malé dítě obrátilo k Marii Montessori, se stala hlavním krédem její pedagogiky. Úkolem dospělých není formovat dítě, odstraňovat mu z cesty překážky, nebo jím dokonce manipulovat, ale udělat vše pro to, aby vlastními silami a svým tempem získávalo nové vědomosti a dovednosti a vrůstalo do světa, který ho obklopuje." Diskuse pro všechny, které zajimá montessori přístup, ať už pro miminka, batolata, školkáče ši školáky. Sdílení tipů na tzv. připravené prostředí (děcko se inspiruje a něčím se zabývá), aktivity, co je kde zajímavého po netu, literatura... Lidi, kteří montessori rozumí, a mohou nás poučit, jsou zvláště vítáni!

    rozbalit záhlaví
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    VERONIKA22: co to je správný postup? Proč by měl být správný postup strohý popis toho, co dítě udělalo?

    Když se ti něco povede, máš radost a chceš tu radost s někým sdílet. Takže místo aby sis stroze řekla "hm, mám nového klienta, udělala jsem zkoušku, uběhla jsem 10 kilometrů,hm, tak nic", půjdeš třeba za manželem, obejmeš ho a křičíš "hurá, mám nového klienta". Nenašla sis nového klienta, aby tě manžel chválil, ani nepotřebuješ, aby stroze komentoval "vidím, že máš nového klienta, to tě asi muselo stát hodně úsilí, viď", ale aby měl radost s tebou, aby to s tebou sdílel...

    YMLADRIS: obecně mám s konceptem nechválení problém, jde mi to dost proti srsti - co jsem tak pozorovala, děti mají radost samy od sebe a chtějí tu radost s matkou sdílet, neviděla jsem dítě, které by mělo radost, až když mu matka potvrdila konání... Plus pokud je dítě v určitém věku nastavené tak, že chce matku potěšit, tak je to asi přirozené a druhým přirozeným krokem je potom v jiném věku naopak odtrhnutí se od rodičů a jejich určité odmítnutí, tak aby se dítě osamostatnilo... Tak proč té přirozenosti bránit...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    YMLADRIS: ááá já už vím kde dělám chybu. Vím, že správný postup je popis činnosti co dítě dělá. Jenomže já to nedělám a tím dítě necítí moji pozornost. Ač 160x za den zopakuju, že je mám ráda atd atd. Tak toto co zmiňuješ nedělám.

    Velké díky za připomenutí!!!! Uf spadl mi kámen ze srdce, že se řešení našlo :o)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    VERONIKA22: pozornost je dulezita lidska potreba. Muzes si treba vyhradit kazdej den nejakej usek, kdy nebudes delat nic jinyho, jen venovat decku pozornost. Nikam ho netlacit, nerezirovat jeho hru, jen tam pro nej byt (mama mne vidi). Pokud pozaduje komentar, popisuj co vidis (Ano, postavil jsi vez.) Pokud se chce vic bavit o svym zazitku, vyptavej se (co jsi kreslil nejdriv? co te nejvic bavilo??)

    tak by decka mohly byt nasyceni pozornosti ale postupne si vsimnout, ze k jejich radosti nepotrebujou aby matka potvrzovala/chvalila jejich konani
    BILAKOBRA
    BILAKOBRA --- ---
    VERONIKA22: přijde mi to poněkud extrémní, takhle rázně změnit výchovný styl, snažila bych se asi víc pozvolna, vysvětlovat dětem, snažit se diskutovat o tom s nimi, k odměnám a chválení se mi líbí např. tenhle článek http://www.svobodauceni.cz/clanek/odmeny-a-chvaleni a podle mne důležitá poznámka:
    "Nemusíme si zacpávat ústa, chvála je výborná, když se nepoužívá manipulativně. Odměny by například neměly být slibovány předem, ani by neměly být garantovány pokaždé, když dítě udělá něco, co se vám líbí. Pozitivní zpětná vazba nejvíce prospívá vztahu s vaším dítětem, když je vyjádřena spontánně, když pramení z vašeho srdce, a ne jako úmyslný manévr sloužící k tomu, abyste od dítěte získali více toho, co chcete."

    Jinak na tvůj dotaz mám otázku - jak jsi doposud na to reagovala, když dítě chtělo, aby ses na ně podívala?
    Protože tedy můžeš svojí reakci zjednodušit jen ta to, že řekneš - divám se na tebe, koukám se, helám :)

    Zase mi přijde přirozené, že dítě chce nějakou interakci s rodičem, takže chce, aby se rodič na něco podíval, z čeho dítě má radost, může se tak s rodiče podělit a mít společnou radost. Tím směrem bych to asi směřovala.
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    cim vic pruhu, tim vic monte... :)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    Jdu se poradit. Zatím jsem montessori dodržovala jen v tom, že děti si umí všechno udělat sami.
    Dnes jsem konečně přestavěla nábytek a hračky v poličkách aby to bylo o něco víc montessori.
    Plus jsme zrušili chválení, odměny a oceňování.

    Ale už týden dumám nad tím, že nevím jak odpovídat a dětem z hlavy vymazat větu: maminko podívej se na mě.......maminko koukni jak jsem to udělala.....maminko heléééé

    Myslím, že se to v montessori vyskytovat nemá že? Neb to je jasná vnější motivace :o/

    A já za boha nemůžu přijít na způsob jak dětem odpovídat či jak tu větu slušně zakázat - když na to už jsou asi dost přivyklé :o/
    NABIS
    NABIS --- ---
    Zdravim, mate nekdo zkusenost s MS Slunicko na brnenskych Vinohradech? diky
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Pokud by někdo chtěl zkusit odjet žít do hor a je momentálně na pracáku delší dobu a chtěl by vést dětský motnessori klub, tak kamarádi v JAvorníku na Jesenicku někoho hledají.

    Není třeba pedagogické vzdělání, ovšem je třeba být spolehlivý, příčetný, umět to s dětmi a tak - postupně vám v potřebném vzdělávání nebude bráněno, naopak budete velmi podporováni. Jednodušší by to asi měl někdo kdo už poblíž bydlí, ale jaksi je tam o kvalitní lidské zdroje kapánek nouze a půlka těch lidí co tam ono montessori rozjíždí jsou stejně přistěhovalci a princip - chci odejít do hor velmi dobře chápou. S tím že na ten delší dobu ty prachy stejně musí sehnat, bo to mají ve smlouvě o udržitelnosti podporovaného místa...

    Je tam krásně, je tam lacino a je tam velmi zajímavá komunita určité části místních lidí.

    Montessori vzdělávání Jesenicko
    Nově vznikající mateřský klub v Javorníku hledá svého vedoucího a pedagoga v jednom!!! Máme finance na první půlrok práce! Plný úvazek. Podmínkou je být za poslední roky v součtu minimálně 1 rok nezaměstnaný. V případě zájmu pište na: zrezbova@gmail.com . V prosinci a lednu probíhají "výběrová řízení". NENÍ podmínkou montessori pedagogické vzdělání



    https://www.facebook.com/...ori-vzd%C4%9Bl%C3%A1v%C3%A1n%C3%AD-Jesenicko/778545892175759?sk=timeline
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pomerne ultimatni sbirka tipu na vsechno mozne

    http://www.pinterest.com/debchitwood/boards/
    DHA
    DHA --- ---
    Prosím o vyplnění dotazníku pro sestru :-)

    Prosím rodiče a pedagogy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami (ADHD, poruchy pozornosti, učení, postižení, mimořádné nadání...), kteří využívají při výchově nebo výuce principy metody Montessori o vyplnění pětiminutového - anonymního dotazníku k mé diplomové práci. Děkuji všem za Váš čas a případné sdílení.

    https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/montessori/
    ELLINOR
    ELLINOR --- ---
    VERONIKA22: dekuju!
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ELLINOR: v záhlaví položka mapy
    Vzdělávací instituce a iniciativy v Čechách a na Slovensku - SvobodaUčení.cz
    http://www.svobodauceni.cz/svobodne-skoly
    ELLINOR
    ELLINOR --- ---
    VERONIKA22: muzu se prosim zeptat, na jake mape to hledas? dekuju.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: nj, nevím jak kde, ale na té sociálce už taky nesedí úplné dyliny. Dá se s nimi jednat.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: No prostě musíš nahlásit, že tvé dítě vyučuješ doma. Aby jsi fakt popotahovaná nebyla.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: dle mapy naštěstí bydlím v okrese kde máme 3 takové školy a díky bohu vím, že alespoň 1 je nějak státem uznaná, a tak děti nemusejí být nahlášeni jako: vyučován doma.
    Možná kdybych se u někoho lépe informovala jak to přezkušování ve státní škole probíhá, tak bych se toho bála o něco míň.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: Tomu ale já nevěřím.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: ale cituji z článku: Znamená to, že pokud by si například zde v ČR někdo otevřel takovou školu, stát by ji jako školu neuznal, což by vedlo k tomu, že studentům by takové studium nebylo uznáno jako povinná školní docházka a jejich rodiče by měli problémy se sociálkou jako ti, kdož se o své děti nestarají.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    VERONIKA22: to je normálně díra na našem trhu. Minimálně ve větších městech by zájem určitě byl. -)
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    KEIKIN: velké díky za odkaz.

    Ráda bych se vložila úryvek z níže uvedeného odkazu:

    Leč Hanna a Daniel Greenbergovi byli jiného názoru. V roce 1968 se rozhodli právě takovou školu založit. Školu Sudbury Valley, ve které nejsou vyučovací hodiny, nevyučují se žádné předměty, nikdo studenty k ničemu nenutí, neznámkuje je, nijak jinak nehodnotí; je jim jen ponechán prostor, aby si dělali, co chtějí. Nejsou tam žádné třídy, děti nejsou věkově segregované, jsou všechny pohromadě, od čtyřletých až po devatenáctileté. Rozhodování (včetně toho, kterým učitelům bude a nebude prodloužena smlouva) je řešeno hlasováním, ve kterém jsou hlasy všech (čtyřletých, devatenáctiletých i učitelů) rovnocenné.
    Výsledky? Excelentní. Škola v Sudbury Valley za skoro padesát let své existence vychovala stovky úspěšných absolventů, kteří se jsou mimo jiné – kupodivu – schopni zařadit do státního školství: osmdesát procent z nich získalo vysokoškolský diplom.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam