Taky se blížím ke konci, takže nějaký review...
Ke zbraním... no bojová sekera je jasná volba, ta animace jak se eNPíCíčko zhroutí když to dostane do headky... najs... Nevím, jestli tam jsou nějaké lepší techniky, jsou dvě kombíčka o kterejch vim... To je možná škoda, chybí mi třeba házení sekery, bersekr doublesekera atp... Ale na většinu problémů mi dobře umístěná headka stačila dycky. Prcek? Bum In Da Head...
Nicméně čistě z praktického hlediska (i v bitvách) střílím piercing arrows z blízkosti tak metru a docela mi jdou headky a ... to si myslim, že by se mělo vymyslet jinak - on do mě mlátí a já si v klidu dělám složitej pohyb, to by asi vůbec nemělo jít. Je to strašně overpower... Mám na mysli že by se luk mohl třeba zlomit, nebo by ti ho "vyrazili" na zem... Prcka jsem poprvé dal lukem, headshot a konec... ta následná animace s krásným swordfightem mě docela rozesmála. Bitvy hraju tak, že naběhnu za lajnu a střílím je do zad...
Jinak s tim overpowerem- teprve ve chvili, kdy jsem šel zatrénovat a odpoledne jsem strávil na cvičišti, tak teprve potom jsem si začal v klidu dávat skupinky tři plus. Možná by tam mohla být nějaká pojistka, nicméně z logiky RPG vyplývá, že jestli za čtrnáct dní povraždí cápek sto lidí, tak bude warhammer. Ten způsob, jakým jsem to hrál způsobil, že vícero nepřátelů mohlo skoro celou dobu skončit dost různě.
Jenom bych poznamenal, že jsem mizerný fighter a 9FPS není při bitvách něco, co by pomáhalo... Při šarvátkách to bylo dycky nad 15, takže dle mých kritérií v pohodě..
Obecně jsem se vždycky při bojích bavil a občas se dost bál. Teďka ke konci už je to snadný, prostě ty tři cápky třikrát fláknu po hlavě a konec. Teda pokud to není v bitvě, tam jsou nějací odolní... Ale byl tu post o tom, že se to má balancovat, tak kdo ví...
Quest writting je celkem v pohodě, kromě kláštera si nevybavuji frustraci, vždycky jsem tušil, co bych měl dělat. A i tam jsem to nakonec vyřešil. Našel jsem dýku a jak tu někdo naznačoval, prostě jsem je všechny ubodal a u toho nejvíc nenápadnýho to samozřejmě bylo. Pak jsem utekl.
Takže hrát questy jinak se asi dají, třeba jsem failnul nějaký quest v dolech... nebo pomoct kámošům v mlýně jinak než toho otravu otrávit... Dalo mi to celkem pocit, že bych mohl věci dělat jinak... Ale je otázka, do jaký míry ta rozhodnutí záleží...
Navíc protože hry moc obecně nehraju a zasekl jsem se na Might and Magic 7, tak mám poměrně nízké nároky v tomhle směru... Kdybych měl srovnat nadšení, tak výprava do strážné věže 14 byla skvělá a sakra že sem tam tolik lichů nečekal, nicméně sabotovat Přibyslavice a následná bitva... Super, skvělá práce.
Grafiku nemůžu moc hodnotit, Giant Citizen Kabuto má podle mě ucházející grafiku a na noťasovi bez grafiky se nedají čekat zázraky. O to víc musím vyzdvihnout optimalizaci pro slabé sestavy - hra na nejnižší moc nelaguje, standart je skoro 30 FPS, při bitvách to samozřejmě dropne jako když jsem chtěl rozchodit KOTOR na P4...
Bugy - ani jsem nějak na nic moc gamebreaking nenarazil, jednou jsem si nemohl s cápkem sednout v misi na kostky a musel jsem loadovat, teďka mi sir Hanush spal ve stanu dva dny v kuse a musel jsem loadovat... Cápkové chodící pozpátku, pomalu reagující AI. Je toho jako dost, sráží to hodnocení.... Je to škoda, ale není to ani zdaleka taková tragédie, jaký jsem se bál. Tohle jsou věci, který se podle mě dají doladit.
Prostředí - tady je to naprosto bezkonkurenční. Viděl jsem pár youtuberů "historiků", co se rozplývali nad hrady, jak jsou postavený a že můžete mechanismus mříží vzít přímo ze hry a udělat si to doma. A jak jsou správně silné zdi a ta okýnka jak jsou malinká a z nečirého skla a střecha je udělaná správně... Další studoval Rataje a vykládal dvacet minut o tom, jak je důležité stavět hrady na správném místě a jak je ta brána jak je u ní rychlopřesun udělaná divně (oproti bezchybnému provedení na severu), že tam chybí příkop a zeď je nechránitelná (bez ochozů), že to je to místo, kudy by měl přijít útok... samozřejmě s tím, že ta brána je v podstatě nedůležitá, protože vnitřní hrad je oddělený, cápek přelezuvši zeď by musel skákat z pěti metrů... I tak je to očividné místo pro útok... Ve výsledku - obránce vlastně chce, aby se útočilo odtamtud :D
Jo a taky kritizoval výpadová vrátka, že tam nejsou žádné dveře... Já sem ani dpc do tý doby nevěděl, že tam nějaký jsou. Celkem si myslím, že je pravda, že kdyby měl student udělat z nějakého důvodu referát na téma "hrady v zemích koruny české v 15. století", tak může vzít v klidu tuto gamesku.
Takže za tohlecto velké díky, je to naprosto skvělé, jako history nerda mě to naprosto vzalo. Atmosféra úžasná, míra detailů a odvedené práce neuvěřitelná.
Nevyplněnost chápu, těch mini nesmyslů by to sneslo jako víc. Budget je sviňa, snad bude pokračování v tomhle plnější. Na druhou stranu lesy jsou správně udělané, bavilo mě explorovat...
Za mě to splnilo očekávání, v tuhle chvíli 8/10, doufám, že to vyladí, ta devítka by tomu slušela, je to super. Očekávání jsou nicméně obrovská: jestli v příštím díle neudělají Prahu za Husitských bouří, tak budu velmi zklamaný.
ComeOn: byste nechtěli běžet na Žižkov oblečenej jako žid (protože jste z nějakého důvodu vyvraždili celou židovskou čtvrť), zachránit jednookou legendu?
Btw:
Jak moc by bylo obtížný udělat velké město pří nástrojích, které už mají? Kolik km čtverečních by se vlastně muselo udělat?