• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MULTICAT: to bych chtěl jednou já. Nedávno vyšel o tom článek:
    [ KEIKIN @ PREPPERS ]
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    KEIKIN: hehe, tak to mame zase my :) tak je to fajn... budoucnosti se nebojime!
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SANCHA: to si piš, ještě svůj elektro ostrovní systém, dobré baterky a můžete být relativně v klídku :-)
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    MULTICAT: to je jasné, každá činnost, která se opakuje je ubíjející. Mně spíš jde o ten návyk, aby děti věděli, že stejně jako, musí jít spát v pyžamu nebo že se čůrá na hrnec, tak prostě že se čistí zuby kartáčkem. I kdybys mu ten kartáček dala jen tak na hraní každý večer a ráno...A je vlastně jedno, jestli tam je pasta nebo není, jestli u toho stojí v koupelně či ne...stejně ty mléčňáky vypadnou, takže to hlavní čištění, které má už pak smysl je + - od školy. A školák už má svoje povinnosti, úkoly apod. takže tam se to dá už hlídat a učit líp.
    MULTICAT
    MULTICAT --- ---
    KEIKIN:
    SANCHA: u nas je to treba tak, ze syn ma asi 6 svych kartacku (k tomu jsem proste postupne dospela, protoze mi ten jeden vzdycky vyrval z ruky), stridam mu ruzne pasty, ma taky asi tri. jeden kartacek mu dam do pusy, ten mi sebere, tak mu do pusy vrazim druhy, ten mi treba taky sebere, zkusim treti. je to peklo! ale on je jeste vazne pohodar, do ty pusy si hrabnout necha. vim, ze jsou deti, co to opravdu nedavaji!
    nedavno jsem u cisteni piskala na pistalku, smal se, tak jsem mu vzdycky trochu vycistila. na to uz mi neskoci. nebo jsme se o neco pretahovali. ale je tohle vubec udrzitelne? delat takovy saskarny? nevim - doufam! cistit musime, ma zuby spatny. on by si je nejradeji cistil sam, chodi tady po dome s peti kartacky a trousi je. ale to nestaci... je jeste malej, zuby mu cistit musim ja. je to strasne ubijejici...
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SANCHA: v okamžiku např. blackoutu se po pár dnech začíná bortit civilizace. :-) Ne nadarmo si každá komunita, které záleží na přežití zajistí "svého zubaře". Ale to je OT.

    Ono to čištění málokoho baví, ale dá se to zvládnout tím, že dítě nemusí být striktně v koupelně, může si zpočátku čistit zuby třeba u pohádky nebo při hraní apod...jde o to hlavně získat ten návyk, že každé ráno a každý večer se prostě čistí zuby. Zpočátku to nemusí být až tak důkladné, postupně jak dítě roste, tak mu ukazuješ jak vyplivávat pastu apod. - no prostě jak zuby čistit správně´.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    SANCHA: no při dnešních cenách za zubaře a při počtu dětí se dlouhodobě nevyplatí neřešit čištění. TRauma se dá minimalizovat při spojení činností. Navíc si představ dobu, kdy třeba nepůjde proud apod. Resp. investice do zubů jsou imho jedny z nejdůležitějších vzhledem k nejisté budoucnosti tohoto světa. Málo kdo z nás si dokáže představit, že dříve byl zubař kovář.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    YMLADRIS: Přímo ředitel bude učit syna, budeme dost v kontaktu, ale obávám se, že je to dost neprůchozí. Je to vesnická školka, všechny školky v okolí jsou natřískané, proto tam taky místní na rozdíl od školy zůstávají...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: tojo ale neprijati to nejak vyresi a skolka pak v zari obvolava ale najednou uz nikdo nechce. ale nevim
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: ja mam silny bias proti nevhodne skolce. nevim no. dat k duchodkyni tunu lega/domluvit se s mladsim co chce ci nechce on? zkouset to nejak vymyslet. nevim no.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    YMLADRIS: v té druhé školce, kde se mladšímu líbilo, jsme příliš hluboko pod čarou. Byla volná jen čtyři místa, celkem je ve školce 25 dětí, není šance, že by se uvolnilo tolik míst, aby byl Vítek přijat...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    YMLADRIS: Platit za vyzvedávání budu nejspíš muset tak či tak, takhle bych platila 2x, což je nic moc, ale mnohem nepříjemnější by bylo, že ať v jednom nebo druhém městě mají sportovní kroužky, když bych vyzvedávala staršího po škole a vezla ho na gymnastiku do bližšího města (do LBC bychom to nestihli), mladší by byl až do dlouho do večera bez nás někde u důchodkyně a bylo by to vůči němu nespravedlivé, cítil by se odstrčený.

    Myslím si, že pod "respektující" si každý člověk představuje něco jiného. Naše učitelka si třeba představuje, že je potřeba děti přimět k tomu, co chce ona, ale ne příkazem, ale obratnou manipulací. Nebo jsem byla svědkem velmi důrazně řečené "respektující věty" "Teď nebudu ve třídě, takže odložíte nůžky a nebudete stříhat, souhlasíte všichni?" jaksi ale s tím, že nesouhlas nebyl možný... Promluvit bych si s učitelkou mohla, ale chování k dětem během normálního dne už do září neuvidím :( Leda bych je možná ve středu cestou ze schůzky v práci stihla v lese a mohla je chvíli pozorovat...
    Mladší syn na rozdíl od staršího není nijak přírodně založený, nedojímají ho koše plné žaludů a ořechů v herně, klacky, slámová panenka ho taky nerozseká, má rád autíčka, stavebnice, plastové figurky superhrdinů, má rád klasické klouzačky, houpačky, hřiště apod..
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: je sance byt prvni nahradnik v te ms pod alt skolou? casem ze by nekdo odpadl, driv nez za rok

    nerespektujici waldorf je nezvykly. je sance promluvit si s tou raznou ucitelkou vic ji poznat? obecne mladsimu by waldorf jako styl sedel?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BEBERA: a nakolik penez vyjde ta varianta jedno decko vozit tam druhe onam (najmout duchodkyni ci neco)? na rok, priste se treba uz dostane. obetovat nakup neceho
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    BEBERA: Co jsem tak po různu četla tady na nyxu, tak mi prijde, ze ve skolce jsou spis problémy s nezvladatelnymi dětmi, ale nepřišlo mi, ze by se nejak vic řešily problémy s ucitelkami. Ja bych se toho fakt nebala, mladší ma šanci si školku užit i tak, škola, kde jsou najednou nové povinnosti a je to uz vážnější, je myslim důležitější
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    ELA: SINSEMILLA: Díky za názory. Tohle řešení je mi pořád dost nepříjemné, mám pocit, jako bych mladšího "obětovala" kvůli staršímu... :(
    SINSEMILLA
    SINSEMILLA --- ---
    ELA: Souhlas, taky bych se rozhodovala podle školy. Ve skolce si stejne deti většinu času hraji a učí se byt spolu, tam to podle me učitelky tak moc zkazit nemůžou. Ale starší syn si začne budovat vztah k učení a ke vzdělaní, ktery ovlivní i střední skolu
    ELA
    ELA --- ---
    BEBERA: Ja bych urcite zvolila vhodnejsi zakladku pro starsiho. Myslim, ze leta stravena na zakladni skole jsou pro zivot mnohem dulezitejsi, nez 2-3 roky ve skolce.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    Mám strašné dilema a nevím, jak z toho ven. Po dlouhém zvažování jsme zapsali staršího syna do sice státní, ale dost alternativní školy ve vesnici 20 km od bydliště, ale po cestě do mužovy práce, takže by ho ráno mohl vozit a odpoledne bych ho vyzvedla já. Mám z té školy opravdu dobrý pocit, neznámkuje se tam, učitelé jsou vůči dětem vnímaví, děti jsou hodně venku i během vyučování, syn má strašně rád přírodu, je to pro něj jak dělané. Druhému synovi budou v září 4 a chodí do normální školky u nás v Liberci. Z logistických důvodů jsme ho zapsali do MŠ spadající tady pod tu alternativní školu, tam se nedostal (museli vzít místní), ale vzali ho do vesnice o kilometr vedle, byli jsme rádi. ALE:
    1) dnes jsem se tam byla podívat na slavnosti a nelíbilo se mi tam, prakticky vůbec. Nelíbila se mi učitelka, nelíbila se mi zahrada, jedou tam sice waldorfský přístup, ale přišlo mi, že leda tak to pro mě spíš nesympatické z waldorfu (hračky jen dřevěné, žádné stavebnice kromě pár dřevěných kostek apod.), ale zbytek mi přišel úplně klasický školkový, respektující přístup mi tam docela chyběl. Poptávala jsem se rodičů, ti byli spokojeni, učitelka prý rázná, několikrát jsem slyšela, jak si ty děti "srovná", ale ty ji prý mají rády, ale prý si "rovná" i rodiče. No nevím. Obě učitelky jsou dost staší, obě jsou takové pomalé, přišlo mi to trochu jak v domově důchodců. Třeba platby probíhají jednou měsíčně v hotovosti a prý je velký problém, když to člověk nepřinese přesně, je to taková drobnost, ale o té školce to trochu vypovídá.
    2) Celé zastupitelstvo v obci, kam by chodil do školy starší syn, se ze všech sil snaží ředitele vyštípat. Už ho jednou odvolávali, ale postavili se za něj všichni rodiče, sepisovala se petice a vypadalo to, že už bude klid. Ale leží jim v žaludku solidně. Teď v pondělí je zas jednání zastupitelstva a zas se bude řešit škola. A chápu je, místní do školy děti prakticky vůbec nedávají, jak nastoupil a rozkřiklo se, že by se mohlo učit jinak, přehlásili hromadně děti do okolních vesnic, a to tehdy ještě nezačal učit. Jak nezvoní a neznámkuje se, je to pro ně nezkousnutelné.

    Já jsem teď v pasti. Mám dát staršího syna do školy, o které si myslím, že je opravdu pro něj ta pravá a mladšího kvůli tomu zapsat někam, kde se mi ani trochu nelíbí (a pořád nést riziko, že ředitele odvolají, školu "znormalizují" a děti budou ve dvou klasických institucích, jen s komplikovanou logistikou). Nebo nechat mladšího v takové normální školce, kterou už znám a ničím mě negativně nepřekvapí a staršího syna rezignovaně dát do klasické základky se vším, co mi na klasické základce vadí, kde s velkou pravděpodobností, jelikož je přehnaně samostatný a urputně si chce dělat věci po svém, narazí a možná taky rezignuje...
    MUFLONEK
    MUFLONEK --- ---
    Malý synovec - v dubnu mu byly dva roky (dudlík jen na spaní), poveze v září dudlíka mému miminku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam