• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MONYSEKAUTORSKÁ POEZIE *
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    FAERTIS: Dýňových dní! Moc pěkné :)
    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Podzim
    ...
    Přišel čas dýní
    a dýňových pyré
    polívek z dýně
    i dýňových dní
    a dýňových koláčů
    tfuj.
    RICARDERON
    RICARDERON --- ---

    Nezříkej se zříkání
    protože v něm se ti
    otvírají otočné dveře
    zavírání

    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    NATASHA:
    TOMASZ:

    Děkuji, jste dobří. Slabiny textů vnímáte stejně jako já. Míním tím interpunkci, šroubovanost, profánnost (ta mi nedocházela), velká slova. I když orla takto nevnímám. Je pro mě symbolem role muže ve vztahu se ženou, protože má přehled, přilétá ze skalnatých hor.

    Zkusím se v textech ponořit více do skutečnosti a uvidím, co z toho vyleze. Jednou z toho ten Nanao třeba bude:)

    Díky a krásný den
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ITCHYHEAD: Ve Tvém případě jsou ty uměliny hlavně ty již zmíněné archaizující koncovky (kouzliti), inverze (kdo myslí si) a odkazování se k "silným slovům" (orel, věčný zdroj). Dál jsi nerozhodný zda dodržet, či odvrhnout interpunkci a ne zcela konzistentní ve formě.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ITCHYHEAD: Poezie, to je extrém a protiklad. Začíná tam, kde končí osvědčené rutinní postupy. Podaří-li se Ti minimalistickými prostředky jednoduše zachytit něco subtilního a normálně nezachytitelného, a přenést to následně i na čtenáře, může tak vzniknout veliká věc.

    Naopak text, který je pouze rozčleněn jako báseň, ale v podstatě zůstává profánní, a je jen uměle ozvláštněn, třeba archaizujícími koncovkami, se může stát leda literárním ekvivalentem sádrového trpaslíka.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    ITCHYHEAD: Dokážu se vmyslet do základního pocitu, že básní se má sdělit cosi velikého. Že se to má sdělovat slavnostně, má to znít jako z knihy a má to být trochu tajnosnubné, protože přece je to poezie :)
    Je to docela obvyklé východisko u autorů, kteří začínají, ale vede k mnoha potížím.
    Třeba už jen ta snaha o velkolepou slavnostnost končí častěji jako taková legrační zašmodrchanost.
    Hovořit jazykem mýtu taky nejde jen tak, bez hluboké znalosti.

    Opěvování dívek a žen je obecně populární téma, nic proti němu. Stejně tak starost o svět. Jsou to přirozené věci, je to stále aktuální.
    Ale proč nezkusit jít blíž ke skutečnosti? Tolik to všechno nešroubovat...
    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    TOMASZ: jsem otevřený připomínkám, ovšem z tvého komentáře není jasné jestli ano a proč. pravidla na nástěnce jsem respektoval. ale je pravdou, že teď jsem si přečetl celý úvod v záhlaví a ano, jedná se o emotivní poezii. kdyžtak samozřejmě smažu.
    TOMASZ
    TOMASZ --- ---
    ITCHYHEAD: Asi sis spletl klub...
    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    Je-li na této Zemi někdo,
    kdo myslí si,
    že s takovou ženou nedokážu kouzliti?

    Ať má oči, uši, nos
    i prsty hmaty chmaty otevřený

    Možná, že spadne mu čelist

    Ona z-á-ř-í
    Orel postará se o její blaho
    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    Země prorůstá smyšlené pruhy
    rozpité silou věčného zdroje.

    Její jméno kárá mě,
    když neznám mravních mezí.

    Tato slova jsou skutečná,
    ve znamení pravdy ze mě!

    Vždy na nohy mě postaví,
    když po nebi se procházíš.

    Já tuze přeji si,
    ať život na Zemi běhá, hraje si, kypří.

    Ať rozplynou se kotce…

    Je tomu tak viď?
    To jsi ty, kdo na cestě se odkrýváš!
    ITCHYHEAD
    ITCHYHEAD --- ---
    Láska je měsíc v úplňku obklopený mračnem

    Její světlo odkrývá krajinu ve tmě

    Když ji vítr laská,
    pokryje celou oblohu,
    a nese nás dál
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    MIYAZAKIHO SEN

    Noc je ochočené zvíře

    s mnoha panožkami a tykadly: místo mě

    ohmatává prostor zahrady, živí se zavřenými květy.



    Před druhou ranní opatrně bere moji hlavu
do tlamy,
    vleče ji přes kopec na místo,
kde se ještě nestaví.
    Tam ji položí
do mokré trávy, tiše sedí, vrní.
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    Mně přijde, že Rainbofův příspěvek, možná i nezáměrně, jen lakonicky vystihuje to, co ten předchozí balí do naivních klišé (tematických i výrazových), a vybírá z něj momenty, jimiž se ona klišé pokouší překonávat. Ovšem i vulgarita a přímočará obscénnost je dnes klišé, není-li doprovázena něčím vynalézavým. Což platí pro obě básně.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    NATASHA:
    Snad jsem prilis neurazil.
    NATASHA
    NATASHA --- ---
    RAINBOF: Pro tento druh vejšplechtů se myslím veřejné záchodky malují úslužně světlou barvou.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    ARGANNAH:

    Dočasná.

    Hledam pohon
    pro svuj ohon!
    Hledá se pička,
    Tina Botanička.

    FAERTIS
    FAERTIS --- ---
    Turisti
    ...
    Zasraný turisti
    jen se podívej, na ty chuje
    nejdřív jsou všude
    a pak zmizí
    když je člověk potřebuje.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    * * *
    Světlo se láme přes obzor
    pod nímž se líně válí mlhy
    Mraky jsou zlatí rackové
    kroužící nad kontinenty
    VINCENT_BU
    VINCENT_BU --- ---
    CICHLASOMA: já ti rozumím. akorát dodávám, což třeba ne každému dochází, a mně dřív také ne zcela, že na báseň se lze dívat ze dvou směrů: ze strany 1) výsledku (textu) a 2) geneze (původce).

    Tomu, co píšeš o správnosti výsledku, vcelku přitakávám, byla o tom již řeč. Když ale pomyslíš, že jedním ze způsobů její identifikace může být i kontrola cesty k němu, pak se dostáváme do sféry čisté geneze, kde stačí oddělit správné kroky od mylných, a to nikoliv měřeno výsledkem, nýbrž samotným procesem.

    Mně právě asi ten proces začal vrtat hlavou jako možná brána pro umělou inteligenci. Vyjdeme-li od myšlenky, že autor musí vždy absolvovat proceduru, při níž ze svého vnímání redukuje to rušivé a zanechá to tvůrčí, které není dáno "správností" výsledku a priori, nýbrž správným následováním tvůrčího impulsu…

    Ne každý tvoří text s hotovou představou. Leckdo, troufám si říct, nezná dopředu hodnotu, k níž směřuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam