• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ONDREJ_FAFEJTA: Díky. Běda, čárky já neumím! Opravím si.
    ONDREJ_FAFEJTA
    ONDREJ_FAFEJTA --- ---
    NATASHA: No, líbí se mi, že je to uměřené, přitom mě to nutí pátrat, ale neztrácím se, a taky jsem se na konci pousmál. Má být čárka: Chceš to s cukrem, nebo bez?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Liščí ohon

    I.
    Sedí v mracích, na posedu nejvýš.
    Mezi listy
    tajně vystrčený jazyk: bouře
    dobře opíjí, dnes to bude hned.

    II.
    Hned je v lese doma: fabii
    má vedle trati v mlází. Civí po houbách.
    Na oblohu nevyleze, je to příliš
    do kopce: klopýtneš
    a vaz si srazíš. A pak — loví lišku.
    Slíbil si.

    III.
    Ráno. Probudí se, liščí ohon
    nacpaný do chrápajících úst.
    Zbytek zvířete je v kuchyni,
    ochočeně kmitá: chceš to s cukrem
    nebo bez?
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    CICHLASOMA: díky za připomínku. myslím, že je to naschvál, abych se vyhnul hromadění téže koncovky. ovšem souhlasím, že upřený je primárně pohled. zkouším to obejít.
    CICHLASOMA
    CICHLASOMA --- ---
    VINCENT_BU: Je "pták s ledovým pohledem upřenÝ do šatů" schválně?
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ONDREJ_FAFEJTA: Klikneš na ikonku autora vedle příspěvku, ke kterému chceš napsat reakci, rozbalí se paletka a první volba je "odpovědět".
    ONDREJ_FAFEJTA
    ONDREJ_FAFEJTA --- ---
    díky. uvítal bych instruktáž, jak se dávají komentáře k příspěvkům. díky
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ONDREJ_FAFEJTA: --- vítej ;)
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    VINCENT_BU: Dík za postřehy. Mám představu, co bych chtěla chytit v té básni (resp. oč mi vůbec jde obsahově) a tohle bylo nejblíž, zatím. Budu se kolem toho ještě motat. Zas tak moc vyřezané to není.
    ONDREJ_FAFEJTA
    ONDREJ_FAFEJTA --- ---
    Jednání

    Správnou repliku nezachytí part.
    V zápěstí čtu
    vše, co se musí rozehrát.

    21. 5. 2015
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    NATASHA: líbí se mi, jak je to proměnlivé, včetně paradoxů, nečekané otočky a přechody mezi rovinami. ani bych se nedivil, kdyby šlo o seškrtaný mnohem delší text. z hlediska stylistiky mi přijde už moc expresivní, na pokraji pokleslého vkusu "drcnu", na rozdíl od puchejřů, ty jsou na místě. a potom archaizující sklon k slovosledným inverzím, pokud si je vyloženě nevyžádá rytmus. jazyk jimi zpravidla toporní. :)
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    ještě jedna drobnost, pak už dám zase pokoj

    Žár
    Prochází kmeny a větvemi
    vznáší se, ale nemizí
    tak těžká, že žádná noc nekončí
    I ty se necháváš pohltit
    stáváš se černou koulí
    v šedomodré tmě
    Bloudíš a nevidíš na cestu
    necháváš za sebou tlustou čáru –
    Tvary se tiše rozplývají
    vnímáš svět za hranicí snu
    jsi v něm i nejsi
    Objev sál v jejím nitru
    zakrytý černou mlhovinou
    nádobu s hořlavou látkou
    Jdi blíž se zapálenou sirkou
    ve žlutém, modrém a růžovém závoji
    spatři ten žár…
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TRISMEGISTOS: Chápu, ale srdce se nemusí jmenovat, aby se o něm mluvilo :)
    TRISMEGISTOS
    TRISMEGISTOS --- ---
    NATASHA: Hmm, nevím, jestli bych na to měl dost odvahy.
    Vždycky jsem se cítil jistěji mezi plastikami.
    Oči snad ještě oželím, ale bez srdce žít nemůžu.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    TRISMEGISTOS: Hmmm, les. To mám hned chuť číst dál :)
    Ale není to jen tak, vrátila jsem se. A pořád mě to zajímá, ale: odstranila bych trojverš, který mi to táhne ke kýči:

    v očích řeže
    srdce nateklo
    a vydalo pulz
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    JANEQ: Přijde mi, že to má znaky básně psané i zveřejněné pod vlivem. Což je obvykle problém - a tak i tady. (Pokud je to celkové zmatení záměr, uniká mi.)
    NEMESIS
    NEMESIS --- ---
    SPAM SPAM SPAM SPAM

    V mém životě je málo zásadních a idylických období do kterých bych se chtěla vrátit. Jsou v podstatě dvě:
    1. Když jsem chodila do MŠ Jakobiho do Jablíčka
    2. Pak tři roky strávené na textařině na Ježkárně.
    Bude-li po smrti ráj, takový jaký si ho člověk vysnil za živa, bude má duše (krom příležitostných orgií a obžérství různého typu) patrně ve smyčce studovat jednu z těhle škol.
    .
    Blíží se přijímačky. Ne v Jablíčku, ale na Ježkárně. Chci vás na to upozornit: třeba se to bude hodit vám, nebo někomu z vašeho okolí.

    Tak namátkou získáte:
    - Kontinuální fundovanou redakční práci a otevřenou energii, která se bude tři roky věnovat vašim textům - myslím, že to je luxus k nezaplacení.
    - Jedná se opravdu komorní obor s dlouhou tradicí. Věčná přesilovka pedagogů. Velice individuální a přátelský přístup.
    - Naučíte se poslouchat a vnímat připomínky ke své tvorbě - to není sandný.
    - Naučíte se citlivě přistupovat a účelně připomínkovat tvorbu druhých - to taky není samo sebou.
    - Naučíte se číst a budete číst - Myriády písmenek a interpunkčních znamének. Většina ve verších.
    ... a ještě mnoho jiných. ještě mnoho jiných příslibů života v krásnější budoucnosti...
    Tak to zvažte.
    TRISMEGISTOS
    TRISMEGISTOS --- ---
    13.5

    Už začali kácet i v našem lese
    (barvy jsou jen bílé)
    chtěl bych vymést jehličí ven
    ze dveří
    ticho je težké
    jako peřím vycpaná ústa
    v očích řeže
    srdce nateklo
    a vydalo pulz

    nocí jistý si nejsem
    ale jasné světlo mě setne
    jako jelena.
    JANEQ
    JANEQ --- ---
    Název?!


    píče
    nekonečné
    jinak
    znějící
    a
    vypelichané
    mixed with
    drobnost
    dávivé přidání.

    po Dürenmatově smrti
    jsme
    poprosili
    uzdraveného boha

    ty třetinky
    jak malá
    OsmdesÁtková křídla

    Per, jen paer blíž ke slunci, malí to znají.

    A stále jsme ztraceni.

    Malí výzkumníci, zkoumáme nepoznané.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    Prvním slovem

    I.
    
Prvním slovem

    určím prostor: mýtina. Byt. Foyer,

    podle toho obléknou se tváře,
    
podle toho děj — je různě

    strmý. Nebo tichem obrůstá.

    

II.
    
Druhým slovem
    
drcnu do figur: cválej, želvo. Leť,
    
srkej kávu horkou tak, že si patro
    
spálíš —
    Spíláš. V puchejřích se válíš.

    Promiň. Přinesu ti na to ocet, hned.

    

III.

    Třetí slovo zatím není. Teprv
    
kácejí se kmeny, v trámech
    
vyřezaný čas. (Paměť
    
si tam hnízdo postaví.)

    Třetí slovo

    oživuje. Třetí slovo život bere.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam