• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    ALESH
    ALESH --- ---
    MERTLAS: pujceni na vychazi na 22400 kc na 14 dni - to je vic nez cena dronu. (potrebuji to na cca 2 dny - ale v Africe kde budu 14 dni)
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Zkus dronpro. Pujcovnu maji :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH: nikdo? V tom pripade asi budu mit nejaky takovy dron brzy na prodej, protoze si ho budu muset kvuli te jedne akci koupit :D
    ALESH
    ALESH --- ---
    Ahoj, shanim na zapujceni dron s funkci follow me. Klidne oproti zaloze ve vysi ceny dronu + odmena. Dik!
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Jinak GRIFF 135 má údajně mít v ploše 250*250 cm, hmotnost 70kg (40kg baterie) a 30kg nosnost při cca 25 minutách letu rychlostí okolo 90 kmh.

    Ale z té číslovky ve jméně tipuji, že maximální nosnost bude ještě o něco vyšší…

    GRIFF Aviation debuts rocket-launching drone at CANSEC - DroneDJ
    https://www.google.com/amp/s/dronedj.com/2022/06/01/exclusive-norways-griff-aviation-debuts-rocket-launching-drone-at-cansec-conference/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MHO: To dost záleží na požadovaných vzdálenostech a hlavně na legislativě…

    Jsem si jist, že škálovaná verze DJI Avata by nebyla až takový problém, pokud by někomu stačilo "hopsat" mezi střechami mrakodrapů (a vyhnout se zácpám dole), nebo z mrakodrapu k letišti…

    DJI Avata váží 410g, z toho 162g je baterie, rozměry má 18*18*8 cm. Krátkodobě nese dalších až 980g vybavení.

    Takže i pokud bychom ignorovali možnosti odlehčení u většího modelu, tak pokud by se z toho udělal dron o velikosti 180*180*80 cm, hmotnosti 410kg/162kg baterie, s teoretickou nosností 980kg vybavení, tak si jsem jist, že by 150kg pilot+bagáž nebyl až takový problém…
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    CTALKEP: Tady mas jeden motorovej dron 🙂 A pokud bys ho chtel ridit, Britsky Coast guards prave shani piloty 🙂 Skoda, ze nemam potrebnou specializaci 😬

    Schiebel CAMCOPTER® S-100 - Finnish Coast Guard Trials
    https://youtu.be/IN_Nfn8JBIc
    VOJTHA
    VOJTHA --- ---
    ZVIRATKO
    ZVIRATKO --- ---
    What does the collective on a helicopter do? - Quora
    https://www.quora.com/What-does-the-collective-on-a-helicopter-do
    MHO
    MHO --- ---
    To podle mne záleží jen na bateriich. Když se povede nějaký průlom, tak elektronika a sw jsou na létající auta ready
    TITUS_PETRONIUS
    TITUS_PETRONIUS --- ---
    MHO: Presne, elektromotor sa da perfektne regulovať. Ale o tom hybride som rozmyslal z inych dovodov. Lebo za nasich aktívnych zivotov multikoptéry viac ako hračky asi nebudú.
    MHO
    MHO --- ---
    TITUS_PETRONIUS: no ono by se mechanické řízení otáček jednotlivých rotoru - na te urovni co potrebujes - dělalo asi fakt blbě.

    Takže vlastně cesta před elektřinu je to jediné možné. Ale nevím, strojarskou školu nemám. Třeba ny to vymysleli.
    TITUS_PETRONIUS
    TITUS_PETRONIUS --- ---
    MHO: to je defacto hybrid
    CTALKEP
    CTALKEP --- ---
    MHO: dakujem velmi pekne, presne toto som potreboval.
    MHO
    MHO --- ---
    CTALKEP: Asi je dobré si trochu ujasnit názvosloví

    - DRON je definován schopností relativně komplexního autonomního fungování. Tedy nějakou inteligencí. Tedy sám vykonává nějakou aktivitu - dočasně nebo zcela bez řízení operátem. Na podobě dronu nezáleží. Nejčastěji je to klasické letadlo s vrtulí, ale klidne i vodní dron (ty ukrajinské čluny) apod.
    - Koptéra je pak definována způsobem konstrukce. Je to něco co lítá pomocí tří a více vrtulí - to je to o čem se tady bavíme. Pokud je to nutné stále ovládat, tak to není dron. Návrat na homepoint se nepočítá.

    Dost mne tohle sere, protože tuhle chybu dělají novináři. Typicky někde zaútočí dron (defacto naváděné sebevražedné letadlo) a už se volá po zákazu koptérek na RC vysílání.

    Takže ano - dronů na klasické palivo je hafo. Ale technicky vypadají jako letadla a dokáží létat pěkně dlouho. Jsou i drony určené k dlouhodobému setrvání ve stratosféře, kde fungují klidně týdny na solární pohon.

    Koptéry naopak jsou téměř výlučně elektrické. Protože je relativně jednoduchá jejich stavba.

    Ale je řada pokusů to změnit. Třeba tady je ukázka quadkoptéry-drona kde pohon zajištuje generátor.
    Drone Generator
    https://www.youtube.com/watch?v=qLR6c6ovJ20
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    TOXICMAN: Mam kdyztak fakturu
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    TOXICMAN: Kupovana 18.4.2022. Letela asi 3x, proto ji i prodavam.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    INSOMNIA: jak je stará?
    INSOMNIA
    INSOMNIA --- ---
    Nechcete nekdo RunCam Orange 5 za 2k vcetne dvou ND filtru a drzaku z TPU?

    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    Defakto ne. Vzhledem k prilisne vaze a tedy nutne velikosti a vykonu to je nevyhodny pomer vzhledem k cene.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam