• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOTCOMFuji X aneb cihly nechávame doma
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: I like shooting gigapixel photos to record events. The final image doesn't represent one moment, but rather many different moments. This provides a better overall feel of what it was like to be there. When I say many different moments, the final gigapixel image is made up of more than 110 50 megapixel images, shot on a Fujifilm GFX 50s with a 250mm F4 lens. The result is a 2.3 gigapixel file.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Behind the scenes of Drew Gardner's gigapixel shot of British royal family: Digital Photography Review
    https://www.dpreview.com/...y?utm_source=self-desktop&utm_medium=marquee&utm_campaign=traffic_source

    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    James Copley z Electro Deluxe [Jazz Open Ostrava 2018 – 02.–08.06.2018]
    X-Pro2 | XF50-140mmF2.8 R LM OIS WR
    ƒ/2.8 | 140.0 mm | 1/250 | ISO 2000 | Capture One 11+Photoshop CS6

    Album:
    https://www.flickr.com/photos/152259822@N05/albums/72157698025970625
    Jinak skvělá šou - to mi občas bylo líto, že nemůžu s lidmi trsat taky. :-)))
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    P4INTER: já mám Sony APS-c a6300 a kromě chybějícího aperture ringu musím zmínit i pofidérní elektronický fokus-by-wire, který můžu přirovnat snad jedině k pokusu ovládat závodní hry na pc klávesnici. Já jsem oboje vyřešil tak, že fotím na manuální objektivy (samyang a staré skla) které jsou velmi levné, často jsou i kompaktní.
    další sony nevýhoda je menu, které snad japonci dělali při sledování porna s chobotnicemi, jinak si to nedokážu vysvětlit, ale do menu se nemusí chodit často (jinak rychlost odezvy je velmi dobrá, jen je to nesmyslně organizované)

    Takže levné tělo, plno levných objektivů, výborný iso výkon a celkově skvělá obrazové kvalita, 11 fps. asi nejhorší ovládání ze všech značek, ale po ochození a6000 jsem zůstal a přešel na a6300, protože to tak hrozné není.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Hmm, na mobilu jsem si nevsiml toho cashbacku. Takze je vlastne jeste to stredoformatove pevne Fuji sklo o 15.5k levnejsi...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Jako je pravda, ze kdyz jsem kroutil hlavou nad cenama Fujifilm GF skel, tak mi bylo doporuceno, at se podivam na Sony FE skla.

    GF 23/4: 71k Kc

    FUJINON GF 23mm/F4 R LM WR - cashback 15500,- Kč + CASHBACK 15 500,- Kč - FUJIFOTO.CZ
    https://www.fujifoto.cz/stredni-format/fujinon-gf-23mm-f4/

    Sony 16-35/2.8 FE: 71k Kc

    https://www.megapixel.cz/sony-fe-16-35mm-f-2-8-gm

    Jeste je podivuhodne, ze stoji tak podobne. Ano, jsou to hodne jina skla, ale oboje asi nejlepsi sirokac na dany system.
    EGGH
    EGGH --- ---
    P4INTER: Záleží, co od toho očekáváš. Pokud ti jde o obrazovou kvalitu a neřešíš velikost těla a ceny objektivů, tak je Sony jasná volba. Pokud hledáš malej foťák na cesty s relativně levnýma objektivama, tak ber Fuji.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    P4INTER: LAUNCHER: Myslim ze bys mel hlavne povypravet co od toho chces. A na jaka skla asi tak budes fotit. Z toho Ti vyplyne, co by Te spis mohlo bavit.

    Jeste me napada, ze bys mohl zainvestovat nejake bazarove telo a sklo a videl bys, jestli je to ono. Kdyztak to za podobne ceny prodas, kdyz Te to nebude bavit.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    P4INTER: Mel jsem chvilku kdysi Sony RX1. Libilo se mi dynamic range oproti libovolnemu APS-C. Nelibily se mi Sony barvy, ktere mi zbytecne zraly cas, abych z toho dostal co ja chci.

    Momentalne mam X-H1 a v teoreticke rovine zvazuji GFX system (stve me hlavne velikost objektivu a nebazarova cena skla 23/4 - ale prijatelne bazarove uz se objevuji).

    Sony je uplne mimo muj zaber, protoze mam rad aperture ring (na Sony snad jen na blaznive velkem 35/1.4), Fujifilm barvy a Fujifilm profily. Take se mi nelibi, ze E-mount je pro full frame kompromisne maly, coz sebou nese restrikce pri designu skladnych objektivu.

    Papirove vypada pro me ucely zajimaveji Nikon mirrorless Z-mount, ale tezko rict jake budou ty fotaky a skla.

    V obecne rovine mi prijde, ze kdyz chci skladnost a vystup mi staci na IG + FB, vzal bych si bud Google Pixel 2 XL, nebo pokud chci vic zabavy tak Fuji + 18/2 nebo 14/2.8.

    A kdybych se teda chtel zivit focenim architektury / aut / modelek, tak bych zainvestoval GFX + 23/4 + 110/2 + 63/2.8 + Canon 17 TS + Canon 24 TS (oba Canon objektivy uspesne provozuji majitele GFX).

    YMMV.
    P4INTER
    P4INTER --- ---
    Zdar!!! vím že to tady je trochu mimo téma, ale přemýšlím nad Sony A7 nebo A7II co si o tom myslíte? :-D Zkoušeli ste? plusy mínusy oproti fuji?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    EGGH: Hlavne jde o to rozhodnuti, zda by mi nevadilo obetovat tu uzasnou skladnost zejmena u X-H1 + 18mm.
    EGGH
    EGGH --- ---
    LAUNCHER: Tak vydrž, chystá se nástupce.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Priznam se, ze bych si trosku chtel udelat radost a koupit si GFX. Ne ze bych ji chtel nejak velmi intenzivne, ale proste ta myslenka tam je. Rekneme s 23/4 a 63/2.8. Ale kazde foceni s X-H1 mi to proste rozmlouva. Konkretneji, v tomto poradi: Skladnost s 18/2 nebo 14/2.8, IBIS, rychly refresh hledaceku. Ale snad jednou...
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    LAUNCHER: S 56mmF1.2 je to mnohem lepší (akorát jsem ten objektiv neměl s sebou), ale ten večer jsem chtěl vyzkoušet ten nový zoom XF50-140mm. :-)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    FUZZSTORTION: Fotis v hrozne tme! :-)
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    HUGGI: Původní RAF (otisk obrazovky z C1 po vynulování nastavení). :-))))

    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    FUZZSTORTION: Tahle fotka ale zrovna byla důležitá, protože to byla gratulace k 75 letům pana Lipy, ale zrovna jsem se vracel z WC a zničehonic tam byla neohlášená gratulačka, takže jsem fotil od baru a měl před sebou hromadu lidí. :-/
    FUZZSTORTION
    FUZZSTORTION --- ---
    HUGGI: Zpracovávám RAFy v Capture One v11. Koncerty v Pjetce vytahuju pravidelně. Tam je v reálu docela šero. Nad diváky je ztlumené žárovkové světlo (cca 10 %), někdy zcela zhasnuto do tmy jak v divadle, a kapely mají ve čtyřech rozích LEDkové světlo měnící čas od času saturaci od lehké modré k silně modré a jiné zas od lehké purpurové až po fialově sytou někdy červenou.
    HUGGI
    HUGGI --- ---
    FUZZSTORTION: Jakpak to zpracováváváš? Nějak moc ti to šumí s emi zdá na ISO6400 (třeba https://www.flickr.com/photos/152259822@N05/42700888572/in/album-72157670038045198/) - pokud to teda nějak extra nevytahuješ a nejedná se tím pádem o mnohem vyšší ISO)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam