• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOXICMANElon Musk respektive jeho firmy SpaceX (Falcon / Heavy / Dragon / Starship), Tesla, Starlink, Neuralink, Boring, xAI
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    PES: když to ujede na baterku zhruba 800 km, tak u nás to je tak akorát na to, že po osmi hodinách dojedeš na benzínku a máš povinnou pauzu. Během té doby stejně nesmíš nikam jet.

    V US je to volnější, ale i tam je ve většině států mít po 12 h jízdy 12 h pauzu (resp. z posledních 24 hodin smíš jet maximálně 12 h), tam by to teoreticky ještě nestačilo, ale co znám zkušenosti lidí s Teslou na dlouhých cestách, tak s jejich plánovačem si to proložíš dvěma, třemi kratšími 20minutovými pauzami, během kterých si nabiješ baterku třeba o pětinu (až do cca 80 % kapacity nabíjí supercharger hodně rychle a tenhle megawattový by se mohl u Semi chovat srovnatelně) a v součtu prostě dáš těch 12 hodin za volantem v pohodě.

    Tohle už opravdu je použitelný elektrický kamion.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TADEAS: My commitment to free speech extends even to not banning the account following my plane, even though that is a direct personal safety risk.
    SITH
    SITH --- ---
    TADEAS: ne
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    odpalil musk ten ucet co sledoval ty private jety?
    KURE
    KURE --- ---
    CRAZY_IVAN: p.s. To jsem neřekl o tesla semi, ale cybertrucku.
    KURE
    KURE --- ---
    MRAKY: diky.

    CRAZY_IVAN: jestli jsem to dobre poslouchal, doručili JEDEN kamion a dělaj kolem toho humbuk. To neni žádná výroba. Takže ještě nepláču. Ale upřímě nevadilo by mě se mejlit. Eletrický kamiony by byly cool.

    CRAZY_IVAN: presne tak, uvádí celkovou hmotnost soupravy. A z nějakých důvodů tají váhu tahače. Proč?
    Pokud by byla konkurecneschopná, tak by se tim, oprávněně, chlubili.
    Dokonce to vypada že eletricky kamiony smí bejt těžší.
    The Tesla Semi is allowed to be heavier than other trucks. Here's why | Fox News
    https://www.foxnews.com/auto/tesla-semi-heavier-trucks

    No uvidíme.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ale z článku viz níž to spočítali takhle:

    Based on the tweet, a Jersey barrier weighs about 4,000 pounds. So, if the Tesla Semi that Elon Musk tweeted about is the same as the one pictured with 11 barriers, that means the load was about 44,000 pounds. This suggests that the electric semi's unladen weight is around 27,000 pounds.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    CRAZY_IVAN: nebydu dal argumentovat, do predpisu v us nevidim a dohledavat to nebudu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    takže i z toho videa je to imho myšleno kolik je celková váha
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MRAKY: "we were loaded just under 82k", ale to je - jestli se teda nepletu z toho všeho, co jsem kde četl - max legální celkova hmotnost - teda auto+náklad. Takže váha nákladu jako takového tam neni. Nebo jsem mimo? :)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    CRAZY_IVAN: na ofiko predstaveni(to co jsem nasdilel) doslova rika, kolik bylo nalozeno.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MRAKY: to je plná max váhda auto + náklad, tady počítali váhu trucku samotného podle těch betonovejch bloků: https://insideevs.com/news/624326/tesla-semi-weight-no-load/
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KURE: Jak se cítíš po tomto delivery eventu a tom, co jsi psal tady: [KURE @ Na co právě myslíte?] :))
    KURE
    KURE --- ---
    MRAKY: kde?
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    KURE: kolik to vezlo, rikali primo na uvadecce
    KURE
    KURE --- ---
    TOXICMAN: kde je napsáno kolik toho vezl?
    V tom videu o tom nic není.
    36tun je maximální legální celkova hmotnost tedy auto+naklad.
    Duležitá informace je kolik z toho je váha nákladu.

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PES: myslim, že to bude stejný jako u normálních aut ... jestli to má 1MW nabíjení a třeba 600kWh baterku (asi to bude víc), tak pořád tam dostáváš na modul nižší čísla, než třeba u Modelu 3 etc.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PES: mám za to, že pokud máš hodně dobré aktivní chlazení, tak i velké proudy nevedou k vyšší degradaci... nepřítel je teplota
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam