PISKVOR: znamena to neco jineho omezit, tzn tramvaj na ukor neceho (
nebo to zahrabes pod zem, podobne jako planovany vlak - a to zas bude sakra drahy)... moc mista tam neni uz dnes - a seriozne, obsluha mezinarodniho letiste prece neni jen o propojeni z Prahou - musis byt schopen odbavit i jine druhy dopravy a ne to pojmout oblibenym stylem "vsak tu mate hentu tramvaj, tak co tu sakra chcete autem" ;-) K povrchovemu vedeni viz nize (ad krizeni s RWY).
PALEONTOLOG: projekt vlaku pocita se stanici pod zemi s nastupistem v urovni 11m pod terenem. Jako, ano - koncept podzemni tramvaje tu byl - pozustatky najdes kolem Hlavaku/Muzea, ale jinak tomu dnes rikame metro :)
Rychlost je dana nejen poctem zastavek, ale tez maximalni rychlosti danou ruznymi predpisy a omezenimy danymi "lehkosti" tramvaje. Tramvaj mj. brzdi kazda vyhybka (
Vmax=15km/h proti hrotu, 30km/h po hrotu), samotny prujezd mestem (
Vmax=50km/h - a pres to se na existujicim tramvajovem telese smer centrum nehnes ani omylem, pouze na vyhrazenem telese mimo bezne komunikace muze byt 60km/h)... vlak z principu i s temi dnesnimi 65-70km/h danych zastaralou konstrukci vseho (
a pres vyhybky bezne 40km/h, nekdy i vice) pri dnesnim stavu trati rychlejsi proste bude - vyhrazene teleso ma uz dnes. Pokud by se nevymysleli nesmysly s krecovitym zahrabanim existujici drahy pod zem pres P6, vylozene novostavba u trati je zahrabany 5km usek od zst. Praha-Ruzyne napojeny na existujici trat. Tramvaj ze Sarky +/- to same, problem s tim zahrabanim (
tzn. cenou) tu je take - a treba o ceste v ose dnesni ose ulice K Letisti mezi T3 a T1/2 nema smysl ani uvazovat - krizi budouci RWY 06R/24L - tzn. ta tramvaj bude spise delsi a "lacineji" po povrchu bude problem urcite, na prahu letistni drahy se tramvaj dost dobre nemuze...