COMODOR_FALKON: no to ale nebylo v roce 2019 :) EASA a s tim i tebou popisovana pravidla pro A1/A3 prisla v platnost az na konci roku 2020 s tim, ze jeste do konce roku tusim 2023 si musel stale pro let v huste osidlenem prostoru mit jako pilot splennou podkategorii A2 respektive jako provozovatel si musel vlastnit kategorii specific a mit udelene OkP, nebot nadrazeny EASA bylo Opatreni obecne povahy, ktere tuto podminku defakto urcovalo, nebot byla vytvorena zona nad celym uzemim Ceske republiky, ktera toto umoznovala. UCL timto defakto obeslo EU v ramci moznosti vyjimek pro narodni geo zony. Puvodne to ovsem bylo mysleno napriklad pro narodni parky a podobne, ale cesky urednik nasel klicku. Nicmene po tom, co na ceske UCL prisel na podzim roku 2023 audit z EU byli prinuceni od roku 2024 upravit pravidla na soucasny stav. :) A tedy se od roku 2019 pravidla velmi zmenila :)
ZSIS: je to tak :) proto rikam, ze si s tim nejak musime poradit a prizpusobit se. Nastesti velke mnozstvi mych klientu, kteri si bud mysleli, ze si budou veci litat sami nebo chteli najit levnou avsak nezkusenou konkurenci se vratilo, protoze zjistili, ze jedna vec je litat, druha je litat a zaroven natacet ba dokonce litat, natacet a natacet kvalitne :) A stejne tak spousta tech novych pilotu, kteri si mysleli, ze se s rozvolnenim budou uzasne zivit, zjistilo, ze to tak jednoduchy neni :) Inu je to stejny jako ve vsech oborech :)