• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    THE_MIRACLETunel Blanka a jiné "tunely"
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: zeleznice je alespon ve fazi studie proveditelnosti, u tramvaje nemas ani carku na papire. Resp. ono i v uzemku neco je - ale konci to u Terminalu 3 - a dal nic, coz predpokladam ze nikoho moc nenadchne :) I priprava stavby zabere nejaky cas (a sezere nejaky prachy), takze bych premyslel spise o tom, co uz v nejake forme na papire existuje. Pokud jde o vlastni stanici, v te stanici se pocita s metrem - ktere i v uzemku je protazene az k Terminalu 1/2.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    ATOMIKS: řekl bych, že podle toho, kde to zrovna stojí ,-)
    ATOMIKS
    ATOMIKS --- ---
    jakým způsobem je teď nejlepší dostat se z D1 na D8? napadají mě tři trasy: 1) centrem - magistrála, Argentinská, Holešovičky 2) tunely - Baranďák, Malovanka, Strahov, Blanka, Holešovičky 3) jízda s kamióny - Jižní spojka, Průmyslová, Kbelská
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: tak jsou různý pro a proti. stejně jako bys dělal jámu pro vlak, tak i pro tramvaji. s tím že u dráhy bys hrabal 5 km a u tramvaje tak kolem těch cca 2km. dojezdový časy nerozporuju, nicméně jsou vyvážený četností stanic. ani nrozporuju regionální význam dráhy. pro mě za mě ať se realizujou obě varianty, můžou mít loď stanice pod terminálem společnou. nejhorší je současnej status quo, kdy není nic.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PISKVOR: znamena to neco jineho omezit, tzn tramvaj na ukor neceho (nebo to zahrabes pod zem, podobne jako planovany vlak - a to zas bude sakra drahy)... moc mista tam neni uz dnes - a seriozne, obsluha mezinarodniho letiste prece neni jen o propojeni z Prahou - musis byt schopen odbavit i jine druhy dopravy a ne to pojmout oblibenym stylem "vsak tu mate hentu tramvaj, tak co tu sakra chcete autem" ;-) K povrchovemu vedeni viz nize (ad krizeni s RWY).

    PALEONTOLOG: projekt vlaku pocita se stanici pod zemi s nastupistem v urovni 11m pod terenem. Jako, ano - koncept podzemni tramvaje tu byl - pozustatky najdes kolem Hlavaku/Muzea, ale jinak tomu dnes rikame metro :)
    Rychlost je dana nejen poctem zastavek, ale tez maximalni rychlosti danou ruznymi predpisy a omezenimy danymi "lehkosti" tramvaje. Tramvaj mj. brzdi kazda vyhybka (Vmax=15km/h proti hrotu, 30km/h po hrotu), samotny prujezd mestem (Vmax=50km/h - a pres to se na existujicim tramvajovem telese smer centrum nehnes ani omylem, pouze na vyhrazenem telese mimo bezne komunikace muze byt 60km/h)... vlak z principu i s temi dnesnimi 65-70km/h danych zastaralou konstrukci vseho (a pres vyhybky bezne 40km/h, nekdy i vice) pri dnesnim stavu trati rychlejsi proste bude - vyhrazene teleso ma uz dnes. Pokud by se nevymysleli nesmysly s krecovitym zahrabanim existujici drahy pod zem pres P6, vylozene novostavba u trati je zahrabany 5km usek od zst. Praha-Ruzyne napojeny na existujici trat. Tramvaj ze Sarky +/- to same, problem s tim zahrabanim (tzn. cenou) tu je take - a treba o ceste v ose dnesni ose ulice K Letisti mezi T3 a T1/2 nema smysl ani uvazovat - krizi budouci RWY 06R/24L - tzn. ta tramvaj bude spise delsi a "lacineji" po povrchu bude problem urcite, na prahu letistni drahy se tramvaj dost dobre nemuze...
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ten dojezdovej čas je taky nahnanej množstvím zastávek, který vlak postrádá. stejně jako tam musíš upíchnout tramvajovou smyčku, musíš tam upíchnout i železniční stanici, tenhle problém se týká obou variant.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: Blokově kolem parkingu C, když už děláme to sci-fi?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: problem bych nevidel s tim, jak se dostat k terminalu - jako spise s tim, kde u samotneho terminalu vybudujes nutne zazemi pro tramvaj (smycku), pokud nema koncit pul kilometru pred terminalem. A pak je tu u tramvaje samozrejme ten problem s dojezdovymi casy.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    OMNIHASH: Už teď je masivní převis nabídky kancelářských ploch nad poptávkou.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKVOR: mě by hlavně zajímalo, co s těma mrakama dalších kanceláří budou dělat, Praha už imho moc možností k růstu obyvatel nemá, jedině, že bysme sem nastěhovali postupně i zbytek republiky. Stačí, až dostavěj Brumlovku, Pankrác, Holešovice, Rohanskej ostrov a Bubny a budou rádi, že to naplněj.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: teoreticky nevidím problém v tom, aby se postavila lacino tramvaj a slouzila do doby než se udělá dráha. že je teď problém tu tramvaj nasměrovat k terminálu a protáhnout pod obchvatem ? bez dlouhodobýho konceptu to teď problém je. ale jsou to pitomý 2 km kolejí.
    THETAN
    THETAN --- ---
    pamatuji doby, kdy tehdá starosta Prahy 6, bývalý poradce pro prevenci závislostí, pan Bém, vykřikoval něco o jizdence na letiště za 80 korun a neprostém nesmyslu této stavby a 0 využití pro pražany. Není divu, že se pak rozjely spekulace o podpoře taxi lobby..
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    DANYSEK: ...a zahrádkářská kolonie je tam právě proto, že je to dlouhodobě plánovaný jako nezastavitelný, právě kvůli letišti.
    Ono vůbec v Praze je hromada takových pozemků - přes které má výhledově něco vést, ale teď teď teď to prodat developerům by přineslo PRACHY.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ADAMFC: prave ze se nic moc zasadne bourat nema - tedy ve smyslu existujicich domu. Jedine "vetsi" vyoseni ze stavajici trasy je kolem Liboce - v oblasti zahradkarske kolonie. Nejake vykupy nutne budou - a jeste se ukaze, kdo ty pozemky drzi ryze ze spekulativnich duvodu - o projektu se mluvi desitky let, a u nas je to vubec popularni sport :) Ale nemyslim si, ze zrovna tam to bude nejaky zasadni problem - podobnych "uprav" se deje jinde hromada. A jde na to koukat i z druhe strany - v momente, kdyby trat nebyla vubec (zrusila se) ziskas spoustu dalsich lukrativnich pozemku v centru, supi kolem samozrejme hladove krouzi... ;-) Nastesti jde stale o trat celostatni ve smyslu zakona.
    Reci o hluku jsou spise usmevne - soucasna vozba v motorove trakci po stavajicich sroubovanych kolejovych pasech na neodhlucenem podkladu dela vetsi kraval z principu - dne sto to je zastarala konstrukce trati, co se jen udrzuje v provozu (a udrzovano nadale bude, to neni nevyznamna lokalka, kterou jde snadno zavrit) - cokoliv novejsiho bude mene hlucne i bez zahrabavani pod zem...
    Ono vubec alibismus s hlukovymi normami me bavi. A jsou pricinou navysovani ceny stavby, ktere OMNIHASH kritizoval - to cele zahrabani pod zem holt levna sranda neni :)
    ADAMFC
    ADAMFC --- ---
    DANYSEK: Aktivisticky bytečky a domečky.. Ta dráha se musí rozšířit oproti stávajícímu stavu. A musej se tam dát (kvůli hlukovejm normam) zábrany. Což znamená, že budeš muset vykupovat pozemky. A bourat. Takže ta cenovka bude tak jako tak masakr.

    Že se v novinách rozmázla petice od desítek jedinců je jinej příběh. Obecnej konsenzus je asi jako s těžebníma limitama = hlavně už rozhodněte!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: rychlodraha je marketingovy "buzzword", nicmene fakticky jde o modernizaci, elektrifikaci a zdvojkolejneni v existujici stope s odbockou na letiste - a z toho se vse odviji - vcetne te rychlosti. Samotna modernizace potrebna je, desitky let se na trat prakticky nesahlo (protoze se "ceka" na rychlodrahu), moc jinych "alternativ" vymyslet s ohledem na teren dost dobre nejde...
    Pokud jde o cenu, dekovne dopisy muzes posilat na mestskou cast Prahy 6 a dalsim aktivistickym skupinam - kterym se nelibi, ze vlak jezdi a rusi je v mistech, kde koleje byly casto driv, nez ty jejich domecky/bytecky :-)
    SAMOUT: to je samozrejme kravina. Nerikam, ze ma byt zastavka co 100m, ale stavajici rozvrzeni zastavek smysl ma. Existence zastavky jeste neimplikuje nutnost, ze kazdy vlak skutecne musi stavet vsude - to je jiz na rozhodnuti dopravce. Metro je technicky to same - to navic stavi na kazde stanici nepodminene (nejen, kdyz tam nekdo vystoupit/nastoupit chce) - a taky se nepostavi stylem "Dejvicka - Letiste non-stop".
    PALEONTOLOG: tak ono jde i o rychlost. Jen z Veleslavinu na Masarycku jede tramvaj 26 minut, vlak i pri soucasnem stavu trati o 10 minut mene. Limitou pro vlak je jednokolejnost - ale uzemi s tim pocita - nebyt nesmyslu z Prahy 6, mohly tam ty dve koleje byt davno. Navic se nebavime jen o obsluze letiste (coz by tramvaj byla), ale take o obsluze prilehleho regionu... nehlede na fakt, ze v prostoru letiste u terminalu i tramvaj bude muset pod zem v kazdem pripade - a to se na cene podepise z principu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    SAMOUT: kdyby měla praha jednotnej závaznej koncept rozvoje, tak by to nebyl takovej problém. takhle je to vždycky tak, jak zrovna fouká vítr. každá varianta má svý úskalí, nicméně natáhnout tři kilomety kolejí pro tramvaj se mohlo už dávno a bez keců, může se to i dneska, ale na tom se tak moc nevyvaří, takže se bude hledat nákladnější alternativa. jako rychlodráha, třeba.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ale prdlajs. Ideál zastávka jenom na Hradčanský (a klidně ani tam ne), a pak Masaryčka / Hlavák. Což se dá stihnout za jen o max o pět minut delší dobu, kterou jede bus z letiště na Nádraží Veleslavín, protože VŽDYCKY se najde jeden jedinec, kterej chce vystoupit na zastávce na znamení (lítám každý lichý týden, takže prostoru na pozorování je opravdu mnoho). Samozřejmě ideál by bylo metro, jenže tunel je moc drahej, a metro po povrchu by se příliš podobalo civilizovaným zemím.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PISKVOR: tyvole, ještě toho tak, stálo by to státní rozpočet na pět let a ve finále jezdilo o pět kiláků za hodinu rychlejš než tramvaje :P
    Rychlodráha, co nejezdí ani kilo...se směju poaždý, když si tenhle projektík připomenu.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    SITH: Neboť rychlodráha na letiště má letos dvacáté výročí uvedení do provozu ;) A takhle je to s veškerou pražskou infrastrukturou.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam