• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ONA_MAKARONAŠťastný rodič, šťastné dítě.
    Tato diskuze se zaobírá zejména tzv. Nevýchovou a učením Naomi Aldort. Jakou výchovu doma upřednostňujete a proč? Praktikujete ve své rodině tyto "alternativní" směry výchovy? Opravdu fungují? Otázky, rady a pomoc ohledně (ne)výchovy vítány.
    rozbalit záhlaví
    LYDI
    LYDI --- ---
    NEMESISS: rada (:
    NEMESISS
    NEMESISS --- ---
    LYDI: písnu Ti zprávu, jsme taky bilingvní...
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    LYDI: v portalu vysla knizka, kde mapuji nejruznejsi pristupy (muti)lingualnich rodin, a zaver je ze nic neni spatne, ze rodiny i deti maji ruzne pristupy. To na o se ptas, tj ze decko napr babicce deset let rozumi ale mluvit nechce, je brano jako normalni, ze rozmluvi se jednoho dne az nastanou priznive okolnosti. nazev nevim ale neco jako Bilingvni vychova nebo tak.
    LYDI
    LYDI --- ---
    Myslela jsem, ze na nyxu neco k tomu najdu, ale asi ne v nejakym special foru, proto se ptam tu - resite nekdo bilingualni deti? dcera aktivne mluvi bohuzel jen jednim i kdyz oboje jazyky dobre rozumi (jen pro ujisteni, jedna se o dva materske jazyky, neucime 'umele') - rada bych se s nekym vymenila napady nazory zkusenosti jak nenasilne ji dostat zas k tomu, aby vic pouzivala jazyk i aktivne. diky
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    I Suffer From Childhood Emotional Neglect. Here's What That Means.
    http://www.scarymommy.com/...ldhood-emotional-neglect/?utm_medium=partner&utm_source=positiveparents
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    KOTENCE: Já si nemyslím, že by to INUSHKA brala nějak extravagantně, když tu formulaci použila, tak jsem ji prostě zopakovala :o)
    KOTENCE
    KOTENCE --- ---
    TAPINA: "i respektujicim zpusobem vedene decko" !!! To je strasny, ze to v ty vete vyzniva jako neco extravagantniho :-/
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    LUCKYSWEETY: ten les je v českém ráji, všude samá skála a strž.
    Fakt tam nechceš hledat ztracené děcko.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    LUCKYSWEETY: No ale když se jde ven neplánovaně, tak to bývají situace, kdy tím spíš nebývá prostor pro debatování o bundách. Pro tyhle případy je dobré, aby i respektujícím způsobem vedené dítě vědělo, že když se řekne klíčové slovo, tak je potřeba udělat všechno přesne podle pokynů, ihned a bez diskuzí.
    (nevím, jaké "neplánované" cesty ven mají normální rodiny, u nás to bývalo něco typu, že pes má průjem a právě začal dávat najevo, že na to má tak minutu, nebo zavolal někdo z práce s akutní pohotovostí a já nemám komu nechat dítě doma). Všechny ostatní situace snad snesou krok A - nachystáme oblečení a vyřešíme, co si kdo vezme a krok B - navlečeme to na sebe.
    LUCKYSWEETY
    LUCKYSWEETY --- ---
    TAPINA: Nj, ale vždycky nejdes ven planovane.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    LUCKYSWEETY: Nepřijde mi to nijak nereálné. Když vím, že v průběhu činnosti už nebudu moct odbíhat pro zapomenuté věci, tak připravit si všechno dopředu nestojí víc než trošku plánování, v práci to tak musím dělat běžně. Oblečení chystám na hromádku taky každé ráno, výrazně to šetří nervy při vypravování do školky.
    LUCKYSWEETY
    LUCKYSWEETY --- ---
    TAPINA: To je velkej ideál mit vždycky vsechno připraveny. A asi se to nevztahuje jen na oblikani. Přijde mi vhodnější, aby se spolu naučili komunikovat.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Tady by byl na místě respektující přístup i vůči tatínkovi. On prostě potřebuje mít možnost vydat pokyn "včil se jdeme oblékat", pustit to z hlavy a věnovat se svému oblékání. Jinak se neobleče, nebo to bude dělat hodinu. Tak ať si společně nachystají všechno oblečení předem, zkontrolují, že nic nechybí, a pak až zahájí obléhací proces. Možnosti jsou, pokud si oba uvědomí, jaké jsou čí limity. I Malvíně už by se dalo vysvětlit, že tatínek prostě nevnímá, když leze do bot a do bundy, takže se s ním všechno musí dořešit včas. Tatínci mají své speciality :o)
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    INUSHKA: Napadlo mě něco podobného, co YMLADRIS - oni se spolu naučí časem vycházet, nejspíš :-) Co tím myslím - že ta iniciativa asi bude muset vycházet z obou stran, Malvína se třeba bude muset naučit komunikovat s tátou tak, aby byla vyslyšena, přeci jen, je to taky člověk a učenlivý tvor. Komunikace je vždy mezi dvěma a více jednotkami, takže ta aktivita musí být oboustranná. Je to vzájemné učení se, jak spolu mluvit. Takže to zkus probrat třeba i s ní, jak na tátu (říct to třeba tak, že táta v tu chvíli neposlouchá/neslyší, takže musí na sebe nějak upozornit, ale ne křikem - poradit jí jiné metody).
    Vycházím z toho, že děti vůbec nejsou blbé (samozřejmě .-), a že ta iniciativa nemusí vycházet vždy jen od rodiče (že upraví své "výchovné" metody), ale i od dítěte.
    Je super, že tvůj muž má dobrou vůli, horší by bylo, kdyby na svém přístupu trval jako na správném, byl by v něm zabejčený. Takhle je to dobré, že třeba bude stačit, když Malvína přijde na to, jak na sebe a své potřeby upozornit jinak, než pláčem apod.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    INUSHKA: jo takhle. a myslíš že Malvína chápe, že ji otec v daný moment neslyší/nevnímá?
    mohla by ho treba chytnout za ruku po tom "mne to nejde sundat" bez odezvy

    nechcu být škarohlíd, ale nevím zda úkol pro něj (overuj že jsi byl slyšen) zabere, neb by na to musel furt myslet
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    YMLADRIS: Vlastně dost často jo. Ale já si narozdíl od dětí už umím tu pozornost zjednat.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    LUCKYSWEETY: taky mě zaujalo, ze na silnici a v lese ;)
    LUCKYSWEETY
    LUCKYSWEETY --- ---
    SOLEI: V lese a na silnici? ,) zajímavý. Jinak kdyz dite nechce poslechnout a vyčerpala jsem vsechny nápady a nenápady, tak ho proste zvednu a premistim, kam potrebuju.
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    Ják řešit situaci.
    Dítě v lese. Uložil se do do díry po vyvráceném stromě a něco vykládá breberkam v mechu.
    Matka s miminkem v šátku si libuje že mu dala do dnešního bahna gumové kalhoty a jen tak zlehka aby nevzbudila miminko zavolá ze jdeme dál protože zbirame houby a brusinky.
    Zbytek řeší otec.
    Po deseti minutách volání dítě nereaguje, otec jde a plácne.
    Teď sedí vedle mne a trhá si zbytky vlasů že placnul.
    Dítě se plácnutím restartovalo v příjemného milého sladkeho chlapečka a ó ničem už dávno neví a já se jeho otci snažím vysvětlit , že měl jít podat ruku a říct - jdem na další brusinky (postavit myši domeček).
    Otec se snaži vysvětlit mi, že v lese a na silnici není prostor na debaty a musí se poslouchat bez podmínek.
    Mam málo cukru. Dochází mi Salko.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    INUSHKA: zajimave. s tebou jedna taky tak? (ze ani nevycka na komunikaci s tebou a mizi a td)
    INUSHKA
    INUSHKA --- ---
    LUCKYSWEETY: Hej, to je dobrý tip, ta ujišťovací otázka. Přesně o takové mi šlo. Je mi jasné, že trénovat, ale prosté "soustřeď se na to" nefunguje a mě samotnou tentokrát žádné fígle nenapadají.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam