PALEONTOLOG: rozdil je v tom, kdo ty penize investuje - zatimco u zeleznice je to stat, metro ci tramvaj zacvaka obecni kasa. To samo o sobe je celkem dulezity rozhodovaci faktor - i kdyz chapu, ze radnici na Praze 6 to muze byt fuk - ani jeden z pripadu se netyka jejich rozpoctu, tak trochu rozhoduji o cizich penezich. Zeleznicni koridory skrze mesto mame (
jen obcas v otresnem stavu, ale lepsi se to i jinde) - neni duvod ty existujici pro dopravu nevyuzivat s argumentem, ze metro je lepsi. V tom musi jit stranou osobni preference - porad se bavime o efektivnim vynakladani verejnych prostredku. Povrchove vedeni dopravy (
maximalne melce-podpovrchove) je obvykle v cele rade mest mimo bezprostredni centrum - zatimco u nas jde v pripade metra o vyrazne drazsi tezkotonazni stavby hluboko pod zemi. A pak se divime, ze nemame dohromady nic. A metro je narozdil od drahy jednoucelove.
V predmetnem useku vede zeleznice uz skoro 150 let (
a to nepocitam konku). Postoj P6 v case z kategorickeho ne vysublimoval prave do toho vse pod zem - uznavam, to je pokrok. Trat se nechavala leta cilene chatrat a obnova se pojima ponekud megalomansky. Jenze ta draha tam neni jen kvuli P6, ta draha ma (narozdil od metra) celostatni vyznam a to nelze prehlizet.