• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    Na nástěnce najdete pravidla klubu, informace o textech zdejších autorů jinde, poetické kluby některých zdejších přispěvatelů a také další kluby, zabývající se literární tvorbou.
    Tamtéž si přečtete také rady a postřehy o psaní, kritice a nutnosti autorské práce. Přečíst si nástěnku se velmi doporučuje.


    The best of tohoto klubu (jak ho vidí někteří zdejší autoři a kritikové) najdete zde: Autorská poezie - výběr Můžete také nominovat.
    Pokud píšete hodně emotivně a vaše texty jsou spíše prožitkové, můžete zvážit uveřejnění v klubu Emotivní poezie
    V případě, že nemáte zájem o kritiku a chcete se hlavně podělit o svoje zážitky, doporučujeme klub Azyl pro věčné romantiky
    Obtížné aspekty poetova života a všemožné drby z oboru zpracovává Těžký život básníkův
    Pokud vás klub Autorská poezie všemožně rozčiluje, navštivte opoziční autorský klub Poesie bez pranic a tkanic
    Technická poznámka: klub je zpřístupněn ke čtení i pro off-Nyx čtenáře.
    rozbalit záhlaví
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIN: Na tomto památném místě Natasha připustí, že občas něco plácne.
    FIN
    FIN --- ---
    NATASHA: ha ha a když do nezvala kéroval úplně přesně stejně peroutka, moc jsi to tenkrát nechtěla odsouhlasit :-)
    MEYBYBY
    MEYBYBY --- ---
    BUBLINKY: tomuhle už ale vůbec nerozumim... mohla bych načíst miliony básní a u toho sníst tuny žlutých melounů... ovšem tohle mi rozum nebere.. jakto?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BUBLINKY: Ten název to trochu zachraňuje, ale stejně, stejně.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    WHISPERMOONLITE: Hmmmm. Já teď budu každého otravovat s Chalupeckého Obhajobou umění, neb ji teď podrobně a nadšeně čtu a činím si výpisky etc.
    Jeden z mých výpisků praví: "Tvrdím neústupně, že báseň není skladiště na překvapující obraty, nenadálá spojení, úžasné metafory". Tím on tedy zrovna kéruje do Nezvala :-)

    Ale, poslyš, já tu z toho mám přesně ten dojem. Mně se dílčí věci líbí velmi - park s vykácenou lavičkou, dívky vytahané za vlasy, cizí nedobytné předměty, třeba. Ale, zase naopak, WTF "průvan ze zástavy myšlenkových pochodů", "okluzní fronta krmící lilie"?!
    Pravda, napadá mě vykloubená příběhovost přítele básníka Fišmeistera, kterému ledacos v podobném duchu spolknu, ale on se pohybuje obvykle na mnohem užším prostoru, takže Tě vrhne mezi dva tři obrazy, a pak nechá balancovat a domýšlet.
    Tys to na mne nahrnul, že to budu ujídat ještě měsíc... Pokud ale za minutu neodstrčím talíř.

    Máš skvělou obraznost, ale šetři kořením.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Alibi

    Tehdy
    na lukách
    jsem zemřela
    pro budoucnost.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    SONA1: Děkuji, Soňo.
    WHISPERMOONLITE
    WHISPERMOONLITE --- ---
    mám tu jeden rozpracovaný text, kdyby chtěl někdo učinit poznámku, mohlo by se mi to hodit. děkuji tak jako tak.

    Horniny

    Hurónské ticho v bonbónovém obalu
    v superlativech, jimiž po dvaceti letech
    hledám park s vykácenou lavičkou
    pod níž opice česaly moje první sny

    Hromové ticho v tenkém kostele, kde
    během proměňování padají z oblečení knoflíky
    před zrození, kdy se ještě dal vydržet
    průvan ze zástavy myšlenkových pochodů

    Co bude, až se kolem mě nic nepohne?
    V krajkoví příběhu přezimují hraboši
    zavolám na správce pivovaru poslední neznámá čísla
    a nakonec usnu na poště pod karafiáty

    Nikdo se mě nedotýká zevnitř ani vně
    Obhlížím karambol, jejž jsem opustil
    uvnitř rostou hrady na skalách, dělají si místo
    cizí nedobytné předměty, říkám jim: „Vole, uhni!“

    Dívky vytahané za vlasy, plněné papriky
    sopka si vyřezává ze zrcátka rám
    probudila mne jako okluzní fronta krmící lilie
    vymlouvám se na nepřítomnost bradavek

    Delfíni, tuňáci a velryby plavou o život, jenže
    v bazénu jejich predátoři plavou o medaile
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BLACKDRAGON: Víš, je to asi docela pravdivý zápis duševního stavu, ale nějak mnou proletí - a nezůstane. Skoro bych řekla, že nebýt v krátkých řádcích, ani si nevšimnu, že je to báseň.
    SONA1
    SONA1 --- ---
    BUBLINKY: Název, druhá a čtvrtá sloka...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Pro luka

    Často jsem utíkala
    pryč z jedové chýše
    za světlem

    Tvůj pátý pád
    svezl se po listech
    ořechu

    Jakmile nebyl vidět
    modrý plot
    šourala jsem se

    Pohvizdovala
    podřimujícím
    pastivnám

    Pak se vracela
    promáčená nocí
    s bolavým břichem
    po šťovíku

    Vrzla branka

    Se sklopenou hlavou
    dva schody
    kolem uhláků

    Do kuchyně
    plné páry
    ROLNICKATA
    ROLNICKATA --- ---
    svět se sám hádat neumí

    jako pouštět si žílou
    zlatou jehlou šít to, co se nedá
    svět se sám hádat neumí
    a těm co jo, ach bude běda!
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---
    mám rád svoje trápne prehry, zázraky môjho života,
    hviezdy tak ďaleko, tak blízko, ktoré si tam s niekým hádžem
    chlad a tma noci vesmíru
    len v dvoch
    BLACKDRAGON
    BLACKDRAGON --- ---

    Neviem

    Neviem
    Vôbec neviem
    Nechcem

    Len zavrieť oči
    Snívať
    Ujsť netrpezlivosti

    Byť pod zamračeným nebom
    Keď fúka vetrík
    Vnútru ku voľnosti

    Že nič nechcem
    Neželám si
    Je mi dobre

    Možno slza
    Možno úsmev
    Pocit o slobode

    Snáď neťaží ťa
    Že mi chýbaš
    Kým som v diaľke

    Len jedno malé šťastie
    Ktoré je tak
    Smutné
    PATISLAV
    PATISLAV --- ---
    Otevřeně

    válečná porada bez dveří
    jen ať to všichni slyší
    smích proudí klimatizací
    je nakažlivý

    kolegův dech na mých zádech
    dusot kopyt loajálního vola
    cítím pohledy těch, co pracují
    bojím se otočit

    k večeru ubývá budovatelů
    vydýchaný vzduch se vrací
    umělé světlo vypínají
    automaticky


    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: dokonce si myslím, že to bude tím, žes nejspíš nečetl některé věci, které já ano, které konkrétně mi kula - přes všechny nedokonalosti, které tam má, a že jich tam je - evokuje.
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: není nutno. já ano. a teprve čas ukáže.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FIN: Já tam právě moc nevidím to "mohl by".* Možná je mi to jen dokonale skryto a nedokážu to vnímat, ale myslím, že sdělení je v té poslední natolik banální, že prosvítá i přes ten hrůzný rým.
    ____
    *) Tím jako nechci říct, že nemůže, jen že případný někde schovaný potenciál v tom, co napsal, prostě nevidím.
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: a chystám se ho zasypat knihama :-)
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: klídek, řekl jsem mu, že neumí, ale mohl by. to je rozdíl.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    KULA: Já nevím, všichni mi tu přijdou k Tobě nějak příliš laskaví, promiň. Já to vůbec nemůžu číst, je to fakt příšerná hrůza. Pokud tam někde něco je, tak to v tom nedokážu najít. :(

    Prvoplánové vnucující se rýmy není-mění, letí-smetí jakoby říkaly: "Je to, vole, báseň, protože se to, vole, rýmuje jak dáseň." Pro mě je rým poslední věcí, kterou -- když to autor náhodou dokáže -- přidá k textu, který už dávno je báseň i bez toho, který už dávno funguje, a ten rým je jen estetická kudrlinka, která tomu dodá tu známou třešničku na dortu. Ať přidáš jakýkoliv rým na text, který drhne a nevzbuzuje žádné emoce, stejně z toho báseň neuděláš, jen tomu přidáš na směšnosti.

    Sorry, že to říkám takhle drsně, ale nemohl bych se na to dívat, kdybys tady měl dojít k přesvědčení o "svých kvalitách" a pak se z této pozice s tímhle, nedej bože, někde pochlubit...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam