• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SM3Řidiči z povolání (Zkušenosti, rady, AETR, zaměstnavatelé, .... )
    SM3
    SM3 --- ---
    Pokud byste měl někdo cestu v pondělí přes Prahu do Drážďan, abysme tam byli na 7 ranní, tak bych se svezl.
    SM3
    SM3 --- ---
    COCOBRYCE: Ještě jsem to ani nečetl :)

    Napadá vás nějaký plánovač trasy na webu, kde bych zadal rozměry vozidla aj. a podle toho by to vypočítalo trasu? V podstatě to co umí navigace, ale do pc? Něco jako google mapy, nepotřebuji aby to navigovalo, jen když si chci doma porovnat trasy kudy můžu projet. Nic bez čeho bych nemohl žít, jen mě to napadlo, abych nemusel případně s navigací běhat na balkon :D
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: dobry a co ta 561 ceho se to konkretne tyka?:)
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    corka z trckfora, ale jakoze co to zase je???

    Od 2. března 2015 je účinné nové tachografové nařízení (EU) 165/2014.

    - Ruší se a nahrazuje původní nařízení 3821/85, které definovalo analogový a digitální tachograf.

    - Zavádí se další typ záznamového zařízení tzv. „inteligentní tachograf“, který spolupracuje se satelitním systémem (instalace od března 2019).

    - Mění se nařízení (ES) 561/2006, které stanovuje pracovní režimy řidičů velkých vozidel (nad 3,5 t nebo nad 9 osob).
    SM3
    SM3 --- ---
    COCOBRYCE: Chápu, že by se ten volant rozhodil a byl by nakřivo, jen mi nejde moc do hlavy, že by se opakovaně srovnával :)
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: vis jak, diry, vymoly, vyjety koleje, to udela s geometrii svoje:)

    urco to najdes, dej ok a hledej sipkama dolu v menu
    SM3
    SM3 --- ---
    COCOBRYCE: Až v tom budu znova sedět, tak to zkusím najít, vím že mi to ukazuje jízdu, řízení, pauzy, ale po přestávce 46m+ se vynuluje doba jízdy a jede od 00:00, při druhém přecvaknutí vidím data na druhého řidiče... budu hledat ;)
    Právě jsem ho chtěl nechat srovnat mechanicky, ale najednou byl rovně a občas se kousek pootočí a pak se srovná, radši věřím teorii se vzduchem, než tomu, že to dělá samovolně :D
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: data o jizde, vykon, rizeni, pauzy si muzes na tachografu namackat a kouknout na to, vidis tam to, co by ti o tom vyjelo na klasickym vytisku, je v kolonce Displej na tacho, procvakas se tam z menu

    volant na krivo mivam, ale srovnaj mi ho vzdycky mechanicky, zajimava teorie s tim vzduchem:)

    elektrice nerozumim, jednou mi takhle v noci ve spanu zustavala svitit cela rampa dalkovkama, chudaci, ti co to v proti koupili:)
    SM3
    SM3 --- ---
    Jinak teda nechápu proč, když už si někdo dal tu práci s dig. tachografy, tak proč to nepočítá celý výkon, resp. jízdu. Myslím tím to, že pokud zastavím po 2h jízdy tak se mi po 46m vynuluje a jedu jakoby nanovo, neni snad tak těžké, aby to počítalo jak výkon, tak celkovou jízdu, aby si člověk nemusel psát a večer počítat minuty na dojetí...

    Dělal vám volant to, že se občas jakoby „posune“, resp. je na křivo? Když jsem zkoušel čím to je, tak se zdá, že pokud ho odklopím a trochu s ním pohnu v poloze kdy je nahoře a vrátím ho zpět, tak je nakřivo, když sešlápnu vzduch a snažím se to srovnat (v poloze nahoře), tak se to většinou povede a je opět rovně. Přišel jsem na to, že mě křivý volant docela vytáčí :D Může to být opravdu jen tím vzduchem? Nejsem zrovna technik, ale měl jsem za to, že to řízení tam je usazeno, tak nějak napevno :)

    Poslední dobou mi z ničeho nic problikly výstražný, někdy to 500km neudělo ani jednou a pak to na 2km zablikalo tak 20x nemělo význam jestli to auto skáče někde přes hrboly, výše otáček, je zaplé rádio apod. do toho jsem poslední 4dny dostával el. rány od madla, tak jsem to dnes odstavil k elektrikářovi a jsem zvědavý jestli přijde na to čím to je, říkal že je to tak 50/50 a kdyžtak diagnostika v MANovi, v pondělí/úterý jedu po půl roce němcovi s koňma, tak jsem zvědavý jak často se bude ozývat, si jdu na chvíli užívat rovných dálnic :)
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    hlavni je efektivita jizdy, ta dela ekonomiku:D
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: jj objizdeni myta, casto postrada logiku:), ja bezne v prumeru jezdim za 31, vsude mozne, se vsim moznym, se vsema vahama 50%/50% lehkej-do 16t/těžkej, cca 15-20% soustky myslim zbytek hajvej:)
    SM3
    SM3 --- ---
    COCOBRYCE: Tohle jsem týpkovi říkal hned jak jsem pro něj začal jezdit, že snad logicky přemýšlí a je rozdíl jestli jedu „poloprázdný na váhu“ po dálnici a nebo přeložený někde po vesnicích, že tam ten rozdíl spotřeby být musí, od té doby jsem o spotřebě neslyšel ani slovo, ale zase se k tomu snažím chovat, aby to jelo rozumně... Jen nedávno zmínil, že se dopočítal za minulý měsíc spotřeby přes 24, tak jsem se začal smát, že je to kravina, protože já s tím víc jak za 20 nejel. běžně mam 18,8 - 19,5/100.
    Občas jsem objel i dálnici sám od sebe, když jsem věděl, že to neni velký oser a nebudu se tam někde plazit po příkopech, když jsem se s ním o tom bavil, to co platíme na mýtu, tak jsem se usmál a říkal jsem, že to nemá v podstatě smysl, protože těch pár 10korun co ušetřím objetím mu radši klidně pro pohodlí, spotřebu a čas klidně dam :)
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: jj, ve francii to bylo to samy, ale nejhosi proste je jak to po sobe klouze a este jsem nezminil, ze do camraku mi napsali vahu 24000kg - haha, aniz bych najel na vahu, pac ji poklopitelne nemeli, nic mene po rozjezdu mi dochazi ze to ma nejmin snad 30t-to asi snad ne,ale takovejch 26-27urco, Lauda chudak vubec nechtel jetv kopci funel jak starej kurak v 1.patre na schodech a uz vubec se nechtel rozjizdet a prvnich cca 70km byl fr venkov, kopce, zatacky, ouzko no parada, takze spotrebu jsem prestal resit okamzite, jel jsem cca za 40/100 prumer do prahy, grr a to mam jezdit za 28 CHACHAAA:DDD
    SM3
    SM3 --- ---
    COCOBRYCE: Tenkrát jsem vezl z letiště ještě na dodávce nějaké asfaltové pláty někam k Plzni, smrad, že mě z toho pálili oči :D A říkám týpkovi, že tohle se fakt nedá, otevřený okýnka a stejně mi z toho nebylo nejlíp, pak jsem přijel do toho skladu a oni tam v tom normálně chodili bez respirátorů a prý, že už to skoro necítí :D
    Občas nakládám plastovou drť na ekolikvidaci a následnou výrobu na folie a vždycky z té drtírny vylezou úplně „zasněžení“ bez brýlí, respirátorů apod. mě to stačí tahat v těch žokách po autě a mam toho dost, když jsem se jich ptal, jestli v rámci nějaké bezpečnosti práce nemají mít respirátory apod. tak prý pohoda, že může normálně dýchat a do toho si zapálí cigáro, když jsem mu říkal, že to tak za pár let být nemusí a že nevěřim, že na plicích nic nemá, tak prý zatím pohoda :D :/
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    jsem vez nejhorsi naklad ve sve historii, vlakovy prazce napusteny asfaltem, zivy jak svin to bylo, kurtovat jsem moh jak jsem chtel a stejne se to furt hejbalo, vubec se s tim neda jet, horsi jak na ledu a to nemluvim o tom smradu, chudak muj naves novej
    jinak k tomu navesu, Krone ok, fakt je mam rad a jak na nem de vse hladce, s nicim nezapasis, ale tenhle novej....pusobi lacine, aususove, ty bocni pricky, mas strach se o ne pritahnout, natoz jim duverovat, ze neco udrzej, aspon ma ale dobry vobuti
    SM3
    SM3 --- ---
    COCOBRYCE: Právě, párkrát jsem to zahlédl, jsem si říkal, že svázaný zrcátka tím mít nebudou :D
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    SM3: jsem si rikal co to ty vesty na zrcadlech znamenaj:)

    SM3
    SM3 --- ---
    Solidaritu řidičům z povolání! « VOICE OF ANARCHOPACIFISM
    https://voiceofanarchopacifism.noblogs.org/post/2015/02/28/solidaritu-ridicum-z-povolani/
    COCOBRYCE
    COCOBRYCE --- ---
    Ukradeno z truck fora, de o formulare na dolozeni dovolene atd.:
    To, že končí formuláře o činnostech je mylná informace. Formuláře zůstavají v platnosti, a tak jak doposud budou používány pro nemoc, dovolenou nebo v případě, že řídič neumí doplnit veškeré činnosti.
    2. března vstupuje v platnost NR č.165/2014 čl. 34 odst.3b), který pouze upřesňuje i pro méně chápavé kontrolory rozhodnutí komise č. 2009/959/ES a to takto:
    Členské státy neuloží řidičům povinnost předkládat formuláře dokládající jejich činnost za dobu, kdy se od vozidla vzdálily.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam