• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: proc bys chtel odendavat baterku za chodu?

    pokud ho posles proti sobe a mas zapnuty senzory (a neni sero natolik, aby nefungovaly), tak se dron ma zastavit stejne jako pred jinou prekazkou.

    Z ruky vypoustet jdou. Je samozrejme leps, kdyz to je z vodoroviny, ale i tak si s tim nejak poradi. Ovsem z ty lodi jsem ho poustel z ruky a kdyz jsem dal packy do stredu, tak bral drahu dozadu... Nevim esi to bylo jen tim, jak jsme od nej odplouvaly a on se snazil udzet pozici vuci vetru nebo co, tak jsem ho radsi zacal ovaldat a pritahoval si ho k lodi...

    Ad vypinani otocenim. Je to jeho "emergency" vlastnost. Kdyz se dron preklopi o vic jak tusim 45° tak se vypnou motory, protoze si dron mysli, ze pada... Motorum to sice nedela uplne dobre, ale je to zpusob, jak v nouzi motory vypnout. Chce to trochu sily, pac se dron trochu brani otocit zpet :) ale po chvilce pochopi.

    Vypinat baterku tak jak rika Dragon nevim esi je rychlejsi :) Imho je preklopeni lepsi verze.


    SWALLOW2: Vyvolava to spousta ruznych okolnosti... Elektronika uvnitr se muze zblaznit a pokud neni zkalibrovanej kompas, tak je dron zmatenej a proste nevi, kam ma letet, tak leti "nekam". Muze to zpusobit silne ozareni jinym vysilacem (dost lidem to ulitlo treba u Jestedu, protoze to poslali primo do semeru, kudy vysilaj ty vysilace a proste prehlusili ridici signal, dron zblbnul a trada). Nekdy to je proste chyba ve firmware, GPS prijimaci... tech moznosti je dost.

    casto je taky duvodem spatne nakalibrovany kompas. Ja treba kalibruju pred kazdym letem, kdyz zmenim pozici o vic jak cca 20km. Nic me to nestoji, casove to nezabere ani pul minuty a opet mam vetsi klid.

    Soucasna verze phantoma uz ma treba 2 IMU a 2 kompasy tak, aby co nejvic minimalizovali tyhle rizika. Ale 100% se na to nejde spolehnout. Imho to ma i druha verze Mavica.

    V pripade, ze to vezme drahu, tak ja mam krizovej postup prepnuti do ATTI, coz je plny manual a tedy se prerusi veskere automaticke funkce. pokud to je realne, tak v ATTI doletim zpet, nebo co nejrychleji klesam a pristavam (pokud to je mozny a bezpecny).
    Pripadne prepinam zpet do P a resetuju automatizovane systemy. Toto je duvod, proc se jednak ma litat na vizual (aby byl clovek schopen stroj ovladat bezpecne i na dohled) a taky mit vymyslene dopadovky. to v pripade, ze nic nepomaha, tak posledni moznosti je aktivace CSC - tedy okamzite vypnuti motoru a volny pad. Radsi rozbiju stroj v bezpecnem miste, nez aby si samovolne nekam letel a pripadne udelal vetsi skodu.

    SWALLOW2: Nakonfigurovat to mas jednim prstem v modu 2 na leve pacce dolu. Drzis cca 3 vteriny a motory se vypnou. Ekvivalentne v jinych modech - packa dolu vzdy = vypnuti motoru ve chvili, kdy dron nemeni vysku (tedy je na zemi, nebo v ruce - motory nevypne pokud je ve vzduchu a meni vysku).

    DRAGON: tohle je CSC a jak na obrazku pisi "pouzijte ve chvili, kdy se dron rozbije" aka veme drahu :) Bohuzel u Mavica se neda prepnout do plnyho manualu, tak asi tusim, ze tohle bude jedina moznost, jak zabranit ulitnuti...

    DRAGON: hledej nastaveni EXP pro upraveni citlivosti pacek a pak je jeste tusim u nastaveni gimbalu nastaveni citlivosti naklapeni gimbalu :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: Mavic by tohle delat nemel, pokud jedes pres real GPS, protoze pokud si nehnul nastavenim, tak ma nastaveno, ze v takovym pripade se spusti proces "RTH -navrat do bodu vzletu". Stalo se mi to uz asi dvanactkrat a musim zaklepat vzdy priletel nademne zpet. A to dokonce i tehdy, kdyz vsude kolem mne byly stromy (vyhlidka Maj), forcnul sem ho abych ho mohl ovladat sam a pristal sem s nim manualne.
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    SWALLOW2: A jeste jeden dotaz ... kdyz Mavica chytnu a otocim na zada, tak ho tim vypnu ... jak moc mu tim skodim?
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    Prosim o radu .. nekolikrat tu v posledni padlo ze dron “vezme drahu” ... jeste se mi to nestalo ... co to vyvolava a jak se mam zachovat kdyz se to stane. Mam Mavic 2 Pro. Diky
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    vy s tim nadelate, ja vcera trenoval chytani dronu (stojim, 10m predemnou dron, poslu ho v plny rychlosti proti mne) a jde to uplne vklidu chytit,klidne predvedu :) radsi s rukavicema ale, sice me rotory nesekly, ale jeden nikdy nevi. Bal sem se ze tohle dron nepovoli, ze rekne obstruction ahead a zastavi. A vono kulovy, parada :) ja mel strach, ze pujde vypoustet jenom tam kde je rovna plocha. A ja ho budu potrebovat obcas vypustit uprostred ferraty nebo na mori z ruky.
    Coz mi pripomina..je velkej problem ho capnout do ruky a vyndat za chodu baterku? (zmacknout to tlacitko na baterce nepomaha).
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: jo to je pravda, ze se P chyta celkem v pohode no. Ja ho proste mam radsi oproti mensim strojum... ikdyz uznavam, ze na cestovani bych radsi mel malej kompaktnejsi stroj... Tahat tech 6 baterek, crystal sky a baterky do nej a k tomu A7lll s 24-105 a dalsich par veci je celkem challenge :D

    Hele ani u pristavu to neni uplne pohoda... pri ceste zpet jsem to vyslal jeste nez jsme vyjeli a i tak to porad hlasilo error... ale stali jsme na miste takze navrat jednodussi. Ale zase se bojis, aby to nevzalo drahu do mesta atd...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MERTLAS: aspon ti zatleskali ;) Na stredoboku jachty je jediny misto kde se ta pristat. Pristaval a chytal jsem ho sam v rukavicich, ale lod mi nejela 34 km/h jen setrvacnosti a foukal vitr. Ten Phantom ma vyhodu, ze ho muzes pekne chytnout, mavic se chyta hur. S mavicem bych se na trajektu bal, mozna az tesne u pristavu.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: jojo :D tady jsou husty ruzny lanka a podobne, co jsou malinkaty a porad se hejbou... ale aspon jses s kamosema a kdyz jim rozseknes oboci, tak ti podekujou a jedes dal :D

    Takle to vypadalo u me... https://youtu.be/wNtlFqTXULo z videa to nejde poznat a vypada to jakoze pohoda... ale fakt nebyla... Duvod proc vzlitam tak dlouho a z natazeny ruky je ten, ze jsem se snazil byt co nejdal od zeleznejch veci, aby se aspon na chvilku ztratila hlaska o chybe kompasu a ja mohl aspon s trochou klidu jit do prostoru. Navic jsem musel vzlitat v atti, vzhledem k pohybujici se lodi... kdyz jsem to dal do P tak to delalo strasny brikule... V atti to hezky plulo ze zacatku se mnou, takze jsem si ho pomalu odstrkal od sebe. Kdyz jsem prepl do P tak to bralo drahu odemne pryc... (to tam ke konci i kamos rika... Hlavne, ze ma v ruce pivo :D )

    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MERTLAS: ten pocit znam ;)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    W_NOICE78: haha i ty blahovej... na trajektu bylo minimum mista na pristani na zadi. Vsude kolem lidi vcetne velky casti posadky (vcetne kapitana, kterej to chtel videt :D ) a samozrejme nacpany kolem me, protoze to chteli videt co nejbliz. Ja samozrejme posranej, pac jsem se bal, co to bude delat. P se sice hezky chyta, ale jen ve chvili, kdy stojis na miste a prilitnes si nad sebe a pak si levou packou sklesas a pravou chytnes stroj a vypinas motory... Ale kdyz ti jede lod 34km/h a ty se porad pohybujes, tak to proste nejde, protoze porad musis letet s lodi a to na sport, takze ovladani fakt dost citlivy :D A porad vsichni cumi a cekaj az to poseres :D (Krasnej pocit). Navic jsem to musel chytat sam. Takze jsem si musel naklesat do vejsky a postupne se priblizovat a pak to otocit na zada, aby se vypnuly motory. Po pristani jsem byl cca ctvrt hodiny nepouzitelnej pac se mi klepalo cely telo adrenalinem :)

    jo tohle neni extrem, to je skifi :D takovyhle litani bych si dovolil ve chvili, kdybych ten stroj mel sponzorsky a nemusel resit, esi ho rozbiju, respektive ze ho znicim slanou vodou... Ale kdyz do vzduchu posilas svuj vlastni stroj, kterej pro me navic slouzi jako pracovni nastroj... tak to je proste uplne o necem jinym :)


    SPECZ: bohuzel v tomhle smeru moc svetla nevnesu. Aztak do detailu tomu technicky nerozumim. Ale kolegove mi pisou, ze "na 2.7 mas na pixel vic informaci nez uz 4k, protoze se stejnym bitratem to na stejnej datovej tok u 4k musi zaznamenat o spoustu pixelu vic." Ale jak rikam... tomuhle rozumim stejne jak operaci srdce... :) A jak se rika v Cesky sode...
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    SPECZ: každopádně moje zkušenost je, že trojka phantom standard, díky 2,7k dělá o poznání hezčí fotky než Mavic...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    SELECTOR_IX: Taky mi to nesedi
    4k video by melo byt 3840*2160 px, a posilas je 30 * za vterinu
    2704*1520 px, ale ve zminovanym pripade je posilas 60* za vterinu.
    Takze kdyz zanedbame barevnou hloubku ( pro zacatek predpokladam ze bude v obou pripadech stejna) tak to mame takhle:

    4k: 3840*2160*30=
    248 832 000

    2,7k: 2704*1250*60=
    202 800 000

    (plati pro raw data ze snimace)

    Takze to fakt muze delat kodek, nebo by musela byt u 2,7k pouzita jina barevna hloubka ...
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    MERTLAS: Ja pouzivam na strih FCPX, barvim v Color Finale a slozitejsi zabery kde musim maskovat a klicovat v Davinchi
    na trajektu mas aspon prostor na pristani a Phantom se dobre chyta. Pro me extrem je tohle ;) https://www.youtube.com/watch?v=17RWWVnFij8
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MERTLAS: jinak v tom vetru dole jsem lital zabery zacinajici cca 1:16. Je tam i videt pohyb stromu primo ve videu...

    Gmina Miejska Nowa Ruda
    https://vimeo.com/320198999


    Jinak dalsi extrem byl tady u zaberu na trajekt Corsica ferries. Vzlital jsem primo z lodi (v mezinarodnich vodach po dohode s kapitanem lodi a zjisteni vsech potrebnych rychlosti - rychlost lodi 34km/h, rychlost vetru 17m/s protivitr od pohybu lodi...). Tohle bylo asi moje nejextremnejsi litani v zivote. Krom toho, ze kompas hazel erory vzhledem k zelezny konstrukci lodi, tak to vsechno muselo byt litany ve sport modu vzhledem k rychlostem. Kdyz jsem sel do vzduchu, tak jsem byl smirenej s tim, ze to hold kdyztak spadne do more... Jedinou podminku, kterou mi kapitan dal bylo, abych nenaboural na pridi do anten... tak to jsem rekl, ze se opravdu nestane a ze radsi spadnu do vody...

    HIT Road Trip 2018 - Den III.
    https://vimeo.com/281135545


    W_NOICE78: presne tak. Jinak samozrejme kazdej editacni sw ma svoje :) Me se nejlip dela ve final cutu, ale v produkci jedeme premieru... Davinci je super udajne co se barveni tyce...


    SELECTOR_IX: mozna jsem to rekl spatne... Bitrate je stejny, ale prepocet bitrate na pixel je u 2,7k vetsi nez u 4k. Snad to rikam spravne... technicky temhle vecem az tolik nerozumim a mam to od kolegy :)
    Pripadne tady nejaky cinty na internetu... https://phantompilots.com/threads/bitrate-calculations-and-implications-for-best-quality.104942/

    a nejaky testy na youtube: https://www.youtube.com/watch?v=nZ-PMOs8n0k

    Za verohodnost ovsem nerucim, pac na forech a youtubech toho lidi namluvi a je to tam samej kecpert :D

    DRAGON: tak pokud si video nikdy netocil, tak doporucim nastudovat jak nastavovat hodnoty :) Od fotky se to trochu lisi a je treba to nastavovat jak pise w_noice78. Imho to pro tebe bude celkem jednoduchy se naucit :)

    jo to hlaseni o heavy wind tam skace porad i pri malym vetriku... Bohuzel to nejde vypnout a je to to nejotravnejsi varovani ze vsech :D Zvlast, kdyz to jednou odkliknu, tak kua asi vim, ze tam fouka a nechci, aby mi to aplikace pripominala porad znova :D U vetru je jen treba dost premyslet, pokud litas nejak trochu dal. Obvykle na mori to je dulezity. Kdyz jde vitr od more, tak kdyz letis po vetru, tak doletis daleko... ale pak proti vetru to zere o hodne vic baterky a pokud jses sikovnej, tak se uplne nemusis stihnout vratit :D Je treba vzdycky kalkulovat s maximalni rychlosti stroje. Vzdy musi byt vetsi, nez vitr, ktery fouka tak, abys byl schopnej ho prekonat. A pokud to nahore fouka tolik, ze to proste neprebijes, tak sestoupat nad zem, kde ten vitr bude teoreticky slabsi a tedy ho spis prekonas. A zaroven je treba mit na pameti, ze kdyz letis na sport (tedy s nejvetsi rychlosti) tak to zas zere vic baterky, nez na normal.

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MERTLAS: nikdy sem videa netočil, jen nějaký to gopro, jsem fotograf, takže je všechno nový. Ono se to časem vychytá, nebojím se toho. Důležitý je, že me to hodně baví :)
    zpomalování v plánu mám, stejně jako chci testnout hyperlapse, na novym gopro je to luxusně vychytaný.

    ad vítr: dneska byl totál uragán, měl sem strach stát na okraji tý propasti, ale dron to dal skvěle. Je to fakt slušnej stroj. Sice pořád na display otravuje ať okamžitě pristanu due to heavy wind, ale kdo se bojí, nesmí do větru :)
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: tznm. mel bys mit shutter na 1/60 nebo 1/120. Pak taky zalezi jak to video zpracujes. Export videa mas ve 25fps, takze pokud mas timelinu nastavenou na 25 fps a zaznam ve 30fps, mel bys to video o 17% zpomalit.
    Momentalne nejlepsi sw na strih videa je Davinchi Resolve, kterej je zdarma. https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/
    SELECTOR_IX
    SELECTOR_IX --- ---
    MERTLAS: můžeš mi vysvětlit tu záhadu s vyšším datovým tokem u nižšího rozlišení? souvisí to nějak s kodekem?
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    DRAGON: pokud zpomalujes, tak 30fps ani 25 tocit nemuzes... (ale nevim esi si to v tomhle videu zpomaloval). Ptat se esi znas pravidla pro filmovani je predpokladam zbytecny? Kazdopadne tady by me zajimalo, jak si mel expozici nastavenou? kolik fps, jaka zaverka, kolik si clonil... je to strasne sekany a spis to vypada na spatne zvoleny hodnoty.

    jinak 2,7k ma vetsi datovej tok nez 4k. Takze pokud nemusim do 4k, tak tocim 2,7k. Zahranicni produkce vetsinou ale stejne chtej 4k. Jinak ja tocim do PAL, coz pokud netocis do televize, tak to nehraje roli.

    Jinak co se vetru tyce, tak to je jeden z duvodu, proc nechci prejit k mensim strojum, nez je Phantom... tohle by imho Mavic proste nedal..
    Vitr foukacek
    http://www.youtube.com/watch?v=HXxNQZX7Rt0

    DRAGON
    DRAGON --- ---
    W_NOICE78: 30fps@4K
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    SWALLOW2: jenom ten polarizacni
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: chybi ti tam prirozenej motion blur, v jakym fps jsi tocil? Jestli 25fps tak bys mel mit shutter na 1/50 nebo 1/100. Taky si myslim, ze nemas zaostreno na nekonecno. Mozna bys mel ten link pro zacatecnicky lamy poradne nastudovat ;)
    SWALLOW2
    SWALLOW2 --- ---
    DRAGON: Jaky filtr jsi pouzival ? Dik
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    2,7K v 60p je spravna cesta imho
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam