• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    ESY
    ESY --- ---
    AXTHEB: Hele ac me nekdo vnima jako rebela a obcas curaka. Myslim si ze co se bezpecnosti tyce tak si davame fakt pozor kde a jak litame :)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    ESY: Tak sem se těšil jak si zamoralizuju, ale pustej plac, přehlednej, ani za ty stromy jste neletěli. Hanba.

    Ale teda pilotáž fakt dobrá.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ESY: krása, i když jednomu se dělá blbě už když na to kouká - a při představě, že bych to měl takhle pilotovat... :-)) (pro mě bylo vrcholem "po spirále dolů", ale Phantom je o něčem jiném :-)
    ESY
    ESY --- ---
    Takova mensi kompilace fajn momentu z vcerejska. NEz nekdo bude moralizovat. Byly jsme tam 3 vzdy jeden litat dva spotovali. Takze ac se to muze zdat jakkoliv, prazdnejsi misto na litani by ste tezce dohledali. Akorat bylo par crashu, takze nez sme odlitali 6+6 baterek tak zmizeli 4 hodiny :D

    SUMMER VIBE
    http://www.youtube.com/watch?v=pJkWO5k51O0
    JAVOR
    JAVOR --- ---
    MERTLAS: heh me pocuchali vrtule jen jednou, nastesti jen drobně nic vaznyho, zapomnel jsem odjisteno a pupkem jsem zavadil o ovladac. ale nedavno mi karbonova 10" rozmlatila na stole lampicku :)
    ESY
    ESY --- ---
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ESY: Jop :D ja letos ukazovacek az na kost :D a to jenom blbejma vrtulema od Phantoma pri vypinani... takovy carbonovy na inspira... tim by se imho daly porcovat veprovy nebo hovezi stejky... prsty by to bralo jak mrkev :D
    ESY
    ESY --- ---
    MERTLAS: Tak jsem pak amater :D A doufam ze navzdy zustanu.. Kdyz jsem videl jak si tim kamos malem odpraskal prsy a mel stesti ze si nevzal nervy.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    ESY: Kdo si neposekal prsty, to je amater :D

    Tak vy to mate jeste dany tim, ze nemate zadny stabilizace gps apod. a musite ten stroj opravdu porad ovladat, takze vite, co to dela a dokaze :)

    Nejakkou dobu jste stravili nad stavbou a uz u toho jste meli dist casu premejslet nad ruznejma vecma :) nebo rozhodne dyl nez clovek, co si koupi mavica, vytahne ho z prepravni krabice pred prodejnou a rovnou to posle do vzduchu aniz by cokoliv resil :) (realna zkusenost, kdy to takle presne poslalo nekolik lidi pri otviracce telinku ve stodulkach nad dav stovek lidi a nebudu vypisovat, co rikali, kdyz jsme je slusne upozornili, ze takle asi ne...)
    ESY
    ESY --- ---
    MERTLAS: Ac jsem tu asi nejvetsi "rebel".. Tak i ja prihodi par postrehu odeme, prijde me ze lidi co litaji fpv race/freestyle si mnohem casteji uvedomujou jakou silu ten stroj ma, diky tomu jak si to zaprve stavime a druhak tim ze vidime co delaj narazy v rychlosti. Ale najde se i hromada lidi kteri i pres to litaj jak jantari a nebo si doma posekaji prsty.. :D
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    WERT: hele me to ani neprekvapuje, bohuzel. Lidi normalne neznaj takovy ty zakladni fyzikalni zakony jakoze proti vetru ti stroj zere vic stavy, protoze musi vic makat, ze v lete ma mensi vydrz, protoze je vzduch ridsi a motory maj vetsi odber, ze kdyz klesa, tak si zene pod sebe vzduch a ten je rozvirenej a proto to neklesa tak rychle a je potreba bud jak rikas do spiraly, nebo jako list sem a tam atd atd... jako jo taky se nam minulej rok stalo neco podobnyho, kdyz jsme litali v Macose a vzhledem k tvaru prostoru a mnoohonasobne vetsimu tlaku dole nez nahore, kdy si barometr dronu myslel ve chvili, kdy vziltl realne o cca 10 metru, ze je v 500 respektive, ze se nam pri stoupani zamlzil objektiv protoze jsme stoupali ze studena do tepla (klasicka situace, kdyz mas bryle a v zime vlezes do vyhratyho prostoru..) a my chvili dumali nad tim, wtf... to jsou jeste srandy...

    Proste to jsou takovy ty veci, ktery bud znas z gymplu, protoze si zrovna daval na fyzice pozor :D nebo je vis, protoze se o problematiku nejak zajimas... coz vetsina lidi, co si koupi dneska drona fakt neresi... vytahnou a letej a nezajima je nic okolo a nepremejslej nad moznejma situacema... bohuzel
    WERT
    WERT --- ---
    MERTLAS: fascinuje me ze lidi neumi sestupovat po spirale, coz je asi jedina bezpecna a nejrychlejsi moznost jak rychle kontrolovane klesat.

    Tzn. v podstate ty lidi neumej ani zaklady litani a delaj jen totalni picoviny, jeste ze to na nikoho nespadlo...
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SPECZ: tak predne bych rozhodne takovouhle kravinu ve meste nezkousel... pokud uz bych mel takovy nutkani, tak bych sel nekam do totalni divociny a minimalizoval co nejvic veskera rizika.

    Pominu-li, ze let do takovy vysky a nad mraky je (beru to z pohledu nasich pravidel, ale predpokladam, ze u nich to je stejny) legislativne zakazany, tak druhak tohle zkouset s F550, ktery z niceho nic padaly jak hrusky na podzim, je taky trochu way too risky a tretiak, vypnout motory a nechat to volne padat je cesta do zahuby, protoze se ti stroj roztoci po vsech osach a dostat ho pod kontrolu je rovno nahode (viz konec videa, kdy mu dosla stava a stroj se nekontrolovatelne zacal tocit). Jedinou moznosti imho je letet bud po vetru nebo bokem (abych co nevic snizil odlet) a pomalu vyklesavat a doufat, ze se mi neztrati signal vzhledem k mistu a moznymu ruseni signalu a nasledne ve chvili, kdy uz neni takovej vitr (kterej samozrejme ve vyssich vyskach je o mnoho vetsi, nez pri zemi), opet vyklesavat smerem k sobe. Prepnuti do ATTI byl vcelku rozumnej krok vzhledem k situaci a tomu, ze mu jednotka nechtela povolit vyklesavat. Klika, ze to nakonec padlo do stromu v parku je obrovska, kdyz se podivam, kam vsude to mohlo padnout...

    Nicmene to jsou "drevni" doby nedavnych let, kdy jeste nebyly v uvozovkach tak bezpecny stroje a kazdej zkousel, co to vydrzi, ridici jednotky nemely v sobe zabudovany omezeni a bezpecnost se az tak moc neresila...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    DJI F550 Hexacopter crash after flight above the clouds
    https://www.youtube.com/watch?v=GfxdeRx2fLA


    Docela zajímavý, hlavně popis pod videem, zvlášť tenhle kousek:
    The GPS mode prioritized staying in place over descending. The winds were so strong that the engines had to work hard to keep the multirotor in place. When I told the multirotor to descend it basically said "I'm afraid I can't do that, because you told me to stay in this position, and if I slow down the motors to descend, I would also start moving sideways with the wind". The solution was to disengage the GPS mode.


    Jak by jste podobnou situaci řešili vy ? Já bych asi risknul pokus o vypnutí motorů, propad, a někde ve 150 metrech bych je začal nahazovat ...
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    DUCATIMONSTER
    DUCATIMONSTER --- ---
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    SPECZ: Docela by mě zajímalo za co jsem dostal ten mínus ...
    B3DA
    B3DA --- ---
    HULIK: spark s otg kabelem naopak prepinat standardne neumi (po pripojeni kabelem zmizi cele to nastaveni frekvence a kanalu).
    lze to povolit, ale jen do verze 4.1.16..
    verze 4.1.18 a novejsi jsou se sparkem a otg rozbite (chybi zobrazeni telemetrie a navic docela dost blbe prenos obrazu)..
    pri wifi spojeni z telefonu na RC by to normalne melo jit prehazovat (spark se na chvili odpoji a zas pripoji)
    nova appka (4.2.20) by pry mela vratit telemetrii a konecne prinest oficialni podporu otg pro sparka a neCrystalSky zarizeni, ale v changelogu o tom nic nevidim, takze nejspis zas jen rumors..
    HULIK
    HULIK --- ---
    LAUNCHER: Ja to mam zatim pujcene na zkousku, tak objevuji objevene.
    Cetl jsme ze je lepsi dosah litat na 2,4 tak jsme to chtel zkusit a ejhle, neslo mi to.
    Tak holt porad se ucim a zjistuji zda to poridit. :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    HULIK: OTG mi Google Pixel 2 XL funguje (bacha, zdaleka ne kazda kombinace kabelu funguje, viz ja kdesi nize), prepnout f se mi podarilo, nicmene mel jsem leckde tak plnych 2.4GHz, ze to bylo jen horsi.

    To prepnuti je alespon u me jen "docasne", pri dalsim startu bych to musel prepinat znova.

    Po nejakem hrani si s tim kaslu na prepinani a dokonce i na OTG. Letam vsude bez OTG a na 5.8, pro me ucely mi to staci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam