• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NIRA
    NIRA --- ---
    NATASHA: ok, ok, omlouvám se:) už mažu:-D
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    NIRA: Niro, s tím do pošty, prosím.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RICARDERON: Kuš!
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    ale ale....
    Jen lidé se sluncem v srdci dokáží prozářit svou mysl.

    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KLOUB:
    Tak vážně, pro změnu. Podnikla jsem pokus přijít na to, co tím chceš docílit.
    Stáhla jsem si jeden z těch namluvených textů.
    Čeká Tě ještě hodně práce, než to utáhneš hlasem, protože obsahem to, zdá se, nebude - rozutíkává se Ti to víc, než unese i nonsens, a čtenáře neudržíš.
    Prostě se to nedá dočíst. Můj dojem není, že je to chytré a hravé, můj dojem je, že je to blábol.
    A po pravdě, v těch pár ukázkách - ani zvukomalba není právě přesvědčivá.
    FIN
    FIN --- ---
    Vogon. Sestro, další!
    KLOUB
    KLOUB --- ---
    Na nějakou dobu odjíždím, nebudu Vás tedy chvíli zatěžovat již více sračkami :)
    www.jan-buchta.com



    Vzezření



    Neznám pravou váhu věcí, čímž porušuji

    pachtění se po mimosmyslovém mlaskání;

    patrně neuteču šibenici a patřične jat

    představivostí vidím zkrátka makrovnění

    místo vlnění vodní hladiny, pašakřeňkem

    nahrazuji opelychaného křečka či ňouvničkou

    míním holubičku, vrkající na svého milého

    za svitu luny.

    Používám barevné vidění světa, mlhou

    jej rozprostírám po nástrahách doby

    a čaruji, čaruji, když neznám dalšího

    dědictví; vážím si každého, každé

    i každého, kdo vidí v kolejích rozjetý

    vlak, jenž nelze zastavit, jejž jsem

    nazval pamdachátranem; nebeské klenbě

    a papíru svěřil jsem sva paškourská

    svědectví, tím jest míněno svědectvi

    proroka, jenž rozhodl se najít si vlastní

    neověřenou a nevymlácenou cestu, nazvěme

    ji například hochošlošlapanapatarničkou,

    jíž přirovnáváme k měšňoťlopošďonárce;

    tropím si žerty sám ze sebe, přestože

    osvěta má hodně blízko k rozuzlení

    šeptavých hlasů, provádějících mne muňskou

    stezkou, címž je myšlena horská stezka

    pro kamzíky a divolidi.

    Za svitu luny vařil jsem lektvary,

    míchanice a nápoje obohacující duši, šil

    jsem nejbarevnější kraťasy, nejznámější

    chvalozpěvy a hymny přírodě, lásce,

    neznámu a tajemnu, nevěděl jsem,

    kdy přestat avšak dnes již to vím ...

    Přestat se má v době, kdy dosáhne

    se vrcholu, přestal jsem pozdě ...

    vlastně jsem nepřestal, jelikož vrcholu

    dosahuje se ohlášením vynálezu, ohlášením

    patentu, jenž je jedinečný, jedním

    slovem pampaškarnečniláka, jehož mi

    bude záviděno a jenž proslaví mé

    ostatky - o světskou slávu se nestarám.

    Padly bariery, dnes neměla by být

    zřena růže roztobarevných květů, rozmilých

    vůní a nevyzpytatelných možností darování,

    stačí ji jednoduše nazvat daškoňtočkou

    a všichni již vědí oč běží, stačí tuto

    doškoňtočku ukázat světu - hle světe

    div se, zde máš tu růži, pod níž si lze

    představit vše či nic-; brystkně svítily

    mé oči, zářily do tmy a za dne vrhaly

    paprsků, že nebylo je možno přehlédnout,

    pozvedly číše své a napily se moňečeňky,

    což je mok z lidských aromatů, všech

    vůní a neuvěřitelně opojný, mok, jenž

    navodí euforii, euforii z jeho vytvoření.

    Ano byla to euforie tvorby, jež mne

    donesla, kde jsem, kde vězí má ruka

    a střídá slabiku za slabikou, kde

    tvoří se nová a nová slova, jež již

    stačí jen nazvat pravými jmény,

    pojmenujeme tedy takovéto tvoření

    slov padakáhabašačufudůburněním.

    Samo o sobe by vsak jiz zminene

    padakáhabašačufudůburnění nestačilo,

    je třeba přidat mu príběh, tvar a formu

    již má, přenechám tedy tento príběh

    fantasii lidí, jež budou zaujeti, zaujati

    a nakonec dojati předtím než budou

    dojeti a rozjeti parní lokomotivou

    typu B-482, nazvěme tento jev

    měšakařňandou.

    Zaznamenal jsem tedy celý koloběh

    života, celé kouzlo lásky, smyčcový

    orchestr a vnořil je do jedné jediné,

    krátké knihy - jde-li někomu o název

    tohoto jevu, můžeme použít čeňakřolku

    pro přenos informace a tato čeňakřolka

    mi sděluje, že jevem je momohoroučnění.

    Vyčaroval jsem celé davy a zástupy

    čekajících výrazů, celé kroniky lidstva,

    nástroje používané v dobách neolitu,

    opuštěné jsem oprášil a přidal šmrnc

    skromného umění, zkrášlil jsem městům

    věžičky jejich kostelů a roztrhal

    dlouho, dlouho dodržovaná pravidla,

    šok a euforie, šok a euforie, šok

    šok, závrať a rozjaření smyslů,

    šok, zkoprnění a směr budoucnosti.

    Směřoval jsem k poznání, léčil

    svá bolavá ranění poučošňoveřením,

    mařil život prostřednictvím černé

    magie a učaroval nejedné čarodějnici,

    měl jsem zkrátka domnění inspirace,

    a domněnka bylať potvrzena,

    rozdáva nové a nové možnosti

    sebevyjádření.

    Alchymie slabiky

    Nyni je Vaše, má kronika, mé

    učení, starosti, láska zaznamenaná

    na čistém listě papíru; jsou Vaše

    má nejskrytější tajemství mé utajované

    touhy, přesvědčení, vysvětlení, osvětlení

    nejvzdálenějších události daleko

    za hranicí pochopení.

    Nanašel jsem kombinace míhajících

    se světýlek a těkajících zvuků; kruh

    tvořil opět kruh a zamotaná zdála

    se všechna nesourodá souznění, našel

    jsem recept na věčnost, recept,

    jenž produkoval uspokojení jedinečností,

    skrývajících se vni lidského ducha.

    Vynalezl jsem slovo všech barev,

    forem a tvarů, zmuchlal jej a vložil

    do tvorby, kde rozkvetl, políbil jsem

    věčnost, řka ,, ty jsi mi ale hořká``,

    ona se jen cudně usmála, uchopila

    mne za ruku a vlídně se podívala

    mne, mne do očí, řkouc ,tebe milý,

    mladý básníče jsem si vybrala``.

    Neopomněl jsem ukázat ji světu,

    neopomněl pochlapit se a polaskat ji.

    Zde ji máte, malý příběh mého

    zešílení, všechny mé blahové nápady

    a snění, zde jsou, chopte se jich,

    poznejte je a využijte k blahu

    ducha.

    Čelil jsem mnohym prekážkám, takzvaným

    počafadůrkám, čelil jsem pocitům

    marnosti a odolával svodům, lákadlům,

    nejsmutnějším vzpomínkám, nepřejícnosti

    osudu a chtěni lás, vlásků.

    Pěnila ve mne mladá krev, bouřila

    se a bouřila, nebyl jsem spokojen,

    bylť bych, žalmy mé nebyly-by byly

    bývaly procítěné, žalmy by zkrátka

    bývaly nebyly žalmy, fraškou by

    skončila tuha mého pera, štěstím

    odešly by můzy mé Até a Afrodité,

    mé ochránkyně zřely mou blahosklonnost

    a přidali mi talentu.

    Ó smutku, ochránče, věz, že bez

    tebe byl bych ničím, pouhou skvrnou

    v oceánu, již neni třeba si všímat,

    pampeliškou na louce plné pampelišek,

    jedním z mnoha, nevýrazným, avšak

    ne nejedinečným.

    S tebou však jsem hnijící zmijí

    na ostrove štěstěny, ořešákem, obklopeným

    jedlemi, nejohyzdnější dívkou v davu

    fifinek, tvorem plným neznáma, brouzdající

    již poznanou neochotou.

    Ó smutku, díky že jsem tvůj.
    KLOUB
    KLOUB --- ---
    takle se dneska dělá básnička
    klidně smažte jelikož nejsem autorem:
    Estas Tonne, Peter Moore (aka Pen Dragon) Zu Studios - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=CBVawEscV4A
    SRNECEK
    SRNECEK --- ---
    Sháním výpomoc při tvorbě scénáře ke krátkému filmu k přijímacímu řízení na katedru režie.

    Jsem studentem na FF UK, během středoškolských let jsem se seznámil s realizací krátkých filmů a za poslední rok jsem zastával na dvou celovečerních filmech pozici videooperátora.

    Sám mohu nabídnout několik námětů, které se mohou společným úsilím přetvořit do podoby scénáře, avšak ocením také již hotový příběh. Má tématická preference zahrnuje nejrůznější pohledy na dysfunkční mezilidské vztahy. Nicméně toto zaměření není podmínkou, jsem otevřen i novým oblastem. Podmínky tvorby jsou ztíženy rozpočtem (finance budou zejména na kamerovou a zvukovou techniku), a proto látka musí být přizpůsobena daným omezením. Přesto plně věřím, že společnými silami se podaří vytvořit působivý snímek.

    Případní zájemci mne prosím kontaktujte v poště.
    NIRA
    NIRA --- ---
    Otruhy výpovědí
    zcestných děl,
    slyšela jsem ránu
    a ten kdo ji dostal,
    zasloužil by výpověď

    Má múza mlčí.
    V žaludku mi leží
    kostli zetlelých
    a ještě zatepla
    jejich smích.

    Popadajíc se za břicho
    padám.
    SETEC
    SETEC --- ---
    KONZUM23: Lapidární. :)
    NIRA
    NIRA --- ---
    KONZUM23: jak poznáš, že nemám zájem o kritiku? Mám zájem, o to co vylepšit a konkrétně a ne: kýč, ven do azylu:(( To mi moc konstruktivní nepřipadá, ale např: v obratu tom a tom bych se vyvarovala příště toho a toho. Díky, doufám, že další příspěvek bude podobvně zkritizován.
    NIRA
    NIRA --- ---
    KONZUM23: soudruzi by měli svůj úhel pohledu :-D
    a propo: na který bod nástěnky se mám zaměřit?
    NIRA
    NIRA --- ---
    NATASHA: podle mě bereš vše příliš doslova jako kritická realistka:( Zkus se zamyslet nad metaforami a rázem ti z toho výjde jiná báseň o něčem zcela jiném, záleží vždy na úhlu pohledu a na kreativitě čtenáře při vnímání básnického díla:)
    SETEC
    SETEC --- ---
    TOMASZ: Už jsem se lekl, to by její příspěvek vrhalo do úplně jiného světla :D
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    NATASHA: Tak teď jsem se od srdce zasmála. Díky Ti! ;D
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    SETEC: O Natašu jsem obavy neměl... ;)
    SETEC
    SETEC --- ---
    TOMASZ: Myslíš, že NAT neví co vlastně říká? :D
    SETEC
    SETEC --- ---
    NATASHA: Díky, velmi pravdivé. Ok, myslím, že pro orientaci mi to stačí.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    NATASHA: Jen tak na okraj, kdyby někdo nechápal tento jemný významový odstín: Vivisekce básně se od pitvy liší tím, že se provádí ve stavu, kdy je autor plně při vědomí... ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam