BRENMCGUIRE: I kdybychom "pochopili" vše, o čem píšeš, třeba bychom tomu "pochopení", jaké náhodné číslo bylo vygenerováno, věnovali 5 týdnů, a uměli tento jeden výpočet náhody perfektně deterministicky replikovat, po předešlém kompletním průzkumu vesmíru ... (čímž bychom tedy měli hmatatelný důkaz, že nejde o nahodilost generovanou "mimo vesmír", nejde o tu "skutečnou" náhodu) ... tak ve stejném okamžiku kromě této náhody použilo vědomí ještě statisíce paralelních "náhod", vědomí je prostě struktura nad všemi těmito náhodami.
Náš výpočet bychom tedy museli aplikovat ještě statisícekrát, a i kdybychom na to nastřádali výpočetní čas, a uměli kompletně replikovat výpočet onoho okamžiku... A tento okamžik už by pro nás tedy nebyl "náhodný"/svobodný... Tak hned chvíli poté následuje další okamžik a další a další a další...
Pokud bychom chtěli výpočetně konkurovat systému samotnému, (abychom mohli tvrdit, že umíme předvídat jevy, umíme předvídat rozhodnutí našeho zkoumaného vědomí, a toto vědomí tedy nemá vlastní svobodnou nahodilou vůli), museli bychom kvalitativně být přinejmenším tímto systémem samotným, případně nějakým rychlejším vesmírem.
Z pohledu diskutovaného vědomí tedy stále nevidím problém v tom, který generátor náhody je zrovna používán. Být já umělá inteligence, které nahodilost generuje nějaké PC, klidně bych si ze svém mozku občas generátor náhody vyměnil za nějaký jiný generátor (pseudo)náhody a fakt bych o své vlastní vědomí neměl stres. :) Že bych začal fungovat jakkoli nově. :)) Generátor náhody prostě slouží jenom jako generátor náhody. Příliš nízký level celého systému.
Vědomí je prostě jen určitá struktura. Která již dosáhla jisté komplexnosti. Sranda je sama o sobě už v té složitosti struktury. To je ona sranda. Sranda zůstane, ať je použit generátor ten či onen.
Líbí se mi ten příklad s barevnými kuličkami vystřelenými na plátno. Celá ta sranda je v složitosti/struktuře odehrané události. O náhodě je pro mě zbytečné mluvit tehdy, kdy si v ruletě poručím číslo, pak vhodím kuličku, a předem budu znát výsledek. Náhoda to pro mě není tehdy, když znám předem malbu na plátně. Ale když neznám, leze mi do toho náhoda a to už je vono.
LALINA: Souhlas. Když budu AI a hod kostkou už pro mě přestal být náhodný, tak si vymyslím novou hru, zábavnou hru. Lepší generátor náhody, o kterém budu umět říct, že je to pro mě generátor náhody. A to stačí.
Ten pseudo výpočet může být prolomitelný. Pointa je v tom, že momentálně prolomen není. A že pokud by prolomen byl, lze ho nahradit libovolným zábavnějším výpočtem. Samotnému vědomí je šumafuk, který generátor zrovna maká na nejnižším levelu jeho struktury.