• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    HEEHY: Hádám, že se psaním začínáš. Dobré je, že máš témata, ale čeká Tě ještě spousta práce, aby to k něčemu vypadalo. Doporučovala bych hodně číst, klidně bez ladu a skladu, všechnu možnou poezii - tím nejsnáz zjistíš, jak vlastně má vypadat báseň a jak zařídit, aby to nebylo neohrabané láskopáskování. A určitě si text čti po sobě nahlas, tak přijdeš na to, jak moc hapruje rytmus či rýmy.
    HEEHY
    HEEHY --- ---
    Napsal sem kdysi dávno

    skrýš ve snu o lepším svetě.
    Exodus než pravda mě smete.
    Nemůžu přestát ty muka.
    Ronit slzy když srdce mi puká.
    Pravda lží a láska nenávistí.
    Emoce trhaj mě pláču a běsním.

    svět pravdy hledám.
    hledám ho všude.
    když šancí už nemám...
    tak najdu ho v tobě.

    Krásu života ti ukážu.
    Sám neznám jí s tebou si k ní pomůžu
    spolu to dokážem najdeme krásu.
    zlo světa potlačím nabídnu spásu.
    Když dva jsou jak jeden nemůžou už prohrát.
    ruka ruku tiskne světlu je podobná.

    svět pravdy hledám.
    hledám ho všude.
    když šancí už já mám
    jen v nás ten svět bude.

    kam zmizela ruka
    co odneska muka?
    chce mi je vrátit
    ja nechci jí ztratit!
    už pozdě je odešla navždy
    to já nechtěl sem.se dopustím vraždy.

    svět pravdy hledám.
    hledám ho všude.
    když šancí už nemám
    tak najdu ho v hrobě.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    MAEROR: Moc děkuji.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    BUBLINKY: Přiznávám, že stála mne několik přečtení, než jsem její chuť našel... a objevil její odraz ve své realitě. Ale taky bych neškrtal nic, nebyla by celá. A přitom, přitom už teď je jí jen tak úzký kousek - a možná kvůli tomu líbí se mi nejvíc... že je tak mikroskopicky zaostřená... Skoro to ani není obraz, jen zničehonic ostré cuknutí na sítnici, jako když ve tmě škrtneš sirkou. A to je právě ono - možnost vhledu tak zacílená, že není kam ucuknout, kam uhnout pohledem po dalších slovech. Jen černá desítka.
    (aneb jak rozsahem hodnocení mnohonásobně překonat rozsah díla :-)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Mám radost z toho, že zrovna Ty to vidíš. Děkuji Ti.

    Hm hm, osekávání; já jsem se v tom docela našla, nicméně asi je opravdu nutné štíhlit opatrně, s rozvahou. Ale řekla bych, že se to nahlížení vyvíjí, především na vlastní texty - tedy alespoň já to tak mám.

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Hmmm. Mám poslední dobou pocit, že zde komentujeme hlavně ve smyslu co bychom odkud škrtli, vyhodili. Pravda, mně to naposledy pomohlo, s tou lítací básní, nicméně přemítám, zda není podivné, že se tak soustřeďujeme právě na tohle. Protože jsou i jiné podstatné aspekty, a trochu se bojím, aby pak autorský proces (a la A.P.) nebyl hlavně amputací.
    Mne osobně by třeba zajímalo, co se čtenáři při čtení stane.


    BUBLINKY: Zde bych tedy neškrtala nic, prosím. A mně se stalo, že jsem to spatřila, k vlastnímu údivu, protože zprvu se mi nechtěla červencová mysl vůbec tím směrem vydat. Jen jsem trochu zápolila s tím, že je to vlastně ne-dějové - ledaže si člověk udělá drama z prvního verše.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    TOMASZ: Hm, asi ne, nemohla bych vyhodit ani jeden...;)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    TOMASZ: Mně se právě líbí, když jsou rozdílné názory. ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BUBLINKY: Vidíš, ten druhý je tam imho klíčový. Je velmi originální. Použilas pro poezii neobvyklý technický výraz, který ale shodou okolností naprosto sedí a vrhá úplně jiné světlo na ten popis v druhé strofě. Ale koukám, že už podruhé v tom vidíme každý něco úplně jiného. :D To se tak prostě někdy hezky vymyká autorovi z rukou, to znám... ;)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    TOMASZ: Děkuji za reakci. Zrovna ten třetí verš bych tam ráda nechala, to už bych, když už, raději "vyhodila" druhý verš. ;)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    BUBLINKY: Líbí. Jen bych vyhodil ten třetí verš s jitrem, protože (aspoň pro mě) je tam redundantní a přepíná tu popuštěnou myšlenku příliš moc. :)
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Zdálo se mi
    o popuštěném světle
    zmírněném pnutí jitra

    na dohled
    od našeho domu
    jiskřily meze
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Děkuji Ti.
    NECECH
    NECECH --- ---
    TOMASZ: Mel bys rovnou doporucit Poesii bez pranic a tkanic... Tam podobne naladene autory mame, prijimame a podporujeme...
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: proti nadávkám nic, za jejich správné psaní vše :-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NOXNOCTIS: V tom případě abys snad rovnou přispíval jinam. To by bylo moc fajn.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: To by šlo. Po delší době Tvůj text, ze kterého nemám chuť vykusovat, přepisovat, mít komentář. Akceptuju i tu rytmizaci, která to usnadňuje. Držím zobák a vidím to, jsem TAM.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Na obloze

    Nad klenbou dvorku
    Jako popel z krematoria
    Ptáci

    Něha a šum

    Teplo od nohou
    To kočka se přitulila
    Ke ztuhlým nártům
    FIN
    FIN --- ---
    NOXNOCTIS: zkurvysyn se psalo se "z" již v roce 1988, kdy vyšel první šmírbuch jazyka českého. s modernizací některých výrazů a la museum, filosofie na muzeum, filozofie to tedy nijak nesouvisí. skurvysyn zkrátka nebylo správně ani před tím zjednodušením. nejde tedy o “překlep”.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NOXNOCTIS: Domnívám se, že zkurvysyn je člověk, kterého porodila kurva. Tato patrně takto činila na porodním sále s nohama nahoře na těch podpěrách a ten panchart z ní lezl vodorovně, nikoli směrem shora dolů, proto se to píše se Z na začátku, a ne se S, jak jsi to napsal Ty, Ty hlavo.

    (Oslovení "ty hlavo" používal mj. Kozlík z Roháčku ke svým synům, obvykle, když se zrovna příliš nepředvedli.)

    ...nemohl jsem si pomoct. :P
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam