• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    B3DA
    B3DA --- ---
    DRAGON: jedna baterka nesmi mit vetsi kapacitu, nez 160Wh, to je stejny u vsech aerolinek. Pokud by mela mit kapacitu vetsi nez 100Wh, zkus se s dopravcem domluvit na vyjimce (nevim, nepotreboval jsem, nezkousel jsem, Mavic ma baterky kolem 30Wh pokud se dobre pamatuju, hluboko pod limitem. Samotnej dron aerolinkam nevadi.), jinak proste vezmes baterky na palubu a nikoho nezajimaj. (s vyjimkou destinaci kde je problem dron jako takovy)
    Obecne se doporucuje nelitat s uplne nabityma nebo vybityma baterkama a mit kontakty osetreny proti zkratu (baterka v safety packu/boxu/paska prez kontakty).
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    prosim, mel bych dotaz: jak byste chapali pravidla Sundairu? Je mozne si vzit sebou dron nebo neni? Resp dron asi bude ok, ale jde mi o akumulatory...

    Sundair.com
    https://sundair.com/infos-dangerous-goods/#/dangerous-goods
    Sundair.com
    https://sundair.com/infos-luggage/#/luggage

    trosku me znervoznuje tahle veta: "Lithium battery or accumulator (It is allowed to carried maximum 2 single Lithium batteries or rechargeable batteries up to 160 Wh as spare cells for electronical consumer goods (e.g. laptops, mobile phones, watches or cameras). The Airline‘s prior consent must be obtained if separate batteries or rechargeable batteries with an individual rating of between 100 Wh and 160 Wh are to be carried on board."

    ONDRASEEEK
    ONDRASEEEK --- ---
    Za meteda nejlepsi tohle:

    PARADOX x CPT. OLF
    https://vimeo.com/366820993


    DRAGON
    DRAGON --- ---
    KEL: tohle bude toceny na hodne dobrej sensor :) nadhera :)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    KEL: moc dobry!
    KEL
    KEL --- ---
    Tak tohle je nejvíc

    Heatseeker - Night skiing short film (flares on drones)
    https://www.youtube.com/watch?v=-4I4fzmfZXw


    making of
    Making of Heatseeker: Drones + flares, and other bad ideas
    https://www.youtube.com/watch?v=ELd2obV1SOA
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    Kdyby někdo chtěl nejlepší poměr cena/výkon :)

    [ OFFERINGNABÍZÍM: DJI Mavic Air Super Combo / Praha 5 / 23990 CZK ]
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    MHO: Zadnej offtopic imho :) tohle jsou vypocty, kterymi se rodi EASA... (teda ctu to na D1 tak mozna preskakuju radky :D)


    A jinak k tomu neumeni letu bez asistentu... litat v Atti je pro me zaklad, vzhledem k tomu, ze celkem casto litam zakazky v indooru, kde to jinak proste nejde... dnes napriklad dalsi prvenstvi v nasi nepsany soutezi profiku... jako prvni a zatim jedinej clovek jsem mel moznost si zalitat si jednak uvnitr kostela sv. Anny na prazsky krizovatce a dneska v koncertni sini kongresovyho centra ve Zline :) oboji do pripravovanyho dokumentu o architektce Eve Jiricne, ktera obe stavby rekonstruovala, respektive navrhovala :)

    Mimochodem na moji praci me strasne bavi prave to, ze se dostanu na mista, kam bych se normalne jen tak nedostal :)

    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    MHO: 500Km/h to fakt mít nebude :)))))) si najdi vzoreček :))
    MHO
    MHO --- ---
    ARMADILLO: už jsem na poči, tak se snad vyhnu překlepům z telefonu.

    Jen pro pořádek. Když jsem psal "máš pravdu" tak jsem myslel obecně. Že dron padající ze 100m je průser. Z hlediska fyziky to už tak jasné není.

    1) Vzorec pro sílu je celkem irelevantní. Spíše jde o energii dopadu E=1/2mv^2

    2) Rychlost dopadu při volném pádu ze 100m ve vakuu není 150km/h, ale asi 141m/s tedy 507km/h. Nicméně tu nemáme vakuum a tedy spočítat rychlost dopadu dronu není vůbec snadné. Ale bude to díky vrtulím spíš míň. Nicméně nižší kinetickou energii snadno nahradí pyrotechnické efekty z poškozené lipo baterie.

    Konec offtopicu a omlouvám se za původní překlep
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    MHO: aha OK :))
    MHO
    MHO --- ---
    ARMADILLO: napsal jsem to to špatně s blbym preklepem :-) mělo byt:

    ... a pokud koptera nemá při pri pádu šanci něco poškodit...

    Máš pochopitelně pravdu

    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    rychlost při dopadu bude cca 150Km/h
    ARMADILLO
    ARMADILLO --- ---
    MHO: 1Kg objekt padající ze 100m je podobný 100Kg objektu padajícímu z 1m.

    F = ma

    F = force
    a = akcelerace
    m = mass

    možná ti už něco na šišku spadlo, když tvrdíš, že při pádu ze 100m nemá dron a lithiová baterka šanci nic poškodit :)) to by to celé vysvětlovalo :))

    Váhy pro zajímavost:

    PHANTOM 4 1388g
    MAVIC 2 907g
    MHO
    MHO --- ---
    BOZA: Není to zas tak depresivní. Prakticky smíš skoro všude. Pokud se držíš do 100 metrů z koptéra při pádu nic nemá šanci nic poškodit.

    Jinak ten mentální rozdíl je hlavně v tom, že běžný uživatel DJI nepočítá s pádem toho zařízení. Ono lítá zázračně dobře. A tak nepočítá s žádnou krizí, neučí se lítat bez FPV. Neučí se to ovládat bez asistentů. A když je pak průser, tak si neví rady.
    BOZA
    BOZA --- ---
    MERTLAS: Diky moc za info.
    Ja jsem asi jako obcasny modelar stale nevstrebal ten posun, ze pro mnoho lidi je dron dalsi ze spotrebnich veci, ktere se pouziji a kdyztak koupi znova. V tom je asi mentalni rozdil, jak na to koukam.

    A ta obcena frustrace je asi z toho, ze se vsude vypocitava, kde litat nesmis a ze je toho dost... Mozna kdybych nekde cetl vycet toho, kde se litat smi, tak nebudu mit tak pesimisticky pocit.
    SARKUF
    SARKUF --- ---
    MERTLAS: je to borec .)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    SARKUF: no vidis :) a to jsme jeste celou sobotu s Martinem byli na zakazce :D asi mel dlouhou nedeli :D
    SARKUF
    SARKUF --- ---
    DRAGON: MERTLAS: Ze ja debil to neudelal rovnou... Hned ten den jsem zavolal, predal a ted mi volal, ze ho mam vycistenyho, zkontrolovanyho a nic mu neni. .) Jsem nadsenej! Moc dekuju za tip!
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    BOZA: tohle, co odkazujes, je celkem extremni pripad (ikdyz udajne v danem miste ne tak ojedinely, nicmene tentokrat natoceny). Bohuzel jako ve vsech oborech, tak i zde existuji jedinci, kteri si musi neco dokazovat a zbytecne riskovat.

    Ta pravidla jsou jasne dana a vetsi stroje by se nemely priblizovat na ted presne nevim, zda 150 nebo 120m respektive 300 v HOPu.

    RC modely letadel, ktery si vetsina pilotu modelaru stavi sama, tak litaji vcelku na dohled a podle pravidel uz jen proto, ze to neni zas tak jednoduchy to pilotovat a nemaji zas takovy dolet. Navic vetsina modelaru byva vcelku rozumna a znaji pravidla a naopak na "dronare" nadava, nebot jejich nezodpovedne chovani docela ohrozuje i jejich konicek.

    Kdezto v pripade dronu (kterym jak rikas "pridali tri motory"), ktere si muze koupit kdejaky clovek "za par kacek" ready to fly, aniz by stravil nejakou dobu na sestaveni a mel k tomu stroji jakykoliv vztah, si kazdy mysli, jaky je Top Gun a ze to je absolutne bezchybny stroj, ktery preci nemuze spadnout, protoze ma senzory a ktery muze posilat na kilometry daleko atd atd a ktere se velmi velmi velmi masove rozsirily a zasahly defakto kazdeho. Bohuzel drtiva vetsina techto si neprectou ani zakladni pravidla, neznaji zakladni fyzikalni zakony a nechce si priznat, ze to je jen a jen pocitac, ktery ma vrtulky.

    Precijen pilotovat dron je oproti pilotazi rc modelu letadylka strasne moc jednoduchy vzhledem ke vsem funkcim, ktere soucasne drony (predevsim DJI) maji - GPS, stabilizace, kamera s gimbalem, live prenos obrazu s nulovou latenci atd atd. Pilotovat RC model letadla, na kterym nemas stabilizaci, live prenos zaznamu a musis se tedy orientovat predevsim neustalym koukanim na stroj a ne do tabletu, na kterym je prenasen obraz s temer nulovou latenci, je o hodne moc tezsi.

    Proc se nenecha urcity prostor pro mensi bezpilotni stroje? Ale vzdyt ten prostor existuje. Jmenuje se trida G a je to prostor 0-300m AGL za splneni bezpecne dopadove plochy, vizualniho dohledu na stroj a prehledu provozu okolo tak, aby v pripade nutnosti pilot bezpilotniho prostredku byl schopen bezpecne a rychle opustit pripadny kolizni kurz.

    Navic letadla pilotovana clovekem na palube maji jednak vzdy prednost pred bezpilotnimi prostredky a druhak maji moznost v urcitych specialnich pripadech sklesat i niz, jak pod 150m (nouzova situace, jeji nacvik atd... ale zas tak detailne tato pravidla velkych letadel neznam a bylo by treba se zeptat nekoho kompetentnejsiho).

    Je treba si taky uvedomit jednu vec, kterou jsme rozebirali nekolikrat i zde. U dronu se ctyrmi motory ve chvili, kdy jeden vypovi sluzbu, tak jde stroj nekontrolovatelne dolu. U vicevrtulovych pri vypadku jednoho az dvou motoru jde relativne dobre nouzove pristat (samozrejme je treba s timto mit zkusenost a pokud nevite, jak se v takoveto nouzove situaci chovat, tak je velmi obtizne takovy stroj ovladat - teda ono je to tezke i tak i pro zkuseneho pilota :) a proto mimochodem existuje termin "bezpecna dopadova plocha", kterou je treba mit vymezenou a do ktere nema mit pristup nikdo, kdo neni zucastnen nataceni a neni poucen, co delat kdyz nastane technicka zavada...). Kdezto letadla v pripade nouze mohou "doklouzat" a nejdou hned jak kamen k zemi :)

    Mimochodem bohuzel neexistuji presne oficialni statistiky havarii dronu (oproti havarii letadel, ktere jsou medialne propiranejsi). Respektive hlaseno bylo jen par nehod a to vzdy od subjektu s leteckymi pracemi.

    V realu ovsem tech nehod je troufnu si rici nekolik az nekolik desitek denne. At uz se jedna o chybu pilota ci technickou zavadu stroje. Sice pro toto nemam realne podklady, avsak pocty dronu, ktere se servisuji, respektive pocet dotazu a "chlubeni" na facebooku jsou opravdu velmi velmi caste.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam