• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    XCHAOSMěstské utopie - fungují města? co táhne lidi do velkoměst? a před čím z nich jiní utíkají?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    scott f: "this dystopic scene of identical robocars cloggin…" - Car Free City
    https://carfree.city/@scott/113347904393486507
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Praha 6 přitvrdí v boji proti Středočechům: Rozšíří buspruhy, kolony chce přesunout k Vltavě - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/praha-6-pritvrdi-v-boji-proti-stredocechum-rozsiri-buspruhy-kolony-chce-presunout-k-vltave-202811/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    hahaha :-))
    Každodenní kolaps a volání po rezignaci. Buspruhy na Praze 6 dál vyvolávají u řidičů napětí - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/kazdodenni-kolaps-a-volani-po-rezignaci-buspruhy-dal-vyvolavaji-na-praze-6-napeti-224567/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Projekt příměstského parku Soutok získal významné zahraniční ocenění - Tiskovec.cz
    https://tiskovec.cz/clanky/projekt-primestskeho-parku-soutok-ziskal-vyznamne-zahranicni-oceneni
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    1974 electric carsharing v Amsterodamu (!)

    1974: WITKAR - Amsterdam's TRANSPORT REVOLUTION? | Tomorrow's World | Retro Transport | BBC Archive
    https://www.youtube.com/watch?v=G9vKzwIKFtg
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    France Begins Low Speed Limit Rollout On Paris Ring Road | Barron's
    https://www.barrons.com/amp/news/france-begins-low-speed-limit-rollout-on-paris-ring-road-8aaa0c55
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    𝚃𝚊𝚛𝚊𝚜 𝙶𝚛𝚎𝚜𝚌𝚘𝚎 🚇: "BIG NEWS: As of today, the maximum speed on the P…" - Urbanists.Social
    https://urbanists.social/@straphanger/113232374479923629
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Zrušíme hřiště, bude více místa pro auta. Pardubice se pochlubily vylepšením parkovacího domu - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/zrusime-hriste-bude-vice-mista-pro-auta-pardubice-se-pochlubily-vylepsenim-parkovaciho-domu-222200/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ve Štrasburku mají s doručováním balíčků pomáhat tramvaje | iROZHLAS - spolehlivé zprávy
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/strasburk-posta-dorucovani-balicku-tramvaje-francie_2409230749_ako
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    V Praze máte radši auta než děti, věřím ale, že vystřízlivění přijde, říká slavný dánský architekt Gehl — Deník N
    https://denikn.cz/1487129/v-praze-mate-radsi-auta-nez-deti-verim-ale-ze-vystrizliveni-prijde-rika-slavny-dansky-architekt-gehl/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Lib­er­als of the time who emu­lat­ed the social­ist spir­it of Europe clas­si­fied Wright as an anti-gov­ern­ment eccen­tric, which indeed he was.”
    Frank Lloyd Wright Designs an Urban Utopia: See His Hand-Drawn Sketches of Broadacre City (1932) | Open Culture
    https://www.openculture.com/2016/09/frank-lloyd-wright-designs-an-urban-utopia-see-his-hand-drawn-sketches-of-broadacre-city-1932.html
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Mně fascinuje, jak se u nás ve městě mění názory. Jednou jsou cyklisté integrální součástí dopravního provozu - na křižovatkách stojí s auty v pruzích a přejíždí křižovatku jako auta....
    ale změní se referent a najednou jsou cyklisti tlačeni na přechody k chodníkům se smíšeným povrchem.
    není dána koncepce..ale to je klasika..mně by se líbil jeden detail..aby lavičky měly stupačku na nohu..je blbý opřít nohu o lavičku

    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ano. A je potřeba říct, že neexistuje na světě město velikosti Prahy, které by vyřešilo svou dopravu prostřednictvím osobního automobilu.

    A politici by měli být upřímní a vysvětlit občanům, že jedinou cestou, jak vyřešit dopravní zácpy v Praze, je méně jízd autem.

    Cyklotrasa, která není bezpečná pro osmileté dítě, je jen barva na ulici, říká urbanista — Deník N
    https://denikn.cz/1493857/cyklotrasa-ktera-neni-bezpecna-pro-osmilete-dite-je-jen-barva-na-ulici-rika-urbanista/

    (bohužel za paywallem)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: tohle je právě jak kde, jak pro koho.

    Městská cyklistika má odlišný charakter, než předměstská. Ta dálková je zatím spíš jen sporotovní nebo rekreační. Předměstská podle mě smysl dává. Stále více profesí nemá charakter toho, že by je bylo nutné dělat hodiny a hodiny, ale mají charakter dohledu na nějakou víceméně automatizovanou činnost.. je tedy blbost dojíždět autem a trávit pak čas v posilovně. I když představy lidí o tom, co je to "komfort" jsou občas divoké a obměna potrvá minimálně jednu generaci.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KEIKIN: jj, v červnu jsem to tam po podobných krajnicích projel :-) je to jako u nás... jak kde.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Krajnice ve Španělsku

    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Klidně ať jsou ty pruhy modré. bude to stát prachy to přetírat. Prostě trasy pro cykloprovoz..stačí málo..např. krajnice - v kritických místech se instalují plastové oddělovače. Nebo vedle silnice uděláš gravelovou pěšinku :-) stačí pár cm :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BLOWUP: dobře, ale absolutní počet střetů chodce s autem bude ve městech minimálně o řád (ale spíš víc) vyšší, než počet střetů chodce s cyklistou. Nemluvě o střetech smrtelných, ale dobře, i těžký úraz může mít po čase smrtelné následky, budiž.

    Ale odpověď na otázku "proč teda lidé nenávidí cyklisty a nikoliv automobilisty" má jednoduchou odpověď: "protože já občas autem jet musím a přece se nebudu sám nenávidět".

    Já sám autem po Praze občas jet musím a víš co? Nenávidím se za to...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    XCHAOS: hodne dlouhej text, kterej se snazi hodne relativovat :)
    Jeste jednou: na pocatku nasi rozpravy stala otazka, proc situace kolem cyklistu ve meste (ale i jinde) je vnimana tak kontroverzne.
    To co jsem ti napsal je moje odpoved na tuhle otazku. Prumerne inteligentni clovek by imho mel vytusit, ze ani tak moc nejde o absolutni pocet smrtelnejch kolizi - ona vetsina tech situaci kdy se cyklisti chovaj jako cyklozmrdi se obejde jenom leknutim. Ale kazdej jeden jednotlivej pripad kdy to dopadne hur je vzdycky medializovanej a pro vsechny z nas, kdo ten bezpocet situaci s nima uz zazil jenom potvrzenim toho, ze „takhle uz to dal nejde“ a vede to k nejakymu spis odmitavymu postoji kdyz potom zase jednou jejich organizace kvicej a neceho se domahaj.

    Jak uz jsem psal, me se tyhle problemy moc netykaj, spis to se zajmem sleduju, coby clovek s urbanistickym vzdelanim na tom mam urcitej profesionalni zajem. Ale coby konkretni privatni osoba ktera je vysledkem nejakyho souboru zazitku a zkusenosti podporim kazdy referendum, ktery jim bude chtit zkrouhnout hrebinek. Ono je to jako se vsim: kdybychom vsichni byli odpovedni a zakonu milovni obcane, mohly by se strelny zbrane pribalovat k baleni cornflakes. Protoze ale mezi nami existuje urcity procento debilu, je na ne potreba specialni rezim. Jak se zda, u dvoustopejch vozidel k tomu casem dojde taky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam