• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    Tato diskuze se zaobírá zejména tzv. Nevýchovou a učením Naomi Aldort. Jakou výchovu doma upřednostňujete a proč? Praktikujete ve své rodině tyto "alternativní" směry výchovy? Opravdu fungují? Otázky, rady a pomoc ohledně (ne)výchovy vítány.
    rozbalit záhlaví
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    SINSEMILLA: u syna se střídají období, kdy nasává informace a na všechno se ptá, a období, kdy jen jde vedle mě a mlčí nebo mektá o kravinách. A jestli ti jde vyloženě o nabírání znalostí, pozoruju výrazné vzedmutí vždy po setkání s dětmi, které mají nějaký silný zájem. Máme jednoho podobně starého kamaráda, který ze sebe chrlí spoustu informací o typech vlaků a o raketách, syn se mě po takové návštěvě ptá, jakto že toho Toník tolik ví a chce taky hodně vědět. Ale je to taková vnější motivace, dočasná...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SINSEMILLA: aha, to občas u Tondy pozoruju taky, to není lenost, ale prachsprostá únava. Ve školce je podnětů, taky s nimi něco probírají, kreslí, učí básničky,zpívají. Já ve všední den Toníka už moc nerozvíjím, spíš ho nechám vyblbnout, vyběhat, vykřičet.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SINSEMILLA: Na školu se nemusí nijak extra připravovat. Stačí, když bude umět poznávat písmenka a když bude komunikativní. Já dodneška nepochopil strachy rodičů ze školky, že jejich děťátko není skoro v 6-ti letech připraveno apod. Řeší to dycky maminy ve školce, když jdu pro malou.
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    MARKYSHA: Citim u erika rozdil v tom, jakto bylo nez chodil do skolky. Jezdili jsme spolu po praze, vsimal si veci, porad se na neco ptal. Ted s tou skolkou tohle neni, je schopny se petkrat zeptat na stejnou vec a kdyz se ho po seste zeptame, jak to tedy je, rekne, ze nevi.

    Neni to tak, ze by se neposouval, to ne, ale te lenosti se proste bojim, jednak ji nesnasim a jedkam jeho otec (s kterym nevyrusta), je nejlinejsi clovek, ktereho znam. A bohuzel velmi talentovany a chytry.

    A ja mela v zivoze tolik prekazek, ze byt lina by znamenalo byt zavrena v ustavu.

    Zkratka me to tak nejak napadlo, ze mame batoleci obdobi fakt za sebou, ted mu byly ctyri, a ze ted vlastne nevim, co s timhle obdobim a jak ho treba pripravit na skolu. Navic jsem fakt otravena z te soutezovosti ve skolce. On je tam erik takova docela vedouci postava a tak se nemusi moc snazit, protoze uz takhle vynika
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    YMLADRIS: Diky za tip, uz jsem na ni koukala a zkusim sehnat v knihovne.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    SINSEMILLA: a v jakém kontextu? Toník třeba rozkládá a vymýšlí každou pitomost, ale některé věci ho moc nezajímají, tak o tom ani nechce mluvit, natož přemýšlet.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pohon. (kniha). mysli ze to vyzni ze motivacni je konat autonomne novy veci ktere neco tvori a tim se nejak prospiva okoli/svetu. precti a dej vedet
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    Mam dotaz, jak pracujete s motivaci u deti? Jak se stavite k ocividne lenosti ditete se snazit premyslet? Nemate treba doporuceni na nejakou cetbu?
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    MALKE: je fakt, že Toník si s těmi autíčky hraje víc a Alenka tahá, chová a pusinkuje plyšáky. Ale většinou se oba shodnou na společné rošťárně v jednotné symbioze.
    MALKE
    MALKE --- ---
    INUSHKA: ale jo, chápeme, jen si myslíme každá něco jiného. já si zkrátka myslím, že stejně jako existuje tendence ke způsobu hry, existuje tendence k výběru objektů. což neznamená, že by si holky nemohly jezdit s autíčkem vůbec.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    Transsexuální chování v dětském věku bývá spíš prekursorem homosexuality (ale samozřejmě tomu tak být nemusí).
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KEIKIN: Tak ne všechno, co je vrozené, je dědičné, to jsou dva úplně odlišné stavy.


    Pamatujete na film S tebou mě baví svět, jak si tam holčička ostříhala vlasy, aby z ní byl chlapeček a mohla jet na chlapskou výpravu? Takhle to děti do určitého věku vnímají, a já si fakt myslím, že tahle holčička se cítí být chlapečkem právě pro to, že se jí nelíbí růžové sukýnky, a až pochopí, že i holky můžou nosit džíny a svetr, tak bude po transsexualitě. V takhle nízkém věku ještě vnímání svého vlastního pohlaví nemůže být směrodatné, to se rozhoduje plnohodnotně až v pubertě.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    MALKE: Asi se nechápeme. Já si nemyslím, že všechny děti jsou stejné a mají zájem o totéž, já si myslím, že to jestli má konkrétní dítě zájem o auta, o panenky, o obojí nebo o nic, není dáno jeho pohlavím, ale prostě jeho povahou a osobností. Dokud nepřijdou dpspělí a neřeknou mu "ano, s tímhle si hraj, to se pro chlapečka/holčičku hodí" nebo naopak "prosím tě, tohle není pro tebe, vem si radši auto/panenku".
    Připouštím, že ZPŮSOB hry může mít jistou souvislost s pohlavím, ale nemyslím si, že by pohlaví samo ovlivňovalo výběr OBJEKTŮ ke hře.

    A Malvínu taky auta zajímají odmalinka, na ulici si je pořád obhlíží, kdykoliv jede kolem nějaký náklaďák, stavební stroj nebo jiné neobvyklé vozidlo, musíme zastavit a pozorovat ho, dokud neodjede z dohledu. Když dostala duplo, byla největší zábava naskládat co nejvíc kostek na autíčko a jezdit s ním po obýváku. Přitom je holka. Takže u kluků je to pohlavím a u holčiček - čím teda?
    MALKE
    MALKE --- ---
    INUSHKA: to není pravda, aspoň u staršího syna ne (mladší už jím mohl být ovlivněný). ani jeden s manželem nejevíme slabost pro auta, a to dítě po nich prahlo odmala. neexistovalo nic lepšího než bagr, a skutečně neměl nikoho, kdo by mu řekl, že bagr je lepší než panenky. s panenkou si hrál, ale rozhodně ji tak neopečovával, jak jsem to viděla u holčiček. měl ji rád a nosil ji s sebou, ale hru jako takovou neprovozoval. plyšáci jsou prima na spaní a na házení, péče zase žádná.
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    LYDI: Malvína je asi obojetná :-) Miluje mašinky a autíčka a zároveň opečovává panenky a plyšáky, krmí je a ukládá je ke spánku. Podle mě tohle fakt není závislé na pohlaví, dokud nějací dospělí tomu dítěti nesdělí, co se pro jeho pohlaví hodí a co ne.
    LYDI
    LYDI --- ---
    tak nase zatim genderove neutralni - jede si hlavne zviratka a knizky (:
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MONI: něco ve smyslu: "NO JASNĚ, že má Jáchym růžové tepláky, proč by neměl mít růžové tepláky?"
    "Protože růžová je holčičí." "Růžovou nosí holky"
    "Růžová je holky jedna z nejveselejších a nejhezčích barev na světě. A tyhle tepláky jsou SPE-CI-Á-LNÍ, takové se nosí, když má člověk strašně dobrou náladu a chce to všem ukázat." Zíraly na tepláky. "Holčičky, která z vás má ráda růžovou?" To už byly moje, hlásily se jedna přes druhou - "já mám ráda růžovou." "Já taky." "Já taky."
    "A já taky. Tak vidíte, je to prostě ta nejskvělejší barva na světě. A proto jsou i ty tepláky nejskvělejší na světě."
    SEBIEN
    SEBIEN --- ---
    ONA_MAKARONA: nejspíš by si toho dokonce ani nevšimli....
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Taking Our Places » Post Topic » Beyond Validation; Raising Peaceful and Emotionally Resilient Children
    http://www.parentingthemovie.com/...d-validation-raising-peaceful-and-emotionally-resilient-children

    novy clanek od aldort, ze lidi moc nechapou jak pouzivat SALVE formuli takze znovu a lepe
    ONA_MAKARONA
    ONA_MAKARONA --- ---
    Já si myslím, že to "hraní na holčičky a kluky" taky dost závisí na tom, v kom se dítě zrovna vidí, jestli v mamince, tatínkovi nebo ségře/bráchovi.. můj bratr si například pořád chtěl - lachtovat nehtíky a barvit pusinku - stejně jako já a když mě viděl ráno jak se češu, tak dokázal ztropit hysterickou scénu, dokud mu mamka také zdlouhavě nenačesávala jeho tři chlupy na hlavě:-) A teď je to prosím chlap jak víno, takže já myslím, že tímto si projde snad každé dítě a určitě bych tomu nepřikládala žádný větší význam, prostě je to pro ně hra a podle mě v tom nic víc nevidí.

    A taky si myslím, že když si kluk hraje na holčičku, tak je to pro ostatní tak nějak automaticky více alarmující, než když si holka hraje na kluka. Stejně jako případ s růžovými kalhoty, kdyby přišla holčička v klučičích teplácích, nejspíš by to děti přešly mlčením.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    BEBERA: Jo no, jsem zvědavá, jak to bude dcerka zvládat, když mě nebude mít za zadkem. Ona je jinak docela od rány, tak snad tím nebude trpět, jako kdysi já. Ale uvidím...
    MONI
    MONI --- ---
    BEBERA: A co jsi jim řekla? :-)
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    TORUVIEL: Nojo, kolektiv. Kdysi u nás přistály růžové legíny, chystám se je dát nějaké holčičce a zatím leží v šuplíku. Dnes došly čisté tepláky, syn teda dostal ony růžové legíny, chvíli mrmlal, že jsou holčičí, tak jsem řekla, že dnes bude moje princeznička, tak to pojal jako legraci a dál už mu to bylo jedno. Odpoledne měl výtvarný kroužek, tepláky se mezitím dosušily, ale převlíkat se lenochovi nechtělo, raději šel v růžových kalhotech. Jen co jsme vešli do místnosti, spustila všechna přítomná děvčata (5-7 let): "jeeeeee, Jáchym má růžové legíny, heleeeee, Jáchym je oblečený jako holka, hele, holka, chachachaa" a smála se na celé kolo. Syn se dočista celý smrskl, chytil se mě za ruku a zoufale na mě koukal. Ještě že jsou malé holčičky tak snadno manipulovatelné, po dvou minutách mého proslovu všechny holky Jáchymovi růžové legíny záviděly a toužily po taky takových, situace byla pro tentokrát zachráněna. Ale být vystaven posměchu celého kolektivu musí být strašné, chudáci děti...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam