• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RESCAPEQUADROKOPTÉRY , Coptery DJI Phantom a jiné osazené kamerou, všeobecná diskuze, fotky a videa
    Tipy, triky a vše ostatní ohledně RC Quadrokoptér, létajících RC modelů osazených čtyřmi motory. Rady při nákupu zařízení a příslušenství. Quadrokoptéry s kamerou - vlastní ukázkové fotky a videa.
    rozbalit záhlaví
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    CUKI: protoze to cca odpovida nominalnimu napeti clanku
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    ANARCHY: jo to je hezky zvyk. clovek s tim musi pocitat a u takovych baterek mi tohle prijde dobry postup

    CUKI: v menu v appce nevim jak se to bude chovat s vice baterkami, ale pocitam ze pro kazdou to bude treba nastavit zvlast. ja to mam na tom default a proste s tim pocitam a kdyz mesic nelitam, tak to pred letem nabijim.
    CUKI
    CUKI --- ---
    MORPHLER: První pokles na 96% po dni je pochopitelný. Druhý level na 60% po devíti dnech vůbec. Protože 20-90% je naprosto ok a pokud bych chtěl být hodně šetrný tak 30-85%. Ale proč 60?

    Kde se to dá nastavit?
    MORPHLER
    MORPHLER --- ---
    vetsina DJI baterek ma nastavene samovybijeni dost agresivne. "For example, to prevent swelling, the DJI Mavic 3 intelligent flight battery automatically discharges to 96% of the battery level when idle for three days. It automatically discharges to 60% of the battery level when it is idle for nine days." 9 dni je dost malo na cloveka co nelita denne. u mavicu 2 to je podobne, ale to muzu prenastavit na jine casy, jak je to u jinych modelu nevim.
    ANARCHY
    ANARCHY --- ---
    CUKI: Nevím jak u Maviců Mini, ale u mého Mavica 2 Pro to tedy něco jiného je - můžu si tam nastavit čas, po kterém se baterie sama vybije na skladovací hodnotu, ale do té doby se nevybíjí (resp. jen nepatrně, právě na to, aby uživila tu elektroniku co to zařizuje)
    CUKI
    CUKI --- ---
    ANARCHY: Vždyť o tom píšu, že ta "chytrá" elektronika není nic jiného než trvalé samovybíjení, jen proto aby baterie nebyla dlouho v plně nabytém stavu, což ji taky nesvědčí. Ale za ty prachy je to dost na h... řešení.
    Lithiová baterie umí exnout právě poměrně snadno, není třeba ji v tom zbytečně dál pomáhat, takovým to "řešením".
    ANARCHY
    ANARCHY --- ---
    CUKI: Tak ona v sobě má nějakou elektroniku, která i v klidovém stavu něco málo žere - na to, aby někde ležela bez použití a údržby/nabití 2 roky prostě není stavěná.
    A ano, lithiové baterie velmi dobře můžou při vybití pod určitou úroveň úplně exnout
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CUKI: Těžko říct, bude to asi chtít je trošku prolítat…

    Krom toho mi dron za letu začal hlásit, že mám prý křivé vrtule…
    CUKI
    CUKI --- ---
    COMODOR_FALKON: No mě přijde že ta "chytrá" baterka, moc chytrá není a jen se trvale vybíjí. Ty dva roky nepoužívání to ničej dost, ale že by měla být na nule to není přirozený stav tohoto článku, většinou tomu předchází spíše uložení ve vybitém stavu, ale z plné do prázdné by se to stát nemělo. Co je horší, rapidně se zvětší vnitřní odpor, takže maximální vybíjecí proud půjde dost dolů. Ale netuším jaké jsou na to nároky.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    COMODOR_FALKON: Jasně. Byly dobrý před uložením. Taky záleží na tom jak moc byly lítaný před tím, jak moc dostaly zabrat celkově a jak kvalitně jsou vyrobený.
    Každopádně, po roce vyndat baterky a stroj ze skříně a jít s tím lítat nad vodu prostě nepovažuju za nejšťastnější nápad ...

    Ano, SW se mocně snažil to posrat, ale úplně stejně to moh zabít HW problém kterej by měl při nějakým testovacím letu "dva metry nad zahrádkou" šanci se projevit a nevést k zničení stroje.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SPECZ: Zde bych jen doplnil, že po téměř přesně 2 letech nelítání jsem měl baterky do Mavic Mini na nule a po dobití jsou na cca 70%
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    QWWERTY: jo, přesně
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    SPECZ: když letím v manuálu a vědomě bez sat locku, tak prostě beru na sebe riziko, že nebudu vědět, kde je doma. Prostě jsem se tak rozhodl a fakt nečekám, že mě bude dron omezovat a ještě přepínat letové režimy:)). Ale zas jsem si vyzkoušel přistání na paddleboardu:).
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    DOKKTOR: že to poletí stejně, jako před tím rokem jsem čekal.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    BERNIE: To je ještě dobrý - taky ta baterka po roce uložení a nepoužívání mohla mít poloviční výdrž ...
    "Jak jako, že musím mít připojený telefon a spuštěnou Fly app, abych mohl letět pár metrů od sebe? " - tipuju že to souvisí s dodržováním no-fly zón který jsou uložený v appce ..
    "Jak si dron může dovolit nastavit až za letu home point a odmítnout se od něj vzdálit?" jo, tohle fakt posrali.

    Home point nejde změnit za letu ručně ? (tedy postupně ho posouvat nad pevninu ?) nebo to jde jen z app ?
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DOKKTOR: ja bych treba cekal, ze kdyz to z IMU zjisti, ze uz je aktualne "in flight", tak si nebude nastavovat baseline parametry, ktere muzou ovlivnit dokonceni letu
    zvlast pokud se bavime o parametrech, ktere nasledne vygeneruji nejak "hard restrictions" pro dalsi pohyb
    DOKKTOR
    DOKKTOR --- ---
    BERNIE: nezloběj se, ale vytáhl sem to po roce ze skříně a hned s tím šup nad moře ... cos čekal?
    BERNIE
    BERNIE --- ---
    Rant na Avatu.
    Včera jsem po roce vytáhl Avatu. Nejdříve jsem spároval brýle a ovladač, ověřil, že vůbec funguje. Pak jsem dal nabít baterku. No a když kamarádka vytáhla jetsurf a šla na moře, chtěl jsem ji natočit. Zapl jsem brýle, dron, ovladač, počkal na obraz, přepl na manuální mód a letěl jsem, kamarádka už mizela v dáli.
    Chvíli jsem ji sledoval a pak se staly dvě věci, které jsem nečekal.
    První - dron si až za letu nastavil home point. Nad mořem, cca 60 m od břehu.
    Druhá - dron se přepl do normal módu a odmítl se od homepoint vzdálit vice, jak 20-30 m. Že prý maximum distance reached.
    Takže jsem se neměl jak dostat zpět nad pevninu a baterka kvapem ubývala.
    Tao rychle vytažený paddleboard z garáže, běh přes celou zahradu na pláž, vstup do moře a pádlování za dronem, co předvedl kamarád, jsem ještě neviděl:). Dojel pod dron, spadl do vody a já jsem přistál na paddleboardu, s pár procenty baterky.
    K celému příběhu bych měl jeden komentář. Zasraný DJI mrdky. Jak jako, že musím mít připojený telefon a spuštěnou Fly app, abych mohl letět pár metrů od sebe? Jak si dron může dovolit nastavit až za letu home point a odmítnout se od něj vzdálit? Ať ty kikoty z DJI lepra poskáče:).
    Konec rantu.
    MERTLAS
    MERTLAS --- ---
    PUSSYFOOT: je tomu cca 14 dnu, kdy se na M3P nevydavaj OkP, ale vydavaji se OkL :) Neni tedy potreba provozni prirucka, staci jen conops.
    PUSSYFOOT
    PUSSYFOOT --- ---
    Zdravim řešil tu někdo provozní příručku na Mavica 3 pro ? kvuli žádosti okp ?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MERTLAS: Když jsem ho v r. 2019 pořizoval, tak ještě žádné štítky neexistovaly…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam