• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: proc bys chtel odendavat baterku za chodu?

    pokud ho posles proti sobe a mas zapnuty senzory (a neni sero natolik, aby nefungovaly), tak se dron ma zastavit stejne jako pred jinou prekazkou.

    Z ruky vypoustet jdou. Je samozrejme leps, kdyz to je z vodoroviny, ale i tak si s tim nejak poradi. Ovsem z ty lodi jsem ho poustel z ruky a kdyz jsem dal packy do stredu, tak bral drahu dozadu... Nevim esi to bylo jen tim, jak jsme od nej odplouvaly a on se snazil udzet pozici vuci vetru nebo co, tak jsem ho radsi zacal ovaldat a pritahoval si ho k lodi...

    Ad vypinani otocenim. Je to jeho "emergency" vlastnost. Kdyz se dron preklopi o vic jak tusim 45° tak se vypnou motory, protoze si dron mysli, ze pada... Motorum to sice nedela uplne dobre, ale je to zpusob, jak v nouzi motory vypnout. Chce to trochu sily, pac se dron trochu brani otocit zpet :) ale po chvilce pochopi.

    Vypinat baterku tak jak rika Dragon nevim esi je rychlejsi :) Imho je preklopeni lepsi verze.


    SWALLOW2: Vyvolava to spousta ruznych okolnosti... Elektronika uvnitr se muze zblaznit a pokud neni zkalibrovanej kompas, tak je dron zmatenej a proste nevi, kam ma letet, tak leti "nekam". Muze to zpusobit silne ozareni jinym vysilacem (dost lidem to ulitlo treba u Jestedu, protoze to poslali primo do semeru, kudy vysilaj ty vysilace a proste prehlusili ridici signal, dron zblbnul a trada). Nekdy to je proste chyba ve firmware, GPS prijimaci... tech moznosti je dost.

    casto je taky duvodem spatne nakalibrovany kompas. Ja treba kalibruju pred kazdym letem, kdyz zmenim pozici o vic jak cca 20km. Nic me to nestoji, casove to nezabere ani pul minuty a opet mam vetsi klid.

    Soucasna verze phantoma uz ma treba 2 IMU a 2 kompasy tak, aby co nejvic minimalizovali tyhle rizika. Ale 100% se na to nejde spolehnout. Imho to ma i druha verze Mavica.

    V pripade, ze to vezme drahu, tak ja mam krizovej postup prepnuti do ATTI, coz je plny manual a tedy se prerusi veskere automaticke funkce. pokud to je realne, tak v ATTI doletim zpet, nebo co nejrychleji klesam a pristavam (pokud to je mozny a bezpecny).
    Pripadne prepinam zpet do P a resetuju automatizovane systemy. Toto je duvod, proc se jednak ma litat na vizual (aby byl clovek schopen stroj ovladat bezpecne i na dohled) a taky mit vymyslene dopadovky. to v pripade, ze nic nepomaha, tak posledni moznosti je aktivace CSC - tedy okamzite vypnuti motoru a volny pad. Radsi rozbiju stroj v bezpecnem miste, nez aby si samovolne nekam letel a pripadne udelal vetsi skodu.

    SWALLOW2: Nakonfigurovat to mas jednim prstem v modu 2 na leve pacce dolu. Drzis cca 3 vteriny a motory se vypnou. Ekvivalentne v jinych modech - packa dolu vzdy = vypnuti motoru ve chvili, kdy dron nemeni vysku (tedy je na zemi, nebo v ruce - motory nevypne pokud je ve vzduchu a meni vysku).

    DRAGON: tohle je CSC a jak na obrazku pisi "pouzijte ve chvili, kdy se dron rozbije" aka veme drahu :) Bohuzel u Mavica se neda prepnout do plnyho manualu, tak asi tusim, ze tohle bude jedina moznost, jak zabranit ulitnuti...

    DRAGON: hledej nastaveni EXP pro upraveni citlivosti pacek a pak je jeste tusim u nastaveni gimbalu nastaveni citlivosti naklapeni gimbalu :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DRAGON: uz sem to nasel, kdyby nekoho zajimalo.

    Best Settings (sensitivity setup) - DJI Mavic Pro
    https://www.youtube.com/watch?v=6kfuJxF3PUM
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    da se nejak snizit rychlost levyho joypadu (pohyb kamery)? Neco jako sensitivity u mysi. Rad bych to dal na co nejmensi citlivost, klidne at se mi posunuje zleva doprava pul minuty. Netusite?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SWALLOW2: ted jsem to zkousel, mel bys ho uz jednou rukou drzet, a druhou dat paku palcem dolu do strany, je jedno jestli nalevou nebo pravou stranu, podrzis 2-3s. a motory vypnes, mozna ze paku asi ani nemusis davat do boku https://goo.gl/images/17j7FR
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    W_NOICE78: Fakt? Staci jedna? A co kdyz mam nastavene ovladani tak ze na leve páce mam nastavene dopredu/dozadu a doleva/doprava ... to se pak muze stat ze budu chtit letet dozadu a tocit doleva a to mi pak spadne? Ufff :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: jo takhle. Do toho bych asi nesel... ale nevim, mel bych strach, ze to pro dron neni dobry.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SWALLOW2: kdyz das levou paku dolu do prava nebo doleva tak jednou rukou vypnes motory
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    W_NOICE78: A nejak nakonfigurovat ovladac abych vypnul jednim prstem?
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    SWALLOW2: tohle jsem delal s M1P, udejne se tim nici rotory
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    DRAGON: Ne ne, rotory se toci a proti jejich sile drona “otocis na zada” a motory se samy vypnou. Nebo jak vypnes jednou rukou (druhou drzim drona) na ovladaci motory?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: jako ze chytnes, zastavis rotory a polozis strechou na zem? Proc? Jak ma zastaveny rotory,staci zmacknout na baterce tlacitko jednou rychle a okamzite dlouze podrzet, vypne se tak z jakyhokoliv modu (krome toho, co sem zminoval v predchozim postu)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: Mavic by tohle delat nemel, pokud jedes pres real GPS, protoze pokud si nehnul nastavenim, tak ma nastaveno, ze v takovym pripade se spusti proces "RTH -navrat do bodu vzletu". Stalo se mi to uz asi dvanactkrat a musim zaklepat vzdy priletel nademne zpet. A to dokonce i tehdy, kdyz vsude kolem mne byly stromy (vyhlidka Maj), forcnul sem ho abych ho mohl ovladat sam a pristal sem s nim manualne.
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    SWALLOW2: A jeste jeden dotaz ... kdyz Mavica chytnu a otocim na zada, tak ho tim vypnu ... jak moc mu tim skodim?
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    W_NOICE78: na Mavic sem videl nastavce na spodni cast, muzes dokoupit a pak mas vlastne to samy, co Phantom
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    Prosim o radu .. nekolikrat tu v posledni padlo ze dron “vezme drahu” ... jeste se mi to nestalo ... co to vyvolava a jak se mam zachovat kdyz se to stane. Mam Mavic 2 Pro. Diky
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    vy s tim nadelate, ja vcera trenoval chytani dronu (stojim, 10m predemnou dron, poslu ho v plny rychlosti proti mne) a jde to uplne vklidu chytit,klidne predvedu :) radsi s rukavicema ale, sice me rotory nesekly, ale jeden nikdy nevi. Bal sem se ze tohle dron nepovoli, ze rekne obstruction ahead a zastavi. A vono kulovy, parada :) ja mel strach, ze pujde vypoustet jenom tam kde je rovna plocha. A ja ho budu potrebovat obcas vypustit uprostred ferraty nebo na mori z ruky.
    Coz mi pripomina..je velkej problem ho capnout do ruky a vyndat za chodu baterku? (zmacknout to tlacitko na baterce nepomaha).
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: jo to je pravda, ze se P chyta celkem v pohode no. Ja ho proste mam radsi oproti mensim strojum... ikdyz uznavam, ze na cestovani bych radsi mel malej kompaktnejsi stroj... Tahat tech 6 baterek, crystal sky a baterky do nej a k tomu A7lll s 24-105 a dalsich par veci je celkem challenge :D

    Hele ani u pristavu to neni uplne pohoda... pri ceste zpet jsem to vyslal jeste nez jsme vyjeli a i tak to porad hlasilo error... ale stali jsme na miste takze navrat jednodussi. Ale zase se bojis, aby to nevzalo drahu do mesta atd...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MERTLAS: aspon ti zatleskali ;) Na stredoboku jachty je jediny misto kde se ta pristat. Pristaval a chytal jsem ho sam v rukavicich, ale lod mi nejela 34 km/h jen setrvacnosti a foukal vitr. Ten Phantom ma vyhodu, ze ho muzes pekne chytnout, mavic se chyta hur. S mavicem bych se na trajektu bal, mozna az tesne u pristavu.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: jojo :D tady jsou husty ruzny lanka a podobne, co jsou malinkaty a porad se hejbou... ale aspon jses s kamosema a kdyz jim rozseknes oboci, tak ti podekujou a jedes dal :D

    Takle to vypadalo u me... https://youtu.be/wNtlFqTXULo z videa to nejde poznat a vypada to jakoze pohoda... ale fakt nebyla... Duvod proc vzlitam tak dlouho a z natazeny ruky je ten, ze jsem se snazil byt co nejdal od zeleznejch veci, aby se aspon na chvilku ztratila hlaska o chybe kompasu a ja mohl aspon s trochou klidu jit do prostoru. Navic jsem musel vzlitat v atti, vzhledem k pohybujici se lodi... kdyz jsem to dal do P tak to delalo strasny brikule... V atti to hezky plulo ze zacatku se mnou, takze jsem si ho pomalu odstrkal od sebe. Kdyz jsem prepl do P tak to bralo drahu odemne pryc... (to tam ke konci i kamos rika... Hlavne, ze ma v ruce pivo :D )

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MERTLAS: ten pocit znam ;)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: haha i ty blahovej... na trajektu bylo minimum mista na pristani na zadi. Vsude kolem lidi vcetne velky casti posadky (vcetne kapitana, kterej to chtel videt :D ) a samozrejme nacpany kolem me, protoze to chteli videt co nejbliz. Ja samozrejme posranej, pac jsem se bal, co to bude delat. P se sice hezky chyta, ale jen ve chvili, kdy stojis na miste a prilitnes si nad sebe a pak si levou packou sklesas a pravou chytnes stroj a vypinas motory... Ale kdyz ti jede lod 34km/h a ty se porad pohybujes, tak to proste nejde, protoze porad musis letet s lodi a to na sport, takze ovladani fakt dost citlivy :D A porad vsichni cumi a cekaj az to poseres :D (Krasnej pocit). Navic jsem to musel chytat sam. Takze jsem si musel naklesat do vejsky a postupne se priblizovat a pak to otocit na zada, aby se vypnuly motory. Po pristani jsem byl cca ctvrt hodiny nepouzitelnej pac se mi klepalo cely telo adrenalinem :)

    jo tohle neni extrem, to je skifi :D takovyhle litani bych si dovolil ve chvili, kdybych ten stroj mel sponzorsky a nemusel resit, esi ho rozbiju, respektive ze ho znicim slanou vodou... Ale kdyz do vzduchu posilas svuj vlastni stroj, kterej pro me navic slouzi jako pracovni nastroj... tak to je proste uplne o necem jinym :)


    SPECZ: bohuzel v tomhle smeru moc svetla nevnesu. Aztak do detailu tomu technicky nerozumim. Ale kolegove mi pisou, ze "na 2.7 mas na pixel vic informaci nez uz 4k, protoze se stejnym bitratem to na stejnej datovej tok u 4k musi zaznamenat o spoustu pixelu vic." Ale jak rikam... tomuhle rozumim stejne jak operaci srdce... :) A jak se rika v Cesky sode...
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SPECZ: každopádně moje zkušenost je, že trojka phantom standard, díky 2,7k dělá o poznání hezčí fotky než Mavic...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam