• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: prave ze se nic moc zasadne bourat nema - tedy ve smyslu existujicich domu. Jedine "vetsi" vyoseni ze stavajici trasy je kolem Liboce - v oblasti zahradkarske kolonie. Nejake vykupy nutne budou - a jeste se ukaze, kdo ty pozemky drzi ryze ze spekulativnich duvodu - o projektu se mluvi desitky let, a u nas je to vubec popularni sport :) Ale nemyslim si, ze zrovna tam to bude nejaky zasadni problem - podobnych "uprav" se deje jinde hromada. A jde na to koukat i z druhe strany - v momente, kdyby trat nebyla vubec (zrusila se) ziskas spoustu dalsich lukrativnich pozemku v centru, supi kolem samozrejme hladove krouzi... ;-) Nastesti jde stale o trat celostatni ve smyslu zakona.
    Reci o hluku jsou spise usmevne - soucasna vozba v motorove trakci po stavajicich sroubovanych kolejovych pasech na neodhlucenem podkladu dela vetsi kraval z principu - dne sto to je zastarala konstrukce trati, co se jen udrzuje v provozu (a udrzovano nadale bude, to neni nevyznamna lokalka, kterou jde snadno zavrit) - cokoliv novejsiho bude mene hlucne i bez zahrabavani pod zem...
    Ono vubec alibismus s hlukovymi normami me bavi. A jsou pricinou navysovani ceny stavby, ktere OMNIHASH kritizoval - to cele zahrabani pod zem holt levna sranda neni :)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: Aktivisticky bytečky a domečky.. Ta dráha se musí rozšířit oproti stávajícímu stavu. A musej se tam dát (kvůli hlukovejm normam) zábrany. Což znamená, že budeš muset vykupovat pozemky. A bourat. Takže ta cenovka bude tak jako tak masakr.

    Že se v novinách rozmázla petice od desítek jedinců je jinej příběh. Obecnej konsenzus je asi jako s těžebníma limitama = hlavně už rozhodněte!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: rychlodraha je marketingovy "buzzword", nicmene fakticky jde o modernizaci, elektrifikaci a zdvojkolejneni v existujici stope s odbockou na letiste - a z toho se vse odviji - vcetne te rychlosti. Samotna modernizace potrebna je, desitky let se na trat prakticky nesahlo (protoze se "ceka" na rychlodrahu), moc jinych "alternativ" vymyslet s ohledem na teren dost dobre nejde...
    Pokud jde o cenu, dekovne dopisy muzes posilat na mestskou cast Prahy 6 a dalsim aktivistickym skupinam - kterym se nelibi, ze vlak jezdi a rusi je v mistech, kde koleje byly casto driv, nez ty jejich domecky/bytecky :-)
    SAMOUT: to je samozrejme kravina. Nerikam, ze ma byt zastavka co 100m, ale stavajici rozvrzeni zastavek smysl ma. Existence zastavky jeste neimplikuje nutnost, ze kazdy vlak skutecne musi stavet vsude - to je jiz na rozhodnuti dopravce. Metro je technicky to same - to navic stavi na kazde stanici nepodminene (nejen, kdyz tam nekdo vystoupit/nastoupit chce) - a taky se nepostavi stylem "Dejvicka - Letiste non-stop".
    PALEONTOLOG: tak ono jde i o rychlost. Jen z Veleslavinu na Masarycku jede tramvaj 26 minut, vlak i pri soucasnem stavu trati o 10 minut mene. Limitou pro vlak je jednokolejnost - ale uzemi s tim pocita - nebyt nesmyslu z Prahy 6, mohly tam ty dve koleje byt davno. Navic se nebavime jen o obsluze letiste (coz by tramvaj byla), ale take o obsluze prilehleho regionu... nehlede na fakt, ze v prostoru letiste u terminalu i tramvaj bude muset pod zem v kazdem pripade - a to se na cene podepise z principu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SAMOUT: kdyby měla praha jednotnej závaznej koncept rozvoje, tak by to nebyl takovej problém. takhle je to vždycky tak, jak zrovna fouká vítr. každá varianta má svý úskalí, nicméně natáhnout tři kilomety kolejí pro tramvaj se mohlo už dávno a bez keců, může se to i dneska, ale na tom se tak moc nevyvaří, takže se bude hledat nákladnější alternativa. jako rychlodráha, třeba.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ale prdlajs. Ideál zastávka jenom na Hradčanský (a klidně ani tam ne), a pak Masaryčka / Hlavák. Což se dá stihnout za jen o max o pět minut delší dobu, kterou jede bus z letiště na Nádraží Veleslavín, protože VŽDYCKY se najde jeden jedinec, kterej chce vystoupit na zastávce na znamení (lítám každý lichý týden, takže prostoru na pozorování je opravdu mnoho). Samozřejmě ideál by bylo metro, jenže tunel je moc drahej, a metro po povrchu by se příliš podobalo civilizovaným zemím.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKVOR: tyvole, ještě toho tak, stálo by to státní rozpočet na pět let a ve finále jezdilo o pět kiláků za hodinu rychlejš než tramvaje :P
    Rychlodráha, co nejezdí ani kilo...se směju poaždý, když si tenhle projektík připomenu.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SITH: Neboť rychlodráha na letiště má letos dvacáté výročí uvedení do provozu ;) A takhle je to s veškerou pražskou infrastrukturou.
    SITH
    SITH --- ---
    PISKVOR: jakto?
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SITH: Takže "nikdy"?
    SITH
    SITH --- ---
    Ja premyslim ze budu jezdit vlakem az opravi trat na Uvaly tak, ze S vlak pojede pres smichovy hlavak az na Liben. Absence prujezdnosti vlaku taky dela svoje
    SITH
    SITH --- ---
    THETAN: jo, Hornbach, uz se na nej tesim :)
    THETAN
    THETAN --- ---
    SITH: u malé chuchle je most a volnejch pozemku.
    Přidělat vlakovou zastávku by nebyl takový problém...
    no ale stejně se ty pozemky vykšeftujou, už teď tam na části staví snad nějakej Hobby market...
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SITH: Taky tam mas hromadu nevyužitých pozemků, ex - zahradnictví. Na malování čar v mapě už jsem málo šotouš, s tou Chuchlí jsem to zmínil jen proto, že tam je zastávka.
    SITH
    SITH --- ---
    PISKVOR: do Chuchle mas naprd příjezd busem
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SITH: tak jasne, ze vsechno nejake investice chce. Hodnotit moznosti dle soucasneho stavu vykazujici okatou podinvestovanost na vsech frontach dost dobre nejde. Ja uz v barvach vidim tu bouri mistnich aktivistu, kdyz jim tam ze dvou pruhu delaji tri - a skonci to tim, ze jeden se vyhradi pro autobusy a druhy zustane ostatnim (jako na Evropske, Cernokostelecke & spol, proste totalne domrsene mestske kdysi-radialy). Aneb klasicke "my vam to jezdeni zneprijemnime a do tech - vesmes neklimatizovanych a tezko vetratelnych - autobusu nejak uz nacpem".
    Ona i samotna trat potrebuje dat do kupy - v ocekavani nove "rychlodrahy" na Beroun se tam prakticky na nic nesahlo, zabezpecovaci zarizeni na trati pamatuje prvni republiku s omezenym poctem hradel mezi stanicemi - coz mj. ma vliv na propustnost trati... ale to fakt neni problem, co by nemel reseni.
    PISKVOR: vse je resitelne - sprazeni vice jednotek (dve jezdi bezne, ale muze i vic - narazi na pocty dostupnych jednotek - je jich tak malo, ze na Kralupy dodnes jezdi i esusy), pripadne zkraceni intervalu (jasne, dalsi investice). Jezne to je investice, ktera vydrzi ponekud dele - v porovnani se vselimoznymi "zaplatami" problemu dopravy lidi, ktere se predvadi okolo nas... co jsou opticky (kratkodobe) mozna levnejsi, ale z dlouhodobeho pohledu to jsou penize sypane do kamen.
    PISKVOR: o parkovistich nemluv, ty chybi vsude :-)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PISKVOR: Uzel MHD tedy - netahat 3xx na Knížecí, ale točit je tam. P+R by se vešlo, ale jinak veskrze autopozitivní magistráty ten koncept zjevně nenávidí ;)
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: No, dovedu si představit i Chuchli jako přestupní uzel; co se tyče tech příkladů, tak zrovna tyhle vesnice už vlakem jezdí - ešusy jezdí po ránu slušně Našlapaný, právě kvůli tomu, že je to jediné funkční spojení do města.
    SITH
    SITH --- ---
    DANYSEK: jak rika Piskvor, nemuzes celou dobris, mnisek a okoli tahat vlakem. Vsenory nemaji parkoviste, dobrichovice maji parking pro 30 aut a to je uz v 6 plné, radotin nema parking atd. Ja v tyhle lokalite bydlim tak trochu vim o cem pisu
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: Zadni Treban, Revnice, Dobrichovice, Vsenory... Radotin v nejhorsim pripade - technicky vzato realizovat prestup blize ku Praze a nevlacet vsecko na Andel, Smichov. Jenze to by nesmela byt zeleznice spise vynucenym doplnkem "aby se nereklo" (rozhodne tam je nevyuzity potencial). Samozrejme to take chce trosku investovat do tech trati - rozhodne to je smysluplnejsi investice nez ruzne omalovanky na silnicich - ktere se casto ani samotne autobusy nepouzivaji - viz ten pruh pred Barrandovskym mostem od Sporilova.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Na Mníšek? Na Dobříš? Na Příbram? Ano, do všech těch mist vedou koleje...ale jaksi ne ty berounske.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam