Ja jsem si kdysi rikal, ze ty tunely by mohly byt docela zajimavy napad, ze urcite slendrian, byrokracie a uplatky jsou hlavni pricina proc jsou tunely tak drahe, a ze vlastne by to mohlo neco resit.
Pak jsem navstivil LA. Byli jste tam nekdo? To mesto je z poloviny plochy asfalt, a z druhe poloviny plochy parkoviste. Bez dvacetiminutove cesty po dalnici se tam clovek pomalu ani nedostane do vecerky pro rohliky. V pujcenem aute jsem jel po nejakem miste, kde se spojovaly dve dalnice, ktere maji normalne 6 pruhu v kazdem smeru a kdyz se spojuji tak se to navysi tak na 10. Zrovna byla ta silnice tak zajimave do kopce pres horizont, ze jsem defakto vjel na takovou betonovou plan, kde byla az k obzoru silnice a vsude kolem me auta.
Hromadna doprava tam v podstate nema smysl, protoze ve spadove oblasti libovolne zastavky nebo stanice cehokoliv bude v dochazkove vzdalenosti tak 200 lidi. Kolobezky tam nemaji smysl, protoze kamkoli clovek potrebuje jet, tak je to 15 kilometru. Epicke zacpy jsou na dalnicich a hlavnich tazich, na 90% ostatnich ulic je volno. Takze nejake point-to-point tunely nemaji smysl, protoze nad nimi je kapacitne dostatecna silnice. Takze tunely maximalne jako duplikace paternich dalnic a hlavnich silnic, jenze kdyz vidite vsechna ta auta, tak si nedovedu predstavit zadnou tunelovou infrastrukturu, ktera by zabirala min mista nez vsechny ty dalnice, najezdy, sjezdy, mosty, a nejak dokazala signifikantne tomu mestu pomoct. Jedine tunely, ktere si dovedu predstavit jsou nizkokapacitni tvrde placene tunely pro nejbohatsi vrstvu, ktere budou spojovat bohatou ctvrt s kancelarema, ale nic co by jakkoli odlehcilo takovemu mestu. Protoze tomu mestu pomoct v podstate nejde. Akorat tak zbourat a postavit na 10x mensi plose.
Ale samozrejme hype kolem tunelu se hodi a nikdo ho popirat nebude.