• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MYKEZKingdom Come: Deliverance - A first-person, open world, realistic RPG that will take you to Medieval Europe.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    UBIK: Nechceš si tú hru zahrať sám?
    UBIK
    UBIK --- ---
    JCD: mohl by prosím někdo rozvést, co jsou zač a jak je to proti nim použito jako páka. jen mě to zajímá.
    JCD
    JCD --- ---
    UBIK: ze jsou homo tam neni explicitne receno. Da se to tak vylozit. Je tam jen receno, ze jsou si velmi blizci a je to pouzito jako paka proti nim. Tot vse.
    UBIK
    UBIK --- ---
    dovolím si dotaz. v jednom kritickém textu jsem se dočetl, že ve hře se nacházejí celkem dvě homosexuální NPC a obě jsou záporáci. mohl by se k tomu prosím někdo se zkušeností z hraní vyjádřit. a nemusí ani rozebírat vlastní sexuální orientaci. °) dík.
    SOMRAK
    SOMRAK --- ---
    BAT: prostě udělám perfect block a útočník ještě koupí dva stouchance palcatem do tvářičky...
    CHRMLE
    CHRMLE --- ---
    Taky se blížím ke konci, takže nějaký review...

    Ke zbraním... no bojová sekera je jasná volba, ta animace jak se eNPíCíčko zhroutí když to dostane do headky... najs... Nevím, jestli tam jsou nějaké lepší techniky, jsou dvě kombíčka o kterejch vim... To je možná škoda, chybí mi třeba házení sekery, bersekr doublesekera atp... Ale na většinu problémů mi dobře umístěná headka stačila dycky. Prcek? Bum In Da Head...
    Nicméně čistě z praktického hlediska (i v bitvách) střílím piercing arrows z blízkosti tak metru a docela mi jdou headky a ... to si myslim, že by se mělo vymyslet jinak - on do mě mlátí a já si v klidu dělám složitej pohyb, to by asi vůbec nemělo jít. Je to strašně overpower... Mám na mysli že by se luk mohl třeba zlomit, nebo by ti ho "vyrazili" na zem... Prcka jsem poprvé dal lukem, headshot a konec... ta následná animace s krásným swordfightem mě docela rozesmála. Bitvy hraju tak, že naběhnu za lajnu a střílím je do zad...
    Jinak s tim overpowerem- teprve ve chvili, kdy jsem šel zatrénovat a odpoledne jsem strávil na cvičišti, tak teprve potom jsem si začal v klidu dávat skupinky tři plus. Možná by tam mohla být nějaká pojistka, nicméně z logiky RPG vyplývá, že jestli za čtrnáct dní povraždí cápek sto lidí, tak bude warhammer. Ten způsob, jakým jsem to hrál způsobil, že vícero nepřátelů mohlo skoro celou dobu skončit dost různě.
    Jenom bych poznamenal, že jsem mizerný fighter a 9FPS není při bitvách něco, co by pomáhalo... Při šarvátkách to bylo dycky nad 15, takže dle mých kritérií v pohodě..
    Obecně jsem se vždycky při bojích bavil a občas se dost bál. Teďka ke konci už je to snadný, prostě ty tři cápky třikrát fláknu po hlavě a konec. Teda pokud to není v bitvě, tam jsou nějací odolní... Ale byl tu post o tom, že se to má balancovat, tak kdo ví...

    Quest writting je celkem v pohodě, kromě kláštera si nevybavuji frustraci, vždycky jsem tušil, co bych měl dělat. A i tam jsem to nakonec vyřešil. Našel jsem dýku a jak tu někdo naznačoval, prostě jsem je všechny ubodal a u toho nejvíc nenápadnýho to samozřejmě bylo. Pak jsem utekl.
    Takže hrát questy jinak se asi dají, třeba jsem failnul nějaký quest v dolech... nebo pomoct kámošům v mlýně jinak než toho otravu otrávit... Dalo mi to celkem pocit, že bych mohl věci dělat jinak... Ale je otázka, do jaký míry ta rozhodnutí záleží...
    Navíc protože hry moc obecně nehraju a zasekl jsem se na Might and Magic 7, tak mám poměrně nízké nároky v tomhle směru... Kdybych měl srovnat nadšení, tak výprava do strážné věže 14 byla skvělá a sakra že sem tam tolik lichů nečekal, nicméně sabotovat Přibyslavice a následná bitva... Super, skvělá práce.

    Grafiku nemůžu moc hodnotit, Giant Citizen Kabuto má podle mě ucházející grafiku a na noťasovi bez grafiky se nedají čekat zázraky. O to víc musím vyzdvihnout optimalizaci pro slabé sestavy - hra na nejnižší moc nelaguje, standart je skoro 30 FPS, při bitvách to samozřejmě dropne jako když jsem chtěl rozchodit KOTOR na P4...

    Bugy - ani jsem nějak na nic moc gamebreaking nenarazil, jednou jsem si nemohl s cápkem sednout v misi na kostky a musel jsem loadovat, teďka mi sir Hanush spal ve stanu dva dny v kuse a musel jsem loadovat... Cápkové chodící pozpátku, pomalu reagující AI. Je toho jako dost, sráží to hodnocení.... Je to škoda, ale není to ani zdaleka taková tragédie, jaký jsem se bál. Tohle jsou věci, který se podle mě dají doladit.

    Prostředí - tady je to naprosto bezkonkurenční. Viděl jsem pár youtuberů "historiků", co se rozplývali nad hrady, jak jsou postavený a že můžete mechanismus mříží vzít přímo ze hry a udělat si to doma. A jak jsou správně silné zdi a ta okýnka jak jsou malinká a z nečirého skla a střecha je udělaná správně... Další studoval Rataje a vykládal dvacet minut o tom, jak je důležité stavět hrady na správném místě a jak je ta brána jak je u ní rychlopřesun udělaná divně (oproti bezchybnému provedení na severu), že tam chybí příkop a zeď je nechránitelná (bez ochozů), že to je to místo, kudy by měl přijít útok... samozřejmě s tím, že ta brána je v podstatě nedůležitá, protože vnitřní hrad je oddělený, cápek přelezuvši zeď by musel skákat z pěti metrů... I tak je to očividné místo pro útok... Ve výsledku - obránce vlastně chce, aby se útočilo odtamtud :D
    Jo a taky kritizoval výpadová vrátka, že tam nejsou žádné dveře... Já sem ani dpc do tý doby nevěděl, že tam nějaký jsou. Celkem si myslím, že je pravda, že kdyby měl student udělat z nějakého důvodu referát na téma "hrady v zemích koruny české v 15. století", tak může vzít v klidu tuto gamesku.
    Takže za tohlecto velké díky, je to naprosto skvělé, jako history nerda mě to naprosto vzalo. Atmosféra úžasná, míra detailů a odvedené práce neuvěřitelná.
    Nevyplněnost chápu, těch mini nesmyslů by to sneslo jako víc. Budget je sviňa, snad bude pokračování v tomhle plnější. Na druhou stranu lesy jsou správně udělané, bavilo mě explorovat...

    Za mě to splnilo očekávání, v tuhle chvíli 8/10, doufám, že to vyladí, ta devítka by tomu slušela, je to super. Očekávání jsou nicméně obrovská: jestli v příštím díle neudělají Prahu za Husitských bouří, tak budu velmi zklamaný.
    ComeOn: byste nechtěli běžet na Žižkov oblečenej jako žid (protože jste z nějakého důvodu vyvraždili celou židovskou čtvrť), zachránit jednookou legendu?

    Btw:
    Jak moc by bylo obtížný udělat velké město pří nástrojích, které už mají? Kolik km čtverečních by se vlastně muselo udělat?
    BAT
    BAT --- ---
    NEVILL: Mam stejnej problem. A to jsem se na zacatku tak radoval, kdyz se ukazalo jakej je Jidra neknuba, mysleje si ze to cely odehraju styl "vesnican", ale nevydrzel jsem to a mam z nej nindzu-300-spartakuse.
    Doufam ze az to dohraju, ze budu mit po case chut to zkusit znovu a dodrzet puvodni neknumbnej plan (cim vic jsem toho ale odehral, tim min se mi zda ze to vubec pujde - sice jsem nekde zaslechl, ze to prej jde dohrat se zabitim pouze jednoho NPC, a technicky to tak asi urcite bude, ale bude takovej playthrough cokoliv jen ne frustrujici? tot otazka).
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    DOUPLE: Tak samozřejmě že Jindra, kovářův synek, je sám o sobě takovej hodnej trouba přesně jak v té hře působí...ale beru to tak že v počítačových hrách se z každé postavy pod mým vedením stane ultrazabiják, pokud to teda jenom trochu jde... :-)
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    GANDHI: "prazdna" rozloha mi taky postupne prestala stimovat, ze zacatku jsem bral, ze se jedna o cosi realnejsiho nez je v rpg bezne k mani (les, co tam clovek asi tak muze cekat krome dvou chatek a zvere), ale jak hra postupuje v pribehu, a syn kovare Jindra behem 14 dnu pobije prvnich 100 lidi, zacne to pracovat proti celkovy atmosfere.
    Porad si myslim, ze "realisticka" rpg jako zanr ma sanci existovat a tohle je krok spravnym smerem, ale vybalancovat takovej koncept aby drzel prohromade neni vubec sranda
    BAT
    BAT --- ---
    SOMRAK: no, to je prave to - mam? nebo nemam? :-)
    Protoze me ta nemoznost riposty se stitem (nebo jejiho ekvivalentu - neznam terminologii) prijde tak divna, ze se mi tezko veri ze by to neslo z duvodu ze ta moznost ve hre neni.
    SOMRAK
    SOMRAK --- ---
    BAT: jo, máš asi pravdu.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    Já tam měl docela nepříjemný bug že jsem odevzdal quest s Janem Zajícem, jmenovali mě lovčím a pak když jsem vyjel ven na koni, tak jsem od Talmbergu ujel kousek a hra se prostě sekla a ukončila, save samozřejmě nebyl...takže celý quest znovu, pak už jsem si to teda uložil a stejně...vyjel jsem ven na koni a opět hra ukončena...rychlé cestování na mapě - hra ukončena...nakonec jsem tam seskočil s mostu dolů na stráň a odešel pěšky kousek dál do vesnice a pak už to jelo normálně...
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Oka, dočetl jsem se že ho musím vyzvat znovu, pak uložit a mělo by to být v cajku. Jenže jsem zrovna v klášteře, takže dokud z něj nevylezu, budu muset při každém loadu hrát kostky.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Narazil jsem na zvláštní bug. Jednou jsem v Sázavě v hostinci pod klášterem vyzval mistra freskaře na kostky a od té doby se s ním při každém loadu nejdřív ocitnu u kostkařského stolu a teprve až dohrajem, tak mě to kopne na místo původního sejvu. Setkal se s tím někdo?
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    me nadseni tak nejak opadlo, ještě před tim, nez se main line hne do Sazavskyho kláštera - jsem na nejakym 19 levlu, všechny skilly co pouzivam mam na 20, lepsi vybavu uz taky nesezenu, penez mam jak slupek, mapu odkrytou, kempy banditu si davam cestou jako rozptyleni - ale tak nejak uz není motivace pokracovat. Story line není zla, ale vlastne uz me tolik nezajima.

    Stále si myslim, ze Vavra imho svým nevybiravym otiranim se o kde co a delanim brouka Pytlika udelal KCD medvedi službu, protože bez toho by lidi vejskali, ze se zas v nasich podmínkách podarilo udelat velmi solidni pocin, srovnatelnej se spickou zanru. Takhle pro mne hra vynika zejména ve zpracovani prostředí, za tim je videt neuveritelnej kus práce. Na druhou stranu je diky tomu relativne mala - ne rozlohou ale obsahem. Hromada mist proste nenabizi nic jiného nez peknej pohled do krajiny a valnou část hry proste hrac stravi jezdenim mezi místy, kde uz davno byl a kde není nic nového.

    Questy taky nejsou kdovijaky, a vlastne jen par jich tak nejak trochu vycniva nad obecnej standard a mozna jeden dva se vrejou do pameti. Mozna jsem nepokrocil v main line tak daleko, ale tak nejak jsem nenarazil krom uvodniho questu s hazenim hoven na stenu na quest, kterej by byl nejak podobne strukturovanej, ie jednani by mělo nejaky realny consekvance nebo nabízelo alternativni zpusoby reseni, ackoli to bylo prezentovano jako, ze to ve hre bude zcela bezne (dobra - mozna quest s heretikama by se sem mohl zaradit). V cem spociva kouzlo reputace mi zustava zahaleno tajemstvim:p

    Hra pusobi hodne ambiciozne, hromada systemu vypada zajimave, ale tak nejak mi prijde, ze nebyl cas na jejich plne rozvinuti.

    tldr - je to imho velmi dobrej pocin, zadna revoluce ale kvantum odvedeny práce, který je videt. Nebejt Vavrovejch kecu bych to povazoval za velmi dobrej začátek:)
    BAT
    BAT --- ---
    SOMRAK: Urcite mas na mysli riposty a nepletes si to treba s "perfektnim blokem"? co jsem tak po ruznu na tohle tema cetl, nebyl bys prvni.
    Jestli se teda nepletes a riposty s palcatem fungujou, tak to ze s mecem nefungujou je teda bug?
    SOMRAK
    SOMRAK --- ---
    štít + palcát - ripposte mi fungovaly, byl jsem už dost nalevlovanej.

    jinak hra dohrána, ke kdo konci moje nadšení poněkud opadlo, ale na to, že RPG vůbec nehraju, se mi líbila moc.
    GOSHEWAN
    GOSHEWAN --- ---
    FRIZER: Ve hre jsou i stity s "drzakem" (angl. Bouche Shield, nevim spravny preklad), ale nezkoumal jsem jestli to funguje jak ma (:
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Halapartnu jednoručně jo, to by Henry musel nasbírat hodně moc bylinek
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam