W_NOICE78: moment, ale to uz zachazis nekam, o cem rec neni vubec. Ja se tu celou dobu bavim o tom, ze rozdily v clone nejsou tak markantni, jak treba ty tvrdis. To tys rekl, ze cituji "od clony f5 do f11 zacne slepnout tak ze se to neda pouzit." a na to ja navazal. A nerekl sem, ze u fotky je to poznat a u videa ne. Svetlo prochazejici optikou ma svy zakonitosti a je uplne jedno, jestli data tecou nebo si z toho streamu cutnes frame. Ano, myslim si, ze u fotky jsi vic vazanej na kvalitu, protoze je fotografie statika, kterou mas moznost pozorovanim analyzovat, kdezto u pohybujiciho se obrazu se ztati vice neduhu. Je to podobny jako s AA u renderovani veci, kdyz pozastavis obraz, tak si vsimnes vsech moznejch pixelaci a podobnych veci, nicmene pokud render jede, tak to oko nezachyti stejne dobre jako u statickeho obrazu (muzes mi to rozporovat, smele do toho).
to ze u celkovyho vystupu zalezi na mnoha okolnostech (nejvic na sikovnosti fotografa a svetelnych podminkach) nikdo nerozporuje, to je jasnej fakt. Nicmene rec byla celou dobu o clone a pokud ti prijde ze na 11 MP2 je slepej, tak mas vadnej kus a az se dostanu ven, tak ti nasekam samply, ze tomu tak neni. U snizenyho kontrastu dochazi predevsim za urcitych svetelnych podminek a tam se to muze menit strasne moc. Ale rict o tak kvalitni optice, ze je to slepy? Tady se nase nazory proste rozchazej. A argumentovat tim, ze to klient neakceptuje? Nevim, cim se zivis, ja se zivim mimo IT uz roky fotografii, ruzna skala klientu a moje zkusenost je ta, ze klient, pokud to neni produktova fotografie, ktera jde na kvalitni tisky, pozna v drtivy vetsine min problemu na vyslednym jobu nez ja. A to vcetne zde zminenyho National Geographic. Jenze zrovna u nich nejde o technickou kvalitu, tak spis ta fotka musi promlouvat, je uplne jedno, jestli je to pinholou nebo REDkou.
a nebo se pletu a droní fotoaparáty fungují na jiných fyzikálních zákonech než už desítky let klasická fotografie, taky možný :D