LOJA: Moje zkusenost je vyborna. Dcera prijala jak technologii, tak socialni sit jako jakykoli jiny prostredek, ktery jsme ji ukazali. Nevenuje mu ani vic casu a pozornosti, ani min, nez jinym vecem. Tuzka, papir, vodovky, nuzky, hracky, hry, stavebnice, ipad... Je ji to fuk. Proste dalsi vec v okoli. Kdyz je venku a nekde ho vidi, nezajima ji. Hrani s detmi je zabavnejsi. Naopak deti, co jsou od tohoto izolovane mi prijdou problemovejsi. Cesta vlakem v kupe, kde to vedle sedici chlapecek vidi poprve, jsou obcas i dost neprijemne. Ale mozna podobne, jako kdyby videl poprve treba lego. Spis reakce rodicu je nekdy pekelna.
Casto nas velmi mile prekvapi znalostmi, ktere z toho sama nabrala.
Priklad:
Naucili jsme ji cist a psat ze zacatku velkyma pismena. Rikali jsme si ze uz to umi a ted cele jeste jednou malyma. Kdyz jsme s tim zacali, rekla nam, ze uz to umi. Patrali jsme kde to vzala a ukazala aplilaci v ipadu. Psani pismen pres cely screen. Jak velka, tak mala pismena s automatickou opravou. Sam jsem uplne zapomel, ze jsem pred casem stahnul. A takovych je tuna.
Ze soc. nastroju pouzivame zatim jen skype (videorozhovory se vzdalenejsimi lidmi), youtube (super na cizi jazyky - prasatko Pepa cesky a pak anglicky dela divy).
Technologie: tablet, pri cestach smartfoun. Coz ale samo o sobe neni dulezite. To je jen rozhrani/obal. Dulezite je, co se diteti nahraje dovnitr. A tady podle me teprve zacina zajimava diskuze.
Dulezity faktor: nepouzivame vubec TV.
Dulezity predpoklad: musi to dospeli umet pouzivat - jedine tak to jsou schopni predat detem.
Je to proste dalsi vec, co mame k dispozici a je treba ji pouzivat ku prospechu. Pritomnost v rodine je podle me prinos, jinak vznikne potreba/touha z nedostatku. Takhle ji to proste nechava chladnou. Pritomnosti telefonu, knizek, aut v domacnosti uz taky nikdo neresi ... Jestli mi neco prijde k reseni, pak je to TV.
Duvod: nekdo jiny mi sestavuje program. A to je nebezpecne. Tomu se ale nikdo nedivi. Ve spouste rodin to jede nonstop.
Naopak u online technologii si ho sestavuju sam, coz je kreativnejsi a bezpecnejsi.
To, jak vyuzivam technologie je jen na me a cim driv se to deti nauci, tim lip. Muze to byt i nebezpecne. Naucit je to je stejne nutne, jako prechazet pres silnici. Ze to je i prinosne a dokaze byt zabavne je bonus navic.
Od zari zaciname mimoskolacit a tohle jednoznacne zapojime. Stejne, jako vsechno ostatni.