• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    Dotaz na smetacky a mopy: Mate nekdo zkusenost s Vileda detskym mopem a kyblem? Jaky mate smetaky a spol.? Aby to fungovalo samozrejme. Dik.
    (A teda chapu, ze panenky jsou spis holcici a auta spis klucici, ale ze jsou i smetaky a mopy v kategorii holcicich hracek skoro na vsech e-shopech, to me skoro stve.)
    KAI
    KAI --- ---
    Přikázání Marie Montessori pro rodiče | ProNáladu.cz
    http://www.pronaladu.cz/prikazani-marii-montessori-pro-rodice/
    KAI
    KAI --- ---
    YMLADRIS: vida, ten Frank natocil video primo o cenovani deti :)
    Jsou tam i CJ titulky.

    Frank Gaschler: Jak oceňovat v NVC / About appreciation in NVC
    https://www.youtube.com/watch?v=YlvE43OrKBU
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    YMLADRIS: parádní, děkuju...
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ALDEMIK:
    KOTENCE: Holky děkuji. Uvědomuji, že je to pro mě spíš jen nezvyk. Naučit se chovat k dětem tak jak tu probíráme.

    A moc moc to chci zvládnout :o)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KLEVKA: obrazke je z howwemontessori, ma to tam pani rozepsane po mesicich co kdy delala, tak se podivej, muze te inspirovat

    how we montessori
    http://www.howwemontessori.com/

    (odrolovat dolu a vlevo dole zalozky po mesicich - Otis 8 months atd)
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    SEBIEN: .

    ...což je v pohodě, pokud to není převažující motivace. každý člověk dělá spoustu věcí kvůli ostatním, pokud není úplný sobec. dáš jí tím možnost záměrně ti dělat radost, to je taky príma. samozřejmě je potřeba současně budovat vlastní úsudek, ať to není jediná motivace - ale neodsuzovala bych to.
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    YMLADRIS: ty dřevěné hračky jsou moc sympatické...Ale přijde mi že teď si malá nejraději hraje stím co nejvíc šustí (+: A taky mi přijde že reaguje na panenky kde jdou vidět hezky oči jako by je poznávala....Což když jsem koukala po těch montessori panenkách moc není....Ale myslím že mi bude stačit se akorát držet toho že hračky obměňovat ne je kupit....Protože je hrůza, potom zjistit, po několika letech kupení hraček, že žijeme v závalu různých hraček s kterýma už si třeba ani nehraje, jak to bývá normálně v rodinnách...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KLEVKA: u tech mimin fakt nevim. Jak si dite doleze / dojde ke sve polici s hrackama, tak v ni byva janevim treba sest hracek, ktere se postupne (i dle zajmu) obmenuji po par dnech, jak zajem opada. Neco jako toto:



    pohybujici se deti uz v zasade furt zkoumaji cely prostor, neni to tak ze by cele dny travily u te skrinky s hrackama. Takze je to jina situace nez mimino
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    KLEVKA: já jsem slyšel, že prý kolem 10 hraček na jednu sekvenci hraní.
    KLEVKA
    KLEVKA --- ---
    YMLADRIS: ten odkaz je zajímavý...Zajímalo by mě kolik je teda vhodné množtví hraček pro dítě do jednoho roku...?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    YMLADRIS: No jo, kdyby bylo za co ...:-)))) Jako něco by se našlo, ale nevím v jaké souvislosti, přijít jen tak za ním a říct např. Jirko, ty jsi fajn, že nám občas nedáváš úkoly :-)))). Máme tu ale jednoho alpinistu, co šéfa takhle oceňuje každý den .:-)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN: tak ho dneska lidsky uprimne ocen.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    KOTENCE: a já se zase vrácím do světa dospělých. Kdyby se takhle oceňovaly výkony v práci, tak by se stoprocentně zvedla alespoň o kousek efektivita práce.
    Bohužel často se ústního hodnocení s emocemi nedočkám. Možná mi šéf přidá na odměnách, ale to lidské upřímné sdělení chybí.
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    KOTENCE: dělám to taky tak, ale čistě důsledně, pokud není žádoucí manipulovat dítětem žádným způsobem (imho nedosažitelný a nevím jestli vlastně žádoucí), tak nevím, jestli to obstojí - stejně po tomhle mým vyjádření tu činnost může opakovat spíš kvůli mojí radost, než kvůli sobě, ne?
    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    VERONIKA22: líbí se mi, že...
    mám radost, že se ti to povedlo...
    to je pěkné, viď, ...
    máš z toho radost? je to moc krásné...
    mám tě ráda, je od tebe milé, že...
    príma, ty už umíš..., teď budeme moct...

    nemyslím si, že je potřeba se při hodnocení například obrázku vyvarovat subjektivního ocenění, stejně je to subjektivní vždycky... jen to podávám tak, že je jasné, že je to můj názor, a vyzývám ke sdělení vlastního/ ve škole názoru ostatních. často se dozvím, že naše názory se dost různí, a je to tak v pořádku.

    u hodnocení striktně zachovávám poměr ideálně 3:1, nebo aspoň 2:1 pozitivní versus negativní, ve smyslu dát na jeden obrázek/referát/... 3 ocenění a jedno doporučení, co udělat příště jinak. končím oceněním. nutím k tomu i děti. je to zpočátku strašně mechanické, ale pak si všichni zvyknou a už to jde samo. psychologicky to prostě funguje, byť tě to v některých případech nutí oceňovat prkotiny a samozřejmosti.
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    VERONIKA22: juuu, ty jis lzickou! To mam radost! :-D
    Ja bych rekla, ze ty emoce jsou stejne hlavne v tonu hlasu s vyrazu obliceje.
    VERONIKA22
    VERONIKA22 --- ---
    ALDEMIK: ( A pokud pro nás pochvala představuje dvě věci, nestačí nahradit pouze jednou z nich). Můžu poprosit o nápovědu jak tedy oceňovat toho človíčka? Neb to zatím vidím stejně. Komentuji jak se to dítěti podařilo ale furt mi tam chybí ty emoce :o/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Nadchla mě montessori pedagogika. Co mám s dětmi dělat? :: O výchově a vzdělávání
    http://www.klara-markuciova.cz/news/nadchla-me-montessori-pedagogika-co-mam-s-detmi-delat-/

    minishrnuti od klary (10 let monte skolka)
    KAI
    KAI --- ---
    JESTERKA_NA_ZDI: tak ja nevidim duvod proc se do toho uzavirat, je to jen koncept ke zkoumani, nepovazuju to za zadny dogma. Bavi me to sledovat, treba u tebe by me vylozene zajimalo, jestli teda te zadny z tech jazyku neoslovil vic jak jiny?
    Vickrat se mi stalo, ze jako prvni lidi zareagovali "ja chcu vsechno!!", coz si myslim, ze je dost pravdivy, ze je pro nas vechny fajn dostavat od vseho trochu. Ale ze jde o to najit to, bez ceho se ti fakt spatne funguje, nebo to, cehoz opak te hodne zranuje (opak slov oceneni je kritika. Nekdo ma kritiku rad, pac se diky ni muze rozvijet, to je pro me treba uplne nepochopitelny, ale takovi lidi jsou ;)) Nekdo si kritiku bere hodne osobne a trapi se ji jeste nekolik dni.).

    Ja nevim, jeslti to znamena, ze ostatni kanaly jsou zablokovany, nebo jestli je potreba v tomhle ohledu se nejak dal rozvijet, mozna jo... ale osobne si proste nedokazu predstavit, (kdyz dam priklad tech opaku jazyku lasky, na tech se to dobre poukazuje) ze bych si najednou v ramci osobnostniho rozvoje a rustu namluvila, ze ted uz mi nedostatek fyzickeho kontaktu nevadi a naopak mi vadi, ze mi nikdo nedava darecky :)))
    Nebo jestli by melo nejaky rustovy potencial se jakoze odpoutat uplne od vseho a rict si, ze mi nevadi absence cehokoli a prijimam uplne vsechno a vsechno ma pro me stejnou vahu? Takhle to myslis?

    Jinak vylozene zablokovany nemam fakt nic, prijimam rada uplne vsecko a cokoli, vsecko sem, nicim nepohrdnu!! Muzete mi jit nakoupit, dat mi darecek, pohladit me, pochvalit me.. :))) Ale nekterymi jazyky proste sama "mluvim" lepe nez jinymi, neco jsem vypozorovala, ze je mi prirozenejsi, nez neco jineho, tak uplne nevidim duvod nejak se ohybat pres koleno a menit to.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam