• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    FIN
    FIN --- ---
    RICARDERON: spíš rumy
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Možná že v nepřehlédnutelném kontextu to splývá. Ale ať už mě k tomu (krom pocitu hnusu z textu samého) vyprovokovalo cokoliv, napsal jsem tu poznámku výhradně k textu samotnému, takže si za ní stojím. Autorku osobně neznám, tj. nemohu hodnotit.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FIN: Souhlasím. Vyprahlé ženy přitahují lesy a runy.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TOMASZ:
    FIN:

    2. Reflexe i kritika je přípustná, dokonce žádoucí. Kritizujeme však dílo, nikoliv autora.

    Už to začíná být jen hnusné, nikoliv konstruktivní. Případně se s tím přesuňte do Jedovaté, kam to patří.
    SONA1
    SONA1 --- ---
    (Napadá mě k tomu, že ženská tvorba - odhlédnuto od kvalit - asi skutečně disponuje jistými specifiky, protože vyprahlé mužství není jaksi motiv ni u Vogonstva zdaleka tak frekventovaný. Nabízí se ovšem vysvětlení, že u mužských autorů sublimuje v poněkud jiných formách.)
    :)
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: aneb a jinak: žena, která na mě vybalí své "vyprahlé ženství", způsobí, že veškerý sexuální instinkt se zkoncentruje do jediného ohniska: run, forest, run (like hell and far far away...) a nejen na mě, řekl bych, což zase možná vysvětluje, proč nakonec to její ženství zůstane vyprahlé i nadále :-)
    FIN
    FIN --- ---
    "která si stěžuje, jak je život těžký, protože i to všechno, co ona dokáže sežrat k večeři je hrozně těžké"

    + 1 zlobod
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NIRA: Nejsem od přírody hajzl a nemám potřebu kopat do mrtvol a posmívat se lidem, i přesto, že si většinou za své neštěstí mohou z valné části sami, ale když nám autorka naservíruje tohle a pak má ještě hloupé poznámky, ve kterých nejde přehlédnout, že se ukrutně snaží vypadat, jak moc je nad věcí, nemohu si pomoct, abych nepřipojil tuto malou poznámku o nešťastné volbě tématu.

    Myslím, že není od věci si uvědomit, čím se chystám čtenáře oblažit a co z toho bude mít on. A to se tady fakt ošklivě vymklo:

    Vyprahlé ženství žízní po lásce, / všichni mi podali jen ocet....

    Protože tohle ve mně vyvolává asociace na masturbující Bridget Jonesovou po deseti letech a dvaceti kilech.

    Je sice fakt, že většina autorů podstatnou část své tvorby prokňourá, a do toho zbytku zase tahá pokleslou erotiku, ale je opravdu nešťastné smíchat sexuální symboliku se skuhráním stárnoucí tlusté sekretářky, která si stěžuje, jak je život těžký, protože i to všechno, co ona dokáže sežrat k večeři je hrozně těžké...
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Ano, Deníky...ty pochyby...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NIRA: Vidíš, a zrovna jmenuješ V. Woolfovou, která s neústupnou posedlostí hledala a znovu a znovu tesala do textu ve snaze najít co nejpřesnější tvar. Její knihy nejsou nic nahodilého, ano, jistě, bylo třeba jiskry inspirace a génia autorského zření, ale také přísnosti a pochybování. Přečti si její Deníky.

    Ne. Že je něco autentické nebo že to pomáhá, je málo. Respektive může to být všechno pro autora, a proti tomu vůbec nebrojím. Ale zároveň to může být nic pro čtenáře. A kdo publikuje, musí se čtenářem počítat.
    NIRA
    NIRA --- ---
    NATASHA: natasho, které umění NENÍ terapie? /Sylvia Plath, F. Kafka, Virginia Woolf, A.E.Poe aj/
    NIRA
    NIRA --- ---
    TAYLES: svoboda podle darwina?
    FIN: na two men show stačí jen mírný vánek :-)
    FIN
    FIN --- ---
    TOMASZ: navštívil nás zkázonosný tajfun, jinde již známý
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    Au, co se to tady zase děje!? :(
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    RYCHART: A proč bys nemohl?
    TAYLES
    TAYLES --- ---
    NIRA: u mráze a hráze si jeden nemusí být jistý, jestli se náhodou nejedná o poezii z porodnického sálu. v tom posledním nášupu bych to změnila na "když mě ojedeš v smrtelném objetí" - trocha toho sexu a mafie - jak to má čtenář rád
    TAYLES
    TAYLES --- ---
    NIRA: " celkově babička je symbol stáří a žehlička něco naprosto těžkého /kov/" :) přesně tak - peříčko je zas symbol lehkosti a šimpanz, který utekl z klece, symbol svobody
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    NIRA: Natasha to řekla velmi klidně a správně. Navíc dodám, že buď ráda za mínusy a nikoli rozbor rýmů babičkou - žehličkou atp... To by se ti líbilo ještě míň.
    NECECH
    NECECH --- ---
    NIRA: Prece jenom tahle trilogie z meho pohledu neni homogenni. Prvni basen mi nerika nic. Druha basen (NIRA) ku konci nabira velkou dynamiku, to si cenim. Pak treti (NIRA), ta se mi libi, ta je jednoducha, primocara a od srdce, bez zbytecneho ornamentu a s velmi pruhlednymi metafory. Myslim, ze jsi na dobre ceste. :) Ale priste fakt do jineho klubu...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NIRA: Když ono se to tu nejmenuje "Autorská terapie", ale "Autorská poezie", víš.

    Na jedné straně je fakt, že by se mínusující mohli vyžvejknout, co se jim nelíbí, mínusy jsou fakt líné hodnocení, které v jádru nic nepřináší. Na straně druhé by Tě to nepotěšilo o nic více, poněvadž by to nebylo nic příjemného, a Ty si zřejmě opravdu potřebuješ hlavně vylít srdce. V této chvíli je pro Tebe daleko lepším útočištěm [ A Z Y L PRO VĚČNÉ ROMANTIKY ] , to mi věř.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam