OMNIHASH: rychlodraha je marketingovy "buzzword", nicmene fakticky jde o modernizaci, elektrifikaci a zdvojkolejneni v existujici stope s odbockou na letiste - a z toho se vse odviji - vcetne te rychlosti. Samotna modernizace potrebna je, desitky let se na trat prakticky nesahlo (protoze se "ceka" na rychlodrahu), moc jinych "alternativ" vymyslet s ohledem na teren dost dobre nejde...
Pokud jde o cenu, dekovne dopisy muzes posilat na mestskou cast Prahy 6 a dalsim aktivistickym skupinam - kterym se nelibi, ze vlak jezdi a rusi je v mistech, kde koleje byly casto driv, nez ty jejich domecky/bytecky :-)
SAMOUT: to je samozrejme kravina. Nerikam, ze ma byt zastavka co 100m, ale stavajici rozvrzeni zastavek smysl ma. Existence zastavky jeste neimplikuje nutnost, ze kazdy vlak skutecne musi stavet vsude - to je jiz na rozhodnuti dopravce. Metro je technicky to same - to navic stavi na kazde stanici nepodminene (nejen, kdyz tam nekdo vystoupit/nastoupit chce) - a taky se nepostavi stylem "Dejvicka - Letiste non-stop".
PALEONTOLOG: tak ono jde i o rychlost. Jen z Veleslavinu na Masarycku jede tramvaj 26 minut, vlak i pri soucasnem stavu trati o 10 minut mene. Limitou pro vlak je jednokolejnost - ale uzemi s tim pocita - nebyt nesmyslu z Prahy 6, mohly tam ty dve koleje byt davno. Navic se nebavime jen o obsluze letiste (coz by tramvaj byla), ale take o obsluze prilehleho regionu... nehlede na fakt, ze v prostoru letiste u terminalu i tramvaj bude muset pod zem v kazdem pripade - a to se na cene podepise z principu.