E2E4: ano, to bys potřeboval předělat poslední míli k sídlišti, abys tam měl nabíjení u každého stání. Tím se kruhem ale vracíme k tomu, na čem jsme se už shodli, ne? Že poslední míle prostě bude vždy kulhat za vývojem.
A u RD fakt hledáš problémy, kde nejsou. To úprava rozvaděče a vytažení kabelu pro nabíječku je otázka jedné návštěvy elektrikáře, případně změna tarifu u dodavatele a pak technika a elektrikáře. Tohle fakt funguje už teď a nepotřebuješ nic složitě předělávat na poslední míli (jen u sebe). Dokud si u baráku nezačne dobíjet auto aspoň půlka ulice/vesnice, tak nemusíš řešit ani rozvodnou síť, je tam dostatečná rezerva.
A jen tak na okraj - i z těch 16 A vytáhneš docela dost. Je to 3,5 kW a za osm hodin to je 28 kWh. Spotřeba EV je 13 až 20 kWh na 100 km, takže furt si za noc dokážeš nabít dost na minimálně 120 až 200 km včetně všech ztrát při nabíjení. Záleží jen na tom, jestli těch trvalých 3,5 kW snesou třeba třicet let staré rozvody. Ale opět - netýká se to poslední míle, ale už rozvodů majitele nemovitosti, za které si zodpovídá sám.