• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    THEFISH
    THEFISH --- ---
    Tady pod hladinou hudby
    tančí siluety zarputile
    okamžiky bezpečnýho zapomnění
    v protiproudech svalovýho napětí

    Ještě je příliv
    ale na břehu už číhaj racci
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAIRIELLA: Uf. :(

    "Vážení a milí: Děkuji za vaše příspěvky. Ale tohle neberu, tohle, tohle a ještě tohle. Zapomněla jsem na něco? Ne. Tak ještě přidat nějaké to 'ad hominem' zneuctění kritiků, pojednat o jejich skrytých motivacích, vyzdvihnout, že jsem to 'myslela dobře', že jsem 'to tak chtěla', a na závěr to rozseknout výrokem síly atomovky, že 'text je určen ke čtení'. Tak, to bychom měli."
    FIN
    FIN --- ---
    FAIRIELLA: technická: text je od autora neoddělitelný. nebo kdo ho vlastně napsal? ne ty? zelení mužíčcic z marsu? modří mužíčci z pluta? ne, napsalas ho ty. je tedy tvůj. je-li napsaný ne dobře nebo v některých ohledech "chtělo by to lépe", tak to tys jej tak napsala. nikdo jiný. ty v něm vyslovuješ své pocity a touhy. (ne zelení nebo modří mužíčci.) kritika tedy zákonitě bude i kritikou tvou.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FAIRIELLA: Protože jsem ti nejdřív napsal věcně, mile a dokonce vstřícně. Arogance - svého zaslepeného hrdopyšného autorského druhu - je přítomna v tvé poněkud blábolivé obhajobě díla, které neobstálo (i když bylo pořád lepší než obhajoba). Proto jsem chtěl, abys svoje slova - že něco takového taky píšeš - doložila. No nic. Tak zase příště.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    FAIRIELLA: Protoze on si ho muze dovolit...
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    A jéje. A to jsme si mysleli, že přišel čerstvej vítr. Smůla, kluci a holky, Fairiella je další sluníčkářka.

    FAIRIELLA: Argumentuješ, nezlob se na mě, úplně hloupě. Víc nemá cenu psát, vše bylo řečeno, já už je sprásknul ruce nad tvou odpovědí.

    Snad jen jediné - pokud někdy taky píšeš texty úspornějšího rázu, nahoď. Howgh.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    FAIRIELLA: V zásadě všechno napsal Tomáš. To, že se tak rozepsal, ale svědčí o tom, že to někde uvnitř máš. Myslím v tom textu. Ale ten útvar je strašně repetitivní, hrozně toužíš vysvětlovat sama sebe, protože partner byl/je asi vůl. Čtenář není.:-) Takže znovu, lépe a méně.:-)
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    FAIRIELLA: Dráždí mě konstrukce, které jsou příliš sešroubované a imho nefunkční, např. ptáci neumějí uhýbat před vlnami.

    A taky, jestli tohle je stav, kdy Ti došla slova, jak to musí vypadat, když Ti nedojdou?!

    Připadá mi to jako prvotní mapa té emoce, kterou jsi chtěla vyjádřit. Velmi doširoka, velmi rozmáchlá... a úplně zředěná. Na té se ještě musí ukrutně pracovat, dokud se jí nepodaří (což není zaručeno!) zkoncentrovat, zaostřit. Nejspíš jen do několika slov, která budou mít váhu. Homeopatická metoda poezii nesvědčí.
    BUBLINKY
    BUBLINKY --- ---
    Pozdě v noci
    stíny na zdech
    začnou plakat

    brumlavý dialog
    mezi zdí a zdí
    nelze umlčet
    jinak než

    zoufale tichou pěstí
    udeřit do rozbřesku

    na solar plexus
    svého srdce.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---
    TOMASZ:
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    Já bych věděl
    Ale neřeknu
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    PEP0: Hmm... já nevím... Hmm... já nevím... Hmm... já nevím... Hmm... ;)
    PEP0
    PEP0 --- ---
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko.
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko.
    Můžeš být daleko,
    ale musíš být blízko,
    Můžeš.
    MAEROR
    MAEROR --- ---
    c/ je zatím nej
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    KONZUM23: a/ se mi jeví takové ukecané a moc rýmované, ;) ale ten konec, ten se mi líbí! ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    KONZUM23: Jestliže je to a/, bude taky b/, c/..?
    a/ jeví se mi takové folkové
    ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FIONOR: Hmm, budu-li se zabývat formou: řekla bych, že ta opakovaná genitivní vazba působí uměle, je to celé jaksi příliš efektní: vodopád dnů, homeopatie zázraků, placebo okouzlení.

    A k obsahu: ač je to text krátký, stejně se v něm ztrácím. Dočtu a nevím, co si mám myslet, jak se mdlé, zředěné zázraky mají k oné toužené věčnosti... Myslím, že tomu prostě nerozumím, proto jsem také prve nekomentovala.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    BLOUZNIVEC: Mrtvé? Ale ne, támhle vzadu se někdo hýbe:)

    Je pravda, že všeobecná pozornost se trochu zředila (např. tedy ta moje), ale stále je tu dostatek čtenářů, kteří by mohli utrousit tu a tam nějaké slovo.

    ad kritika: Prima, v to jsem doufala.
    BLOUZNIVEC
    BLOUZNIVEC --- ---
    NATASHA: Tak přeci jen to tu není tak mrtvé, jak se na první pohled zdálo. Co se samotné kritiky týče, beru si ji k srdci (ať už poskakujícímu, či dunícímu). :)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    A tak mě v návaznosti na předchozí napadá, že byste tu někteří opravdu mohli zužitkovat Typltovu dílnu na Sobotce.

    Šrámkova Sobotka | 58. ročník festivalu proběhne 28. června až 5. července 2014 » Dílna tvůrčího psaní: poezie
    Šrámkova Sobotka | 58. ročník festivalu proběhne 28. června až 5. července 2014 » Dílna tvůrčího psaní: poezie
    http://www.sramkovasobotka.cz/dilny/dilna-tvurciho-psani-poezie/
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TUKANMC: Vcelku bych ráda aplikovala níže Blouznivcovi sepsané, s tím že váhám, zda "myšlenku-milenku" bylo myšleno jak rým; obávám se, že ano, vzhledem k následujícímu vynálezu tvaru "zmizlo", který by se asi zase měl rýmovat s "vyšlo" (?). Gramatické rýmy, lenochu.

    Závěr básně je rovněž matoucí. Nejprve se zdálo, že má autor dvě hlavy. Pak se to vysvětlilo, zřejmě si hlava vede svou a ostatní součástky těla se nechají uvláčet. Já tam tedy tuším, co chtěl básník říci, ale říká to opravdu kostrbatě.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam