• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---

    Líbí se vám CYBERTRUCK?

    60 hlasy od 60 respondentů

      PER2
      PER2 --- ---
      AVATAR: mne to auto prijde nadherny, ale mne se libilo i ev1, takze ja budu asi divnej no
      navic elon potvrdil, ze bude mozny, na tom mit i solarni panely -> 20+ km denne
      mit prachy navic, potrebu pickupu, ke kterymu se muzu chovat jako prase a bydlet nekde kde nevdou cesty, tak je tohle jasna volba :)
      doufam, ze to uvidime ve filmech, predelavka na nejakou military verzi si o to rika ;)
      AVATAR
      AVATAR --- ---
      PER2: ja si myslim, ze i kdyz to prdlo, dovnitr to neproletelo, takze to splnilo svuj ucel. Ja bych tou kouli do skeble dostat nechtel :)

      me se ten design moc nelibi, vypada to jak z ceckovyho sci-fi a imo se v designu dost ustupovalo cene vyroby, ale technicky parametry jsou paradni a jako pracovni auto to muze fungovat bezvadne. Predpokladam, ze dalsi modely budou ucesanejsi a tohle je jen prvni krok, ktery mel sokovat.
      PER2
      PER2 --- ---
      PER2
      PER2 --- ---
      VACA: spouste lidem se to auto nelibi atp, klasicky chovani trhu, ja v tom vidim prilezitost nakoupit ;)


      VACA
      VACA --- ---
      Tohle mi prijde zvlastni, ja jsem skoro cekal opak. Ze to auto je celkem unikatni vlastnostma, nevsedni designem, a zakladni verze za cenu ze po nem naopak poptavka bude dost..

      Cybertruck značky Tesla šokoval trhy | E15.cz
      https://www.e15.cz/...la-o-sto-miliard-1364465?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
      PER2
      PER2 --- ---
      TOXICMAN: vic fotecek
      SpaceX Starship : Texas Prototype(s) Thread 2 : Photos and Updates
      https://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=48895.msg2018238#msg2018238
      TOXICMAN
      TOXICMAN --- ---
      ještě před RUD

      SpaceX Boca Chica Site Shows Rapid Expansion
      https://www.youtube.com/watch?v=Jp-Sa7LZOp0
      TOXICMAN
      TOXICMAN --- ---
      MARSHUS
      MARSHUS --- ---
      by me zajimalo jak moc je v tom cybertrucku kolem sebe videt. i kdyz ty sirokouhly kamery az si clovek zvykne asi pomuzou.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      na giga 1 zatial tych solarov moc nepridali

      Compare daily satellite images of Tesla production locations
      https://www.buildingtesla.com/compare/Gigafactory%201/08-11-2018/19-11-2019/
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      toto je tiez dobre psycho, stale mi to nejde do hlavy ako to stihli tak rychlo, museli tam nahadzat utrpenie, pot a slzy gastarbajtrov, aby to tak zmakli :)

      Compare daily satellite images of Tesla production locations
      https://www.buildingtesla.com/compare/Gigafactory%203/15-01-2019/17-11-2019/
      VACA
      VACA --- ---
      slusnej ulet, tohle je prvni tesla ktera se mi libi :) Mel by v tomhle stylu zacit delat i osobaky aby zachoval designovou ucelenost automobilky :D

      A je to teda definitivni? Pujde to na trh takhle jak to je?
      jestli jo tak z toho mam skoro pocit ze si Musk rekl neco jako: "tak a ted udelame neco sim poradne nasereme CEOs svetovejch automobilek" :D Po vsech strankach, desgnem pocinaje.
      MAKROUSEK
      MAKROUSEK --- ---
      SUMAC: Presne tak. Ja kdysi delal projekt pro jednu leteckou fabriku a jedno z hlavnich doporuceni nasich leteckych expertu bylo udelat "Advanced design office", jejiz jedinym ukolem by bylo produkovat takovyhle "vize", ktere nikdy vyrabet nebudou, ale o kterych napisou vsechny noviny. Reklama.
      CRAZY_IVAN
      CRAZY_IVAN --- ---




      SUMAC
      SUMAC --- ---
      AXTHEB: ve valcovne se definuje mickrostruktura oceli (a s tim mechanicke vlastnosti). s chemickym slozenim se nic nedela. pokud chces maximalni odolnost vuci krehkemu lomu za kryogenich teplot napr. musis valcovat za tepla a pak za studena s velmi presne kontrolovanou redukci tloustky v kazdem kroku, aplikovat rekrystalizacni zihani mezi hot deformacemi a vytvorit bainit pomoci kontrolovaneho ochlazovani mezi tvarenim za studena a za tepla. je to dost nekolik presne definovanych kroku navic, ktery plech na hrnce nepodstupuje.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      SUMAC: Ve válcovně se ještě upravuje složení, nebo jen mechanika?
      BLACKHEAD
      BLACKHEAD --- ---
      MRAKY: Prave ze to vypada jak Humvee na speedu... ;-)
      MRAKY
      MRAKY --- ---
      DZODZO: evidentne zkoncila doba odlehcovani. :)) si predstavuju Elona s whisky v ruce jak rika "chteji mit tank, budou mit tank" :))
      SUMAC
      SUMAC --- ---
      AXTHEB: nemame, to co s tou AISI 301 oceli musi delat ve valcovne Musk neni to, co delaj vyrobci hrncu. to neco stoji.
      AXTHEB
      AXTHEB --- ---
      Tak space steel, space steel. Z toho z ceho je Starhopper mame doma hrnce, ne?
      SUMAC
      SUMAC --- ---
      DZODZO: je to marketingovy tah, stejne jako posilat auta na orbitu. ma to nalakat lidi na "cool" factor etc.

      my se snazime v ramci vyzkumu na skole o presne opacny postup. vzit "levny" materialy a postupy z automotive a aerospace supply chainu a najit sweet spot, kde cena a robustnost vyroby zajisti space byznysu, ze tyto postupy umozni levnejsi produkt, ktery je navic pouzitelny ne jen pro jeden start, ale pri reentry a vice pouzitich (stejny vyvoj mame s F1, kde nove regulace vyzaduji nekolikanasobne delsi zivotnost morotu, prevodovek atd, uz neni pripustne aby se to rozpadlo po jednom zavodu/startu). cena, zivotnost a lower carbon footpring je hlavni motivace.

      co dela Musk je na jednu stranu genialni. SS a za studena tvarene TWIP, TRIP oceli, a oceli se specialnim bainitem jsou vyvyjene pro auta, ale maji s tim co se dava to starshipu spolecneho pramalo (vlastnostma i cenove, nejsou napr. stainless). twip a trip i pro normalni auto vyrobu jsou porad moc drahe (JLR o tom uvazovali, ale upustili zatim od nich), Musk vytunil tyhle drahe oceli jeste nekolika dalsima specialnima mezi-krokama na maximalni vlastnosti. cool. ale pouzivat presne tenhle spesl material v aute je nesmysl. to ze chce za to auto $40k napovida, ze pouziva nove komercni atuo oceli, co byly taky nabizeny JLR, PSA, Fiatu, ale na space pouziva ty vytuneny 15x drazsi, a zakaznikovy rekne, ze ma v aute space steel..
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      no ale musi ich to vyjst levne, ked to davaju za cenu od $40k, jedine, ze by to dotovali, lebo predpokladam, ze baterka tam bude vacsia ako v model 3, takze tam sa im navysi cena a musia usetrit inde
      SUMAC
      SUMAC --- ---
      DZODZO: nevyjde je to "levne" pokud budou pouzivat stejnej space-spec material, in house, out house, to je jedno. marze na takovym vyrobku je v supply chainu zlomek ceny.

      az si budu kupovat novy auto, tak prvni pozadavek je, aby bylo z materialu odolneho krehkemu lomu za kryogenich teplot, protoze to mi zaruci odolnost atmosfericke korozi (se safety margin asi 300%), zaroven musi byt odolne teceni do 350C protoze to mi zaruci dent resistance (safety margin 700%)...

      je mi jedno, ze to bude stat 15x tolik co normalni auto, protoze penize jsou az na tretim miste. pokud se budu rozhodovat mezi timhle, G class mercedes, nebo Aston Martin DBX, tak se rozhodnu pro "space" Teslu, protoze G i DBX mohly byt spesl, ale nejsou, protoze pouzili normalni materialy, a nepostavili to ze space titanu Ti64 co se pouziva na Orion orbiteru, i kdyz mohli, a to by pak bylo vic cool.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      no asi to bude tazke (heavy), ale zas cenovo ich to vyjde asi levno, hlavne ked si to budu robit inhouse, tu nieco starsich sprav k prechodu starshipu na steel:

      Elon Musk Explains Why the Starship Will Be Stainless Steel - ExtremeTech
      https://www.extremetech.com/...me/284346-elon-musk-explains-why-the-starship-will-be-stainless-steel
      CRAZY_IVAN
      CRAZY_IVAN --- ---
      SUMAC
      SUMAC --- ---
      DZODZO: no jestli chtej pouzivat tenhle material pri hromadne vyrobe aut, tak by me docela zajimalo, jaka je kilogramova cena lisovaneho finalniho panelu v porovnani s normalnin vyliskem z galvanealed steel... ale proc ne, par lidi si to asi koupi.
      DZODZO
      DZODZO --- ---
      SUMAC: ale tam do toho plechu busili kladivom a nic, to je ta ich specialna ocel ktoru pouzivaju na starship a nemalo by to ani reznut
      SUMAC
      SUMAC --- ---
      DZODZO: jo to taky. navic tady tyhle velke rovne plechy maji dost chabou dent resistance a jsou nachylne k oil-canning.
      LADINEK
      LADINEK --- ---
      "To, že došlo k utržení celého vrchlíku a ještě byl vystřelený asi 150m vysoko svědčí o tom, že tlak tam musel být pořádný. (Jak Austin Barnard vtipně poznamenal, vrchlík byl blíže oběžně dráze než SLS za posledních 8 let."

      :-D:-D:-D
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam