CUKI: já zas tolik těch kol nestavím, osobně, ale já i tahle firma nakupujeme u
http://e-pohon.cz
To se tu dostáváme už trochu offtopic. Elektrokolům se všichni vysmívají, jak jsou nesportovní, a současně z nějakého důvodu míň sexy, než hlučné motorky... ale fakticky je to jeden ze způsobů, jak auta ve městech nahradit poměrně masově a rychle, protože lithiových baterek možná nejde vyrobit dost na to, abychom si všichni vozili zadek v Teslách - ale baterka do elekotrokola je proti tomu (i konstrukčně) v podstatě jen kombinace několika baterek velikosti do mobilů a balancer k nim je stokorunová záležitost.
Elektrokola je dneska možné postavit výrazně levněji, než konvenční mopedy a ani nevyžadujou žádnou speciální infrastrukturu kromě zásuvky. Pokud by se jim podařilo vytvořit jiný image, než jen nějaké pomůcky pro důchodce, tak by měli potenciál změnit pracovní dny i volný čas velké části populace... většinový cykloaktivismus ale sází spíš na takovou tu kolo-vlak kombinaci, zatímco cyklosportovci, co nad elektrokoly ohrnují nos, zase nemají problém si to sportovní náčiní do lesa dovézt na střeše auta... no a to nemluvím o tom, že individuální mobilita, která by byla řešená jinak než autama, je ale subverzivní i k MHD, a infrastrukturní projekty jsou taky velký business.
Jednou za čas se objeví technologie s potenciálem v krátkém čase změnit životní styl fakt hodně lidí, ne jenom hrstky. A synergie z běžným cykloaktivismem je tu ale v tom, že města potřebují páteřní cyklostezky odněkud někam (ne jen ty na sportování pro bruslaře, co vedou odnikud nikam). A při troše snahy může být infrastruktura pro kola a elektrokola společná (rozhodně to dává lepší smysl, než pro kola a bruslaře)