FLAVIGNY: já asi nerozumím otázce, protože představa odpovědi, že se neuplatňuje, je zas profesionální deformace tohohle klubíku. Ve zkratce se dá odpovědět tak, že EBM se do lidí tlačí napříč předměty, zejména kvůli tomu, aby rozuměli a znali regulační záležitosti.
Když to trochu rozvedu a pominu lékařský a chemický předměty, který jsou obdobný jako na jiných VŠ, a zamyslím se jenom nad těma ryze farmaceutickýma (který teda začínaj nejdřív ve třeťáku), tak se pořád dokola vtloukaj vyhlášky o správných praxích (na každou je státnicová otázka), celý jeden předmět je o informačních databázích a ze třech písmen SPC ti udělaj univerzální odpověď na úplně všechno. To se pak do praxe asi snaží předat nejdůkladněji, že co se týče léčiv, tak podle správný lékárenský praxe můžeš (a v rámci dispenzačního minima musíš) říkat jenom to, co je v SPC, a když nevíš, tak se do něj koukni. V reálný praxi to teda funguje tak, že prvních pár let voláš doktorům, když dávkujou mimo SPC, oni jsou na tebe akorát nasraný, protože je nějakej chytrolín z lékárny chce poučovat a dávkování si zdůvodnějí, a postupně se přestaneš zajímat.
Na komunikaci tam je jedna dost kontroverzní ženská (Dr. Matušková, měl jste-li někdo čest), která principy dispenzační praxe (rozuměj: jak někomu natlačit příprodej) zaváděla u Dr. Maxe. Ta si vytvořila pomocí SPC mapy, které jí umožňují, když někdo přijde s nejčastějšími problémy a Rx léčivy říkat pravdivá tvrzení a pomocí prodejních hlášek připrodat vhodný doplněk stravy. Genialita spočívá právě v tom, že ona to má všechno opravdu podle EBM, takže se tomu nedá nic vytknout. Studenti těsně před absolvováním, plni ideálů ji pak nemají rádi, protože se jim příčí ta nátlakovost s jakou ona na lidi působí. Například její legendární hláška, jak správně připrodat femibion k těhotenskému test je, že se zeptáte klientky "jestli plánuje" a případně doporučíte "ještě o měsíc počkat", protože "pro prevenci rozštěpu neurální trubice se má užívat měsíc před početím." V praxi pak teda ti samí kritici začnou vydávat podle pozitivních listů často bez žádný logiky, ale to už je kapitola sama pro sebe. Nicméně tohle je dost okrajová záležitost několika seminářů, která stojí a padá s osobou vyučujícího, nic systémového.
Jedna zapálená propagátorka TČM a homeopatie tam je (a zrovna v sekci farm. péče), ale musím jí nechat fakt, že při výuce to striktně odděluje a alternu do ní netahá, resp. omezí se na hlášku typu "víte, že mám ráda tu čínu, tak koho by to zajímalo, tak na tenhle problém je X." Což mě teda vždycky fascinovalo, jak to u ní asi tak kognitivně funguje dohromady. A to mi připomnělo, že pak je ještě druhý volitelňák - TČM, ale z toho maj prdel už všichni asi bez výjimek, nicméně tam pro kredity chodí půlka ročníku.