MAKROUSEK: ale my ho pak přestaneme mít rádi. Protože měl dlouho image, že je jiný než ostatní: že prorazil proto, že měl lepší produkty, ne jen blokováním konkurence. A tam je velká otázka, jestli to k něčemu potřebuje, nebo ne...
Co jsem pochopil, chce Twitter Blue využít k tomu, aby platící uživatelé získali nějaké negativní moderační hlasy. Taková "cenzura on demand". Je to vlastně logická protiváha tomu, že provoz Mastodon instance bude mít svoje náklady a dá adminovi podobná práva. Problém je, kdo bude ochoten a schopen investovat víc do cenzury svých oponentů... je to vlastně logický další krok po placené internetové reklamě: ta má svoje meze z toho hlediska, jak kic ještě lze pozornost lidí ovlivnit. Cenzura on demand je logický a mrazivý krok. U centralizovaných kanálů navíc snadno proveditelný. A Twitter tuhle pandořinu skříňku navíc sám otevřel... slabina centralizovaných kanálů byla ostatně známá celou dobu.
Do jisté míry si myslím, že jde i o pomstu všech těch, kteří díky pandemii Covidu a zpomalení ekonomiky prodělal kalhoty. Elon jen vycítil příležitost tu touhu po pomstě nějak monetizovat...