• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    SAAYURI: to jsou dva docela rozdilny objektivy
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    MIKEKT: Ne, ale 16-??, co pry lidi ted kupovali ve velkym.
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    SAAYURI: existuje nejaka stara a nova verze 18-55?
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    KEJKLIR: pevna 23, je skvela :) ted pry pujdou dolu 18-55, kdyz byly v cashbacku ty novejsi, tak mozna, kdyz budu mit zbytecny penize, poridim jeste tu :) uvidim :)
    KEJKLIR
    KEJKLIR --- ---
    SAAYURI: a pro jaký ses nakonec rozhodla objektiv?
    SAAYURI
    SAAYURI --- ---
    Tak jsem nakonec vzala X-E3 misto XT-20. Jsem nadsena :))
    NERD
    NERD --- ---
    Ahoj, budu prodavat svuj x100t. koupeny pred rokem a pul. zajemci piste prosim zpravu
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    Nemá náhodou někdo na prodej 23/2?
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: To je otázka jestli kvůli jedné až třem skladbám na videu v malém klubu si mám pořizovat de facto druhé vybavení. Spíš by to chtělo najít podobného blázna do party (a za flašku na večer) :-)
    Inspirací mi jsou klubové koncertní nahrávky ze slavných klubů v US, kde butlegisti mají své komunity a silné zázemí již z dob minulého století.
    Ohledně osvětlení a další podobné výbavy co by mi ulehčilo ve všem, tak je to na debatu s vedením (a rozpočtu), já tam primárně fotím a vlastně o dění v klubu nerozhoduji, nemám smlouvu, výdělky vždy na ruku. Rozhoduju jen o focení a výběru fotek na FB, připravuju minimálně jednu až dvě skladby na YTB.
    Prostě sbírám zkušenosti.
    Stativ(-y) v tak malém prostoru mi ani provozovatel nechce už povolit. Co kdyby se tam někdo z hostů o něj opřel a způsobil si nějaké poranění. :-)))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: A meli by Ti to vice nasvitit, jsi za limity techniky. Vem si, ze koncerty se bezne sviti tak, aby televizni kamery mohly jet na nizka ISO.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Chtelo by to stativ. A bohuzel take mozna dva fotaky, kazdy namirit jinam a pak stridat zabery.

    Nevyhovuji mi ty zabery jen na hlavu a ramena muzikantu, volil bych vic zaberu z te 16mm. Obcas by to chtelo zabrat i publikum, ale to jsi opet u dvou fotaku.

    Jsi velmi odvazny, do tohoto bych se bez tuny vybaveni a asi i vice lidi moc nehrnul. Snahu ocenuji :-)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    UNREALONE: Jojo, ono ale je obecně hodně těžké udržet sklo s portrétním ohniskem v ruce, a když k tomu ručně ostřit, tak to bude kmitat. Ale vím, že video se s tím točit bez stativu či stabil. gripu nedoporučuje. Naopak s 16f1.4 sklem je to paráda. Jen je to široké ohnisko, ale zabere většinu scény i v tak malém prostoru.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    FUZZSTORTION: no právě mi přišlo, že fokus trochu jezdí sem tam (jak to tak u autofokusu bývá), což je v pohodě když fotíš, ale na videu to nevypadá nejlépe.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    UNREALONE: Děkuji. Tyhle záběry zblízka jsou právě s pomalejším sklem 56f1.2, kde to ostření není nejrychlejší. Dělám tyto záběry spíše pro zajímavost jako doplněk, kdybych chtěl do budoucna s tím ještě nějak pracovat v editoru. Jinak mám na X-Pro2 při videu zapnutý AF-C, do manuálního ostření se mi moc nechce, ale možná jak píšeš o tom zklidnění a prodloužení doby, kdy zabírám hlavu a ramena muzikantů, tak to hned ve čtvrtek na dalším koncertu zkusím. Poslední čtyři nebo pět koncertů mám s sebou už jen 16f1.4 a 56f1.2. Zkusil jsem použít 90f2, ale to už je do tak malého klubu velké ohnisko a v tom přítmí klubu nezaostřuje dobře ani při ISO nad 3200. Jinak obecně v iMovie zapnu soft stabilizaci (33 %) a víceméně to zatím stačí. Akorát to zabírá čas a MBP funí jako o život. Tak nevím jestli nemám pořídit nějaký základní stabilizační držák/grip na fotoaparáty, alespoň na zkoušku. Stativ jsem zkusil, ale chodí tam dost lidí a řada z nich prostě do stativu kopne, to raději nechám X-Pro2 na stole když chci jednu celou skladbu nahrát od začátku do konce staticky.
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    FUZZSTORTION: namátkou jsem kouknul na tohle video. Na první pohled mě trochu ruší to přeostřování (autofokus?) a těkání ze strany na stranu. Přišlo by mi možná příjemnější ruční ostření (nevím jak moc proveditelné to na těch objektivech je, aby to bylo plynulé) a možná déle pohledem setrvávat na jednom místě a přechody řešit prolínáním v postprocesu...
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    Ahojte, zkusili byste mi prosím zkritizovat videa, která jsem s X-Pro2 dosud udělal v klubu Pjetka? Objektivy 16/1.4, 23/1.4, 56/1.2. Ext. mic Senn MKE440. S X-Pro2 točit jsem začal od koncertu L4dies (4. 11. 2017). Potřeboval bych nějakou zpětnou vazbu. Klidně i nepříjemnou, kritickou. Popř. co byste mi doporučili z hlediska praktických při natáčení a pak i z hlediska střihu či mixu (zvuk). Chápu, že se jedná o amatérské nahrávky, ale i tam si myslím, že je stále prostor pro zlepšování. Zatím stříhám a exportuju v iMovie programu (Mac OS High Sierra)
    Děkuji.
    Odkaz na ytb profil:
    wikxzen1 - YouTube
    https://www.youtube.com/user/wikxzen1/videos
    MIKEKT
    MIKEKT --- ---
    FUZZSTORTION: ja bych koukal po godox blescich, ktere uz umi HSS a TTL. Nekdy se muze hodit.
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    BERNIE: Moc děkuji! Tohle mi hodně pomůže se rychle zorientovat. Mrknu po práci a kdyžtak se doptám. Petr
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: ideálně? Nechat to na někom kdo ví co dělá..

    Jinak libovolný manuální blesky a odpalovače..k tomu je dnes už hromada stativů a softboxu...viz vedlejší auditko strobist..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam