• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LINKOS: když čekáš v koloně tak jsi na sociálních sítích a fotíš selfíčka...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: já ale tohle vůbec nerozporuju. s interpretací "město dobré, vesnice špatné" jsi přišel ty. já tady jen ukazuju paradox modernity, protože historicky to byla vesnice, kde k sobě všichni měli blízko, osobně znali, apod. Dnes tam nikdo bez auta nedá ani ránu.

    (já osobně kdybych zdrhal z města, tak uvažuju o samotě.. ale právě jiného typu, než že bych každý den dojížděl autem někam)
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: tak hlavne na ty vesnici je to auto vice potreba,kramy jsou dal,skola,skolka mnohdy ve vedlejsi vesnici kam ani nevede chodnik,prace kam nejezdi mhd,nebo na nem musi clovek 2 hodiny cekat a misto 15 minut autem jeden 1 autobudem s prestupem. Ale chapu,ze i v praze jsou mista kde to s mhd je bida.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEIKIN: ukazovat svuj socialni status tim,ze cekas v kolone je kokotina.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: no to sice jo, ale vztah k autům podle tohohle vzorce funguje velice dobře...

    a já netvrdím, že je někdo lepší nebo horší.. tvrdím jen to, že prostředí kolem tebe formuje tvoje vnímání světa...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    XCHAOS: hele todle tvoje vazne hloupe deleni na mestaky a vesnicke naplavy je vazne kokotina.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: víceméně se to ale děje na nevědomé úrovni (akorát u lidí z venkova ne... mám právě kolegu, který neustále řeší "co si klient bude myslet, když technik nepřijede na instalaci autem")

    hele, já tenhle klub fakt nezaložil náhodou.. já vyrůstal v 90tých letech v určitě představě, že takové to naše punkově-nazelenalé myšlení je normální a postupem času k němu dospějou všichni. nedospějou! je to pocit lidí, co ve městech vyrůstali - ale většinu obyvatelstva víc a víc tvoří náplava z venkova, který uvažuje diametrálně jinak (a města přizůsobuje svým potřebám, včetně těch sociálně-statusových)

    jako furt tu někdo straší přistěhovalci.. ale minimálně ti z měst nám často budou bližší, než naši vlastní přistěhovalci z našeho venkova...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: přesně jak píšeš. Auto nemusí být určeno k přepravě z bodu A do bodu B. V autě mužeš machrovat, ukazovat svůj soc. status, pracovat v něm, spát v něm. Můžeš pomocí něj prodávat, můžeš s s ním podnikat apod.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    LINKOS: no ano a tohle je částečně motivace, proč jsem založil tenhle klub. já se snažil trávit čas na chatě, kde mám internet, jsem tam víc v přírodě... stejně tam ale nevydržím víc než pár dnů a táhne mi to do města, i když přímo nemusím. Ještě rodiče na chatu zdrhali při každé příležitosti...

    tohle mi právě zaujalo: co mi táhne zpět do města? i když teoreticky nemusím?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: moje auto je zastaralá hromada šrotu a přináší mi sociální status nemajetného stréce :-)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LINKOS: co je zbytečné ? Víš kolik el. energie se nespotřebuje a je vniveč ?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEIKIN: ale o to pri preprave praveze jde. Pokud nejde jen o prepravu z bodu a do bodu b,tak to je rekreacni vyjizdka,ale to jaksi tezko budes provozovat v zacpanym meste.
    Samozrejme netvrdim,ze nemeli jezdit zadna auta,ale spousta aut ve velkych mestech jezdi zbytecne. Je to popsany fenomen,lide radeji stravi vice casu v aute v kolone,nez aby jeli mhd.
    Samozrejme to predpoklada i to,ze lide si napriklad koupi jen neco malo k snedku v mistnim obchode a velky nakup si nechaji dovest,jak uz to dnes nabizeji nektere obchody(tesko treba). Vetsina veci se da obstarat z domu. Dnes napriklad v Japonsku resi,ze mladi japonci casto ani neopousti byt. Pracuji z domu,nakup si nechaji privest,socialni kontakt maji online...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    LINKOS: představa, že lidi nebudou využívat osobní vozidlo. Nejde přeci jen o přepravu z místa A do budu B.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    KEIKIN: co je na tom paneboze utopickeho.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: no a před 200 lety zase nebyla nastavena na bezkoňový systém. to je toho :-)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    XCHAOS: méně aut ve městě je utopie. Jeden starší pán dopravák tvrdí, že silnice přes město je tepnou. Holt ekonomika neníé nastavena na bezautový systém.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: ja narazel na tu cast calnku The dark sides of the “Uber revolution”, ale urcite souhlasim s tou vetou "90% of time your car is a piece of junk occupying a parking spot". mozna to ale ebude chtit generacni obmenu, protoze lide maji auta stale jako fetis a statusovy symbol. ja osobne k nim zadne zvlastni pouto nemam, takze na samoridici auta se tesim :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    JAZZZ: tak jestli si to četl, tak tenhle týpek mluví o samořídících autech, jezdících pro nějaký budoucí uber. Jako já to sem nedávám, protože bych s tím nutně souhlasil.. ale méně aut ve městech se zdá jako dobrý plán. A ano... třeba moje auto rozhodně nejezdí každý den.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    XCHAOS: svat dominovany uberem bude take plny poloprofesionalnich ridicu bez socialniho pojisteni. sharing economy at its worst.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam