SOLIVAGANT: Ježiš, to mě mrzí. Ale řikal sis o kritiku. Nemyslel bych tedy, že Tě dojmy jednoho internetového čtenáře budou nějak "ničit"... :)
- Pokud jde o první strofu, mně snad zamýšlené vyznění jasné je i bez syntaktického rozboru a říkal jsem, že mi "motivicky" zajímavá přijde; ale když to čtu, zvlášť když to čtu opakovaně, tak se jaksi neubráním tomu, syntaktické vazby sledovat, i kdyby pro vyznění nebylo podstatné, je-li to tak, či onak. (A říkal jsem, že to, že je to víceznačné, by mohlo být za určitých okolností zajímavé.)
Nebo Ty jsi počítal tím, že čtenář nebude mít ani žádnou "hypothesu", k čemu např. odkazují ty genitivy na 5. - 7. řádku? (Poesie mluví jazykem a mluví mj. v obrazech, "oči ztrhaných vlasů" a "prostitutky ztrhaných vlasů" je dost jinej obrat a jinej obraz, můžou být ve hře oba, kdybys třeba v celé básni, ba ve více k sobě patřících básních, nechával syntaxi beznadějně mnohoznačnou, třeba bych to vzdal a na sledování syntaktických vazeb resignoval, ale takhle k tomu moc sklon nemám...)
- Popravdě, nemluvil jsem nikde specielně o posledních dvou strofách. A neřekl bych, že ke mně "nemluví smyslem". (Tyhle strofy, nebo 2. a 3.) Smysl je úplně jasný, ale řekl jsem, že na tom, takto řečeném, nevidím nic poetického (nebo, omlouvám se, zajímavého). (S tím "
takhle psali" je to relativní. Těžko by třeba Magor napsal "a
jako že znova se narodíš".)