SEJDA: já si pořád myslím, že ten vodík se vyplatí spíš pro speciální aplikace... a když už zelený vodík, proč ne zelený zemní plyn (metan) apod.
Samozřejmě, čistě z hlediska toho energetického potenciálu, vodík je prostě nejlehčí atom... ale lithium nezůstává tak moc pozadu a přeci jen má při pozemském tlaku a teplotě daleko praktičtější vlastnosti :-)
Jde o to, že vodíková ekonomika je prostě mnohaletý "mém" technické civilizace... něco jako létající auta a monoraily, něco, o čem se prostě před 70 léty obecně věřili, že to tak bude.
Ovšem ještě Werner von Braun v 50.letech, když účinnost fotovoltaiky dosahovala max. jednotek procent a použití měla tak max. v expozimetrech pro klasickou fotografií, předpokládal pro svojí kosmickou stanici se solárním termálem v kombinaci se rtuťovou turbínou. Kdo dneska mluví o rtuťových turbínách? Přitom ve 30.letech to byl hi-tech, protože umožňovaly dosáhnout marginálně větší účinnosti, než turbíny parní a vymlátit tak ze stejného množství uhlí víc MWh..
No a ten vodík se prostě možná v něčem vyplatí, třeba ve vlaku nebo v kamiónu, jako rage extender, ale u individuální mobility podle mě ne. Možná v nějakém přechodném období, než nastoupí generace, které docvakne, že auto nemusí vážit 2t...