• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    FIN
    FIN --- ---
    SONA1: no zrovna u kritiky nezvala mu vytýkal totéž co natashou citovaný:
    Chalupeckého Obhajobou umění, neb ji teď podrobně a nadšeně čtu a činím si výpisky etc.
    Jeden z mých výpisků praví: "Tvrdím neústupně, že báseň není skladiště na překvapující obraty, nenadálá spojení, úžasné metafory". Tím on tedy zrovna kéruje do Nezvala :-)

    proto mě to tak pobavilo :-)
    SONA1
    SONA1 --- ---
    Jen malý rýp s užitím nadsázky. Nemohla jsem si pomoct. Peroutka, jak byl jinak báječný, zrovna u kritiky avantgardy šlápl vedle. Neshodnem se, nechme to spát dál.
    FIN
    FIN --- ---
    (hint: neřekl. jen ho mám prostě velice rád. dokonce ani peroutkovu kritiku nezvala jsem nepřijal proto, že to řekl peroutka, ale naopak jsem byl nadšen tím, jak trefně řekl něco, s čím +- souhlasím - a že jsem podobné věci o slovíčkaření pro samo slovíčkaření tvrdil i dříve, než mi josef k půjčil peroutku. takže kde je glorifikace? nikde.)
    FIN
    FIN --- ---
    SONA1: to není glorifikace peroutky. fakt, že jinak shledávám peroutku velmi pravdivým, je a) něco jiného než rozbor toho, co kritizuje zrovna na nezvalovi a proč, a b) to ještě stále není glorifikace. glorifikace by byla, kdybych tvrdil, že peroutka je bůh a co myšlenka, to automaticky správně, dalšího myšlení netřeba...řekl jsem někdy něco takového?
    SONA1
    SONA1 --- ---
    NATASHA: Šak se třeba brzy naskytne nějaké pěkná příležitost si trochu zaglorifikovati:)


    FIN: "co peroutka kritizuje na nezvalovi a jak hlubokou má při tom pravdu" ano, to se konalo.
    FIN
    FIN --- ---
    SONA1: nikdy se žádné nekonalo. konalo se kolo "co peroutka kritizuje na nezvalovi" a to je něco trochu jiného.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SONA1: S chutí bych nekriticky glorifikovala někoho zde, ale když my jsme tu samí nanyxbásníci ;)
    SONA1
    SONA1 --- ---
    Prosím jen ne další kolo nekritické glorifikace Peroutky:)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Na tomto památném místě Natasha připustí, že občas něco plácne.
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: ha ha a když do nezvala kéroval úplně přesně stejně peroutka, moc jsi to tenkrát nechtěla odsouhlasit :-)
    MEYBYBY
    MEYBYBY --- ---
    BUBLINKY: tomuhle už ale vůbec nerozumim... mohla bych načíst miliony básní a u toho sníst tuny žlutých melounů... ovšem tohle mi rozum nebere.. jakto?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Ten název to trochu zachraňuje, ale stejně, stejně.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WHISPERMOONLITE: Hmmmm. Já teď budu každého otravovat s Chalupeckého Obhajobou umění, neb ji teď podrobně a nadšeně čtu a činím si výpisky etc.
    Jeden z mých výpisků praví: "Tvrdím neústupně, že báseň není skladiště na překvapující obraty, nenadálá spojení, úžasné metafory". Tím on tedy zrovna kéruje do Nezvala :-)

    Ale, poslyš, já tu z toho mám přesně ten dojem. Mně se dílčí věci líbí velmi - park s vykácenou lavičkou, dívky vytahané za vlasy, cizí nedobytné předměty, třeba. Ale, zase naopak, WTF "průvan ze zástavy myšlenkových pochodů", "okluzní fronta krmící lilie"?!
    Pravda, napadá mě vykloubená příběhovost přítele básníka Fišmeistera, kterému ledacos v podobném duchu spolknu, ale on se pohybuje obvykle na mnohem užším prostoru, takže Tě vrhne mezi dva tři obrazy, a pak nechá balancovat a domýšlet.
    Tys to na mne nahrnul, že to budu ujídat ještě měsíc... Pokud ale za minutu neodstrčím talíř.

    Máš skvělou obraznost, ale šetři kořením.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Alibi

    Tehdy
    na lukách
    jsem zemřela
    pro budoucnost.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    SONA1: Děkuji, Soňo.
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    mám tu jeden rozpracovaný text, kdyby chtěl někdo učinit poznámku, mohlo by se mi to hodit. děkuji tak jako tak.

    Horniny

    Hurónské ticho v bonbónovém obalu
    v superlativech, jimiž po dvaceti letech
    hledám park s vykácenou lavičkou
    pod níž opice česaly moje první sny

    Hromové ticho v tenkém kostele, kde
    během proměňování padají z oblečení knoflíky
    před zrození, kdy se ještě dal vydržet
    průvan ze zástavy myšlenkových pochodů

    Co bude, až se kolem mě nic nepohne?
    V krajkoví příběhu přezimují hraboši
    zavolám na správce pivovaru poslední neznámá čísla
    a nakonec usnu na poště pod karafiáty

    Nikdo se mě nedotýká zevnitř ani vně
    Obhlížím karambol, jejž jsem opustil
    uvnitř rostou hrady na skalách, dělají si místo
    cizí nedobytné předměty, říkám jim: „Vole, uhni!“

    Dívky vytahané za vlasy, plněné papriky
    sopka si vyřezává ze zrcátka rám
    probudila mne jako okluzní fronta krmící lilie
    vymlouvám se na nepřítomnost bradavek

    Delfíni, tuňáci a velryby plavou o život, jenže
    v bazénu jejich predátoři plavou o medaile
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BLACKDRAGON: Víš, je to asi docela pravdivý zápis duševního stavu, ale nějak mnou proletí - a nezůstane. Skoro bych řekla, že nebýt v krátkých řádcích, ani si nevšimnu, že je to báseň.
    SONA1
    SONA1 --- ---
    BUBLINKY: Název, druhá a čtvrtá sloka...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Pro luka

    Často jsem utíkala
    pryč z jedové chýše
    za světlem

    Tvůj pátý pád
    svezl se po listech
    ořechu

    Jakmile nebyl vidět
    modrý plot
    šourala jsem se

    Pohvizdovala
    podřimujícím
    pastivnám

    Pak se vracela
    promáčená nocí
    s bolavým břichem
    po šťovíku

    Vrzla branka

    Se sklopenou hlavou
    dva schody
    kolem uhláků

    Do kuchyně
    plné páry
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    svět se sám hádat neumí

    jako pouštět si žílou
    zlatou jehlou šít to, co se nedá
    svět se sám hádat neumí
    a těm co jo, ach bude běda!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam