• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    TLOUDEV
    TLOUDEV --- ---
    U vody sedě
    sleduje sledě
    Každý dobrý rodák ví
    jakého je pohlaví
    AJVAJ
    AJVAJ --- ---
    Gorila zkusila vysokou školu

    šplhala nahoru

    teď
    šplhá dolů

    a cestou shora
    vzala profesora
    a taky docenta Martina Štollu

    Volali o pomoc
    Zkoušeli prosit

    Studenti na okna
    lepili nosy

    a pak nějaký

    s ní šli taky

    Teď sdílí výběh

    s vysokoškoláky.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    CICHLASOMA: ježiš, pardon, já zapomněl přepnout na text. html entitu "&nbsp".
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOSAD: Pokud chceš, aby Ti nyx nespolkl mezeru, můžeš mít ní psát html entitu " " (bez uvozovek). (Non-breakable space.) Nebo vložit do příspěvku obrázek či ručně odkaz na něj.

    Jinak, takovéhle "grafické" experimentování je podle mě dobré pole, ale to, cos poslal, mi přijde poněkud triviální.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: Promiň, ještě připodotknu.

    Samozřejmě není žádný důvod, aby Tě zajímaly moje názory, ba ani vyjádření věhlasných básníků, které třeba já oblibuju, ale Ty ne.

    Možná sis ale nevšim, že Magorovy zdánlivě "deníkové" básně, kteé zmiňuješ, mají většinou formu mistrovskou. Pokud neznáš různá jeho vyjádření o tom, "jak se dělají básně", můžeš se podívat třeba asi na druhou půlku tohohle videa https://www.youtube.com/watch?v=lnBvZDBpSvw nebo přečíst příslušné (stručnějí) pasáže v tomhle o pár let pozdějším rozhovoru: http://kultura.idnes.cz/...jeste-nejakej-rocker-fj1-/literatura.aspx?c=A080407_084941_literatura_jaz
    SOSAD
    SOSAD --- ---
    Bohužel jsem se nedokázal poprat s úpravou takovou jaká má být tak je to v příloze.

    šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub NÝT
    NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub
    ŘETĚŽ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ
    ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ
    ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ ŘETĚZ
    NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub
    šroub šroub šroub šroub šroub šroub NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT NÝT šroub šroub šroub šroub NÝT

    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    MAUS: To, co se v první a hlavně třetí strofě vyvíjí celkem slibně, se už v druhé rozesere, ve čtvrté rezignuješ na rytmus zcela a následně se dopustíš všech možných zvrhlostí, klišé, dokonce i vypůjčování slovíček z jiných slovanských jazyků... Hmmmm...
    MAUS
    MAUS --- ---
    Předletní otazníky

    Předletní otazníky,
    zájarní vykřičníky,
    dvojtečky vesny
    změří čas přesný

    na zlomu týdne,
    na zlomech krajiny
    v hospodě bídné,
    pochybné hladiny

    Závorka odpůldne,
    pár teček večera,
    pak čárka bytí,
    pomlka, mezera,

    mezera, slovo a smích,
    pak další odstavec ztich
    Tvář nicoty, bílá strana,
    pod číslem zeje hrana,

    s ní konec listu a konec knihy
    a konec světa, v němž okamihy
    do dálek snových krajin míří,
    v nichž prach vzpomínek tiše víří

    Kamna, oheň, voda, sny,
    číhá dravec okrasný..
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    CICHLASOMA: neomlouvej se, v pohodě, jen mi dopřej reagovat spontánně, aniž bych měl strach že tě urazím. Ne nezvykl jsem si, pač tě neznám, jsme na netu:) A to je právě ono - pro mě je gramatika nepodstatná, pro tebe hodně. Peace too:)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: (znovu se omlouvám, myslel, že už sis zvykl, že jsem divnej, jen doplním, že význam není gramatika, gramatikou je jen dosti významně spoluutvářen. peace.)
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    CICHLASOMA: marně doma hledám po šuplících kulku do hlavy...

    1) genitivy nevztahuju k ničemu. Je to gramatická chyba. Upřímně, úmyslně nechaná, protože mi to dobře znělo
    2) báseň jsem já. Pokud tě nezajímám já, těžko tě zaujme co ze sebe tahám. Tahle odtrženost je jak odtržení duše od těla v nevázaném sexu (holka nebyla špatná ale vlastně mi to nic nedalo)
    3) proč čteš básně, když jsou pro tebe ..kurva co... "max.možné zatížení jazyka významem" - mě jebne:) čili hodně hutné gramatické cvičení, bez obsahu...
    4) tvé pátrání po genitivech, dativech a anatomických součástkách slov chápu tak, že tě ta báseň neoslovuje, nerezonuje... Hoj, řekni příště rovnou:)
    5) končeme tuhle diskuzi, ať to po nás nemusí nikdo číst (doufám že nebude). Dobrou:)
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    SOLIVAGANT: - neříkal jsem, že mi přijde banální první strofa, říkal jsem to o ostatních krom třetí od konce.

    - promiň, vim, že jsem otravnej, ale k čemu tedy vztahuješ ty genitivy v druhých dvou verších ze třech, které teď cituješ? nebo opravdu k ničemu? (opravdu mě to zajímá.)

    - uznávám, že mám o hodně jiný přístup k poesii než Ty. ale tak třeba moje mimoběžné řeči upoutají Tvou pozornost aspoň okrajově na to, že ten "feeling" v poesii vyjadřuješ chtě nechtě jazykem a v nějaké konkrétní formě. a promiň, ale když a nakolik čtu Tvou báseň, nezajímáš mě Ty a Tvoje pocity, ale ta báseň. (a poesii chápu - nijak originálně - zhruba jako snahu o maximální možné zatížení jazyka významem.)
    (a neřekl bych ani, že jsem si "užíval ten rozbor", to jsem se snažil prodrat k tomu, co by mohlo být na té básni (pro mě) zajímavé, tedy co bych si mohl užít na ní).
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    NATASHA: No, že je to výčet toho, co se nějak vynořuje, o tom jsem nepochyboval ani chvíli. Popravdě, při prvním zběžném, informativním čtení či spíše přelétnutí jsem si toho "bordelu v pádech" myslím taky ani nevšiml. Až na druhé (a skutečné) čtení jsem viděl, že výrazově to není až tak jednoduché...
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    NATASHA: velmi dobře, Natasho. Celé je to pravda... Jsem opatrný básník, protože báseň chce odvahu jít do té neprobádanosti, i s rizikem úrazu. Krásnej obraz, povedl se ti:)
    Odvaha, ne zbabělost... Možná je i pravda, že píšu proto, že jsem něco četl a dotklo se mě to... Člověk se chce dotýkat, když už jednou viděl... Proto není radno můzám se svlékat před nezralými muži:) A není radno utíkat, když už se člověk dotknul... Nejsem příliš odvážný... A děkuju, cítím to už chvíli, že se chci vysrat na ty kudrlinky, tendence, které svazují líbivostí... Bohužel, co je líbivé, zdá se pěkné... A bolest je někdy nesnesitelná, aby se o ní dalo psát, či žít. Ale přesto musíš...


    "... Je taková zima,
    že dusíš holuby a hřeješ si tím svoje křída.

    Je taková tíha,
    že mezi padajícími jsi už padlý.

    A je takové ticho,
    že je musíš vyslovit: a to ty, právě ty!"

    Vladimír Holan
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    SOLIVAGANT: Jak jsem to myslela: že zkoušíš psát tak, aby výsledek nějak vypadal. Možná je to to, cos sám nazval "abych se nějak ukázal". Jednoduše se mi jevilo, že sis něco načetl a teď vlastně zkoušíš napsat něco podobného. Proč je mi to tak jeví? Protože ono je to Tvé psaní vlastně ještě krotké. Jako když se propátrává půda podél močálu, kam ještě jde bezpečně šlápnout a kde už by to člověka stáhlo do bahna. Nu a básník pak v jednu chvíli nic nepropátrává a vrhne se tam, a protože si tak zběsile jde za svým, povede se mu močálem proletět, než ten si uvědomí, že ho měl utopit --- panečku, jak mi ten obraz pěkně vyšel! :)

    Zpátky k Tobě: Tedy zdá se mi, že tam ještě chybí Tvůj vlastní způsob. Ne ovšem Tvůj vlastní prožitek. Což je dobře.
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    CICHLASOMA: v pohodě, nejsem uraženej, kritizuj, to je potřeba:) Přijímám tvůj názor, potřebuješ asi víc logiky, provázanosti a sledu významu. V této rozervané básni toho moc není, a mám i horší:) V jiných ano... Jen mě ničí to jak si ten rozbor užíváš, a přitom jde o dojem, celek, feeling:) :) Nejsem schopen tě v tom následovat.... Ne, upřímně při psaní jsem na čtenáře moc nemyslel... deníková poezie:) - vím, není obhajobou...

    Mimochodem... Verše " prázdné oči prostitutek/ztrhaných vlasů/policejních stanic, je útržek vzpomínky na předchozí noc, kdy jsem vystoupil na hlavním nádraží, abych pomohl napadené prostitutce, mlátily ji další dvě, trhaly si vlasy, rvačka údajně o ukradený telefon, poldy jsem volal já. Nic moc se jim nestalo, obvinění nepodala....

    Pokud toto (i jiné věci) v básni vyznívá lacině, je to proto, že jsem sám lacinej a hraju si na básníka:)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    CICHLASOMA: Vždyť autor to vysvětlil tady, řekla bych: [ SOLIVAGANT @ AUTORSKÁ POEZIE * ] Je to prostě celé výčet. Ten bordel v pádech jsem si odmyslela, že to byl záměr je tedy poněkud diskutabilní :), ale zdá se mi, že on se z toho vylíže.
    SOLIVAGANT
    SOLIVAGANT --- ---
    NATASHA: děkuju. Za pochopení i procítění té básně. Ano, též jsem se smířil v tom, že tento klub bude kritizovat především literární kvalitu, tedy syntax, rytmus, logiku, a tedy přitahovat spíše tvarové, než pocitové básníky:) Ale i tak je to fajn klub, a lit.kritika mi pomáhá. .. Pokud přijmeme, co napsal Krchovský - že on básně nepíše, ale je napsán jimi - pak básně jsou psány, jsou záznamem, našeho života - a na tom není co kritizovat, proto kritika se nutně bude držet formy...

    Ve tvém případě ale i sdělení srdce. Prosím o upřesnění onoho "jako něco". O nápodobě nic nevím, minimálně ne v této básni. Přiznávám, že píšu možná proto, abych se nějak ukázal, předvedl, ale i proto, abych našel něco v hloubce, objevil, co už je, existuje, ale je nevyřčeno... Celá báseň k závěru směřuje, a je i pro mě východiskem a poznáním toho, co žiju a kam....

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam